• Ellaria

Junibebisar 2016

BF 14/6, första barnet, Skåne.

You know nothing, Jon Snow
  • Ellaria

Hej alla :) Bokade tid till privat UL 30/11... Är kanske lite galen men det känns sjukt att behöva vänta till v 18 om något är fel... Vill ju veta det innan man får mage så att inte ALLA behöver veta att det gick åt helvete.

• Ellaria
    Erla skrev 2015-10-11 08:20:59 följande:

Hoppar in här jag också då :) plusade sent för ett par veckor med min och min sambos första barn. Går in i vecka 7 nu och är beräknad enligt fl den 1/6. Har själv räknat och misstänker 5/6 :) är 26 år och bor i Mellerud. Försöker ta en vecka i taget och inte tänka så mycket på missfall osv.

Har börjat få mage redan och stor är den för att vara vecka 7. Kanske tvillingar tro? Hur vanligt är det när man inte har det i närmaste släkten?

Tvåäggstvillingar är genetiskt (från kvinnans släkt, att man släpper två ägg) medan enäggstvillingar är en slump.
  • Ellaria
    Wielkip skrev 2015-10-12 16:04:55 följande:
    Plankan ska man undvika som gravid, efter graviditeten är det jättebra dock!
    Varför ska man undvika den?
  • Ellaria
    frestelsen skrev 2015-10-14 07:17:55 följande:
    Nu:)

Du ska på inskrivning. Prata mediciner, kost osv.

Du bör ringa nu o få en tid. Jag ska dit på måndag. Jag är v. 5+2- 5+4 något sånt. Så på måndag får jagbreda på mer:)
    Vi är nästan exakt lika! Jag är 5+2 idag och ska på inskrivning på måndag också :)
  • Ellaria

Är det nån här som bor i Skåne? Vet ni hur det är med KUB i Skåne, får man om man frågar eller måste man vara över 35?

• Ellaria
    frestelsen skrev 2015-10-21 18:37:31 följande:

Folk kommer fråga.. jaha är du med barn.. ska man ljuga då.. för att sen berätta v.12..

Magen kan jag stoppa in under stora tröjor.. hur gör ni om folk frågar?

"Oj vilken opassande fråga", sa jag när någon frågade iom att jag inte drack på vår jobbfest för nån vecka sedan. Det är verkligen ingen annans business. Tycker om att göra folk obekväma när de uppenbarligen inte kan tänka sig för innan de öppnar munnen.

Ska på fest i helgen också och har redan informerat vänner som ska dit om att jag äter penicillin och således inte kan dricka.

• Ellaria

Hur slutar man oroa sig? BM sa att "så länge du har symptom så är det inget fel" men det är ju ren och skär lögn! Läser man trådar på familjeliv och andra ställen ser man ju många som haft symptom vars foster har varit döda i flera veckor.

Jag har bokat ett privat UL i v12, men det är inte kul att vara orolig i sex veckor till. Jag fattar inte varför de inte bara ger alla som vill ett VUL i vecka 8, det är ju nästan standard med viabilitets-VUL i andra länder. Varför plåga gravida kvinnor på det här sättet?

Om de upptäcker ett dött foster på mitt ultraljud vet jag inte var jag tar vägen.

• Ellaria
    princess77 skrev 2015-10-22 11:17:12 följande:

I min kommun får man ett vul i början av graviditeten bara för att fastställa hur långt gången man är.
    Säg att du har väldigt oregelbunden mens och inte vet hur många veckor du har gått så kanske du får ett.
    Annars försök att slappna av,går det åt pipsvängen så gör det det ändå.
    Min första graviditet slutade i missfall i vecka 13( när det skall vara säkert).
    Du väntar barn :) inte missfall!!

Jag har redan varit hos BM och pratat, så jag kan inte riktigt ändra min story nu. Jag sa att jag var orolig men det viftade hon bort.
  • Ellaria
    Elenius skrev 2015-10-23 11:54:54 följande:
    Jag har BF samma datum som dig!

Tror inte du behöver vara orolig, plötsligt så slår de till, för mig hände det i vecka 6-7 ungefär!

Men klar man oroar sig...

Jag har inte ett dugg ont i brösten, det oroar jag mig för nu. Alla verkar ju ha det!

Hur var det för dig, var dina gravtest jättetydliga?

Kram
    Om ni har samma BF kan du ju omöjligt vara i 6-7 och hon i 5.
Svar på tråden Junibebisar 2016