• Ellaria

Junibebisar 2016

En del av oss skrev 2015-11-05 16:02:24 följande:

Varför inte göra något test även om ni inte tillhör någon riskgrupp? Jag anser det lite ansvarslöst faktiskt. Finns möjligheten så tycker jag man ska göra det för barnets bästa för tänk vilken chock om ni skulle få ett barn med kromosomavvikelse upplagt på bröstet!

Gör ni andra NIPT, KUB osv enbart för att undersöka Trisomi 21? Önskar jag kunde vara så cool också men som 40+ mamma tillhör man ju en risk så jag kommer inte våga förlita mig på strålande siffror på KUB som tar bort alla tvivel så det lutar mer och mer åt FVP med fullständig kromosomanalys och nervös väntan i stort sett hela långa tråkiga januari som är den tråkigaste längsta månaden på hela året även när man inte väntar påett svar på FVP.

Inheaven tack för du spådde men en pojke hade jag inte en intuativ känsla av utan sett framför mig en liten dotter. Men kön har ingen som helst betydelse för oss, vi önskar oss en liten välskapt friskt barn,

Det är inte ansvarslöst att inte vilja genomgå såna tester. Det var väldigt dömande sagt.
    You know nothing, Jon Snow
  • Ellaria
    En del av oss skrev 2015-11-05 16:52:39 följande:

[quote=75964153][quote-nick]Ellaria skrev 2015-11-05 16:24:54 följande:[/quote-nick]

Det är inte ansvarslöst att inte vilja genomgå såna tester. Det var väldigt dömande sagt.

[/

Varför då? Jag tycker sp varför varför chansa och resonera jag är 25 år chansen är miniiiimaaaaal att det är sjukt, men tänk om det är det då och få veta det samma dag ditt barn är fött och kanske så sjukt att det dör.

Du får tycka, men det är onödigt att döma.
  • Ellaria
    En del av oss skrev 2015-11-06 08:14:08 följande:

Ursäkta men whats going on? Är jag uppsåt till att halva tråden skapar egna junitrådar? Hur löser ni oliktänk i vardagen? Flyr då med? Jisses!!!

Det är nog just såna dömande kommentarer som gör att folk lämnar. Jag tänker inte bråka eller tjafsa med dig, men sättet du skriver känns ibland väldigt attackerande. Varför kan jag inte svara på.

Jag tänker stanna i tråden, men jag tycker inte vi ska ifrågasätta varandras val, kalla varandra ansvarslösa eller på annat sätt döma de som inte väljer samma som oss. Vi är olika människor med olika förutsättningar och tankar. Mitt val är inte automatiskt rätt val, särskilt inte för någon annan.

• Ellaria

De andr a har sagt vad jag ville säga, så jag behöver inte. Det är tråkigt att konstant ha taggarna utåt.

• Ellaria

Vecka 10 (9+0) idag! En vecka till inskrivning och tre veckor till UL... Det känns som en evighet.

• Ellaria
    Villhaenbebbe skrev 2015-11-10 18:18:30 följande:
    Ja jag ska också försöka få ett tidigt ul, jag har inte ens ringt MVC då vi håller på renoverar och bor hos svärföräldrarna ute i skogen (och jag har inget körkort) men måste väl försöka ta tag i det snart! Tiden bara flyger iväg den här gången, v 10 redan..

Får jag fråga om det var planerat för er del? Vi körde oskyddat men trodde aldrig vi skulle lyckas dom få gånger man hinner få till det haha.. Så lite snopet var det! :)
    Planerat, hade försökt rätt länge.
  • Ellaria
    2013januari skrev 2015-11-11 16:14:58 följande:
    Ok det låter osäkert men med vecka 5 kan hon mena 5+6 tex och då är det inte så långt från din egen beräkning. Jag blev också så ställd förra veckan att jag inte kom mig för att fråga allt jag sen undrade... Håller alla tummar och går för din skull! När är nästa tid?
    Men vecka fem är ju 4+x?
  • Ellaria
    Linda_ skrev 2015-11-12 12:03:44 följande:

En fråga till er som har växtvärk. Hur upplever ni den? Mensvärk? Molande värk? Värk i ryggslutet? Obehaglig känsla?

Som "förmensvärk", som jag ofta fick nån dag innan mensen kom... men den är mer konstant än "krampaktig".
  • Ellaria
    Gosbulle skrev 2015-11-15 20:46:00 följande:

Gå med i facebook gruppen junimammor 2016 :)

Vill inte gå med i någon grupp som inte är hemlig. Som det är nu kan alla dina vänner se att du är med i den gruppen.
  • Ellaria

Om ni känner för att tjafsa, oavsett om det är saker som avhandlats i denna tråden eller i nån annan tråd, kan ni inte PM:a varann istället då? Så slipper vi läsa skiten.

Svar på tråden Junibebisar 2016