• Ellaria

Junibebisar 2016

En del av oss skrev 2015-10-30 20:46:15 följande:

[quote=75940915][quote-nick]Ellaria skrev 2015-10-30 20:40:06 följande:[/quote-nick]

Vill poängtera att så länge man inte har ont eller så är det absolut ingen fara att lyfta. Känns ibland som vi gravida borde låsas in i skyddsrum... Jag lyfte 45kg marklyft igår. Det är inte ett dugg farligt eftersom jag gjorde lika och mer innan jag blev gravid.

[/

Hur mycket kan man ta i vikt på gymet egentligen? Bara 5 kg?? Jag tar betydligt mycket mer än så.

Ta så mycket du vill (och som du har lyft innan). Det där med 5 kg verkar jättekonstigt.
    You know nothing, Jon Snow
  • Ellaria
    ninawinterell skrev 2015-10-31 08:09:08 följande:

Var på vul igår i v 6+6 och såg ett hjärta slå! Fantastiskt! Rekommenderar alla att göra tidiga vul :)

Lätt att säga om man bor nånstans där man får ett tidigt VUL ;) har får jag betala 1000:- för ett UL i vecka 12.... Bara 30 dagar kvar!
  • Ellaria
    En del av oss skrev 2015-10-31 09:43:05 följande:

[quote=75942284][quote-nick]Wielkip skrev 2015-10-31 09:30:24 följande:[/quote-nick]

Vissa Mvc erbjuder dock vul vet jag, kanske inte som standard vid inskrivning men det brukar komma läkare/gyn regelbundet och utföra inbokade vul på vissa Mvc. Man får höra hur det ligger till på ens egna :)

[/

Det stämmer nog men det görs inte av BM och det var bara det jag ville klargöra.

Tjejer jag mår skitdåligt just nu...känns som ett nytt MA på gång här så mitt mående är i botten.

Det är så skrämmande likt nu som det senaste MA. Varför utsätter man sig för detta när man vet att chansen är så liten att få ett barn och desto större för ett nytt misslyckande? Orkar inte en gång till. Inte kan jag göra VUL heller då jag är i v.4+5 och inte under nästa vecka heller. Säkrast först i v.7 eller 8 även om några påstår sig ha sett hjärtat tidigare än så men ingen i v.4+ och v.5+

Vad är det som gör att du tror att det är ett MA?
  • Ellaria
    En del av oss skrev 2015-11-02 17:34:30 följande:

Gyn har hört av sig, erbjuden VUL nästa måndag är i v.6+0 då och jag är kluven. Finns en stir risk att inget syns.

Blir inte klok. Vet till 100% att min ÄL var den 9 oktober och att befruktning sker samma dag. Läser i Lennart Nillsons bok Ett barn blir till att färden ner till livmodern och kläckning och fästning tar 8 dagar då är vi på 17 oktober och sedan börjar hjärtat slå 22-23 dagar senare och då är det 8 eller 9 november så ska jag chansa och tacka ja eller vänta till den 19 november?

Har gjort VUL förr i v.6+3 och då såg man ett embryo men inget hjärta som slog. Och då var jag 22 dagar efter implantation.

Hur vet du att befruktning skedde samma dag?
  • Ellaria

Ett positivt ÄL-test indikerar att ÄL bör ske inom 72 timmar. ÄL-test mäter ju LH-hormon, och det "peakar" INNAN ägget släpper.

• Ellaria
    Ankissen skrev 2015-11-03 17:17:36 följande:

Jag lämnar er tjejer. Min lilla hoppsan finns inte utan denna graviditet är en MA. Tid på gyn igen på fredag klockan halv åtta för att göra abort. Jag fick göra hemma med men beroende på en tidigare missfallsupplevelse valde jag sjukhuset. Vill dessutom undvika att genomföra processen inför mina barn. Lycka till med era graviditeter tjejer. Jag håller tummarna för er allihop.

Fy :( Beklagar.
  • Ellaria
    ntmas skrev 2015-11-04 06:31:12 följande:

Godmorgon!
    V. 8 7+0 idag :)
    Hur mår ni?

Mår illa på kvällarna. Snuvig *konstant*. Trött. Orolig för MA. 26 dagar kvar till ultraljud. (8+2).
  • Ellaria

OM man hade kunnat se kön genom urin, tror ni inte att de hade erbjudit det som test hos MVC och liknande då? Särskilt om det ger ett så snabbt resultat.

• Ellaria
    Moneal skrev 2015-11-04 13:26:32 följande:
    Det är bara en rolig grej, man måste kunna ha kul och slappna av och analysera något annat än symtom oxå :)

men på väldigt många så stämmer det faktiskt.

dock så gäller det att inte ha ätit eller druckit något som är extra stark eller syrligt.

:)
    Vissa tar det sjukt seriöst... typ som nått pendeltest jag läste om också.
  • Ellaria

Jag har berättat för min chef och en vän på jobbet eftersom han var så himla nyfiken på varför jag inte ville hänga med på crazy träningspass (bangar aldrig annars) eller varför jag inte drack öl (jag älskar öl..).

Svar på tråden Junibebisar 2016