• tofslan

Junibebisar 2016

Jag vågar mej också på att hoppa in här nu. Andra barnet, jag är på ungefär vecka 5+1 nu

Har en treåring sen innan och vi har försökt få till syskon i över ett års tid. Två tidiga missfall är det närmsta vi har kommit under detta år. Nu hoppas jag så enormt att det går vägen denna gång! Tidigt ultraljud om 8 dagar... Nedräkning!

• tofslan
    frestelsen skrev 2015-10-12 18:20:22 följande:

Inskrivning nästa måndag:) jag har haft mf och vill kolla hjärta så fort det går! Är det skadligt o rota runt så här tidigt? Är 5+1 tror jag. Hjärtat borde man väl se 6+1? Eller hur tycker ni jag ska göra?

Hej! Jag har haft två missfall, ett i vecka 5 i maj och ett i vecka 6 i juli. Min gyn tyckte därför att det var rimligt att jag kommer på ett tidigt ultraljud så att jag slipper oroa mig alltför mycket. Jag har inbokad tid när jag tror att jag är i 6+2. Gyn sa att hon troligen kan se hjärtat då, och om hon inte ser nåt då så bokar vi bara in en ny tid några dagar senare sa hon.

Jag har väldigt lite symptom den här graviditeten så det känns overkligt, även därför känns det bra att få ett tidigt ultraljud. Hoppas du får ett VUL om du landar i att du vill ha det!
  • tofslan

En fråga, särskilt till er som också har haft missfall. Vågar ni flyga under första veckorna? Jag har läst allt jag hittar och det avrekommenderas ju inte. Samtidigt är det ju något förhöjd risk för proppar vid flygning, och proppar kan vara en orsak till missfall. Jag blir så orolig... Jag har en resa i jobbet nästnästa vecka och funderar på om jag på nåt sätt kan ta mej ur den... Längre fram kommer jag absolut våga flyga men jag vet inte hur jag ska tänka om just dessa första veckor. Missfallet i somras skedde strax efter en flygresa men det var ju mest troligt bara en slump.

• tofslan

Ankissen - ja... Massor. Mest på ryggen men tyvärr en hel del i ansiktet också. Märks att det snurrar en massa hormoner i kroppen.

• tofslan

Jag har så väldigt lite symptom, det känns oroligt. Cirka vecka 5+3 nu och de enda symptomen är dålig hy (kan man ju ha ändå), och extra kissnödig. En liten aning ömma bröst ibland men inte hela tiden. Har under mina tidigare graviditeter haft mer symptom än såhär. Om allt är bra är det ju guld såklart att känna såhär lite. Ultraljud om 6 dagar, känns så långt tills dess...

• tofslan

Tessan120 - tack! Skönt att höra att allt kan vara bra trots få symptom.

Ser att många diskuterar när man har inskrivningssamtal. Jag försökte när jag ringde barnmorskan med att jag inte vill ha nåt hälsosamtal, har ju varit på det förut och vet vad som ska undvikas och tyckte därför att jag kan komma till mvc längre fram istället. Men de ville ändå att jag ska komma dit redan i vecka 7, detta för att vi då ska boka tid för kub (som görs i vecka 12 om jag inte minns fel). Så jag förstod det som att jag har själva inskrivningen redan i vecka 7, men det kanske blir hälsosamtal igen ändå..

• tofslan

Jag är sååå svullen om magen på kvällarna nu. Vecka 7 bara men jag ser ut att vara i femte månaden på kvällarna. Kommer att bli svårt att dölja, det blir till att gå hem från jobbet tidigt innan magen svullnar för mycket

• tofslan

Ostpaj - ja här har du en till! Jag är vrålhungrig hela tiden. Råkar äta för mkt minst nån gång om dan så magen svullnar och jag mår illa... Knepigt, när man är så enormt hungrig. Jag ser redan väldigt gravid ut. Gått upp ett kg sen plusset, men det syns mycket eftersom jag är så svullen över magen. De vanliga byxorna är ett minne blott

• tofslan

High-five! Bra formulerat grusgrus.

Välkomna nya! Grattis anknissen till 3+ testet (jag blev också såååå lycklig och lättad när det slog över till 3+), och jag håller tummarna för er som oroar er och väntar på nya ultraljud

Här går jag in i vecka 8 idag vilket känns fantastiskt! Trots att tiden går så långsamt så går den ju framåt iaf

Svar på tråden Junibebisar 2016