• tofslan

Junibebisar 2016

Jennyyyyy skrev 2015-11-24 08:28:03 följande:

Usch nervös inför imorgon då det är ultraljud. Hoppas så allt ser bra ut!!

En till... Jag ska på KUBen imorgon, börjar bli väldigt nervös nu. Om allt ser bra ut ska vi berätta för alla då, om siffrorna är dåliga däremot blir det ju att gå vidare med fler undersökningar istället. Hu. Orkar inte tänka på det, utan nu vill jag bara att tiden ska gå fort så jag kan få morgondagens UL avklarat!
  • tofslan
    En del av oss skrev 2015-11-24 09:38:51 följande:

Har också VUL idag kl 14 lite nervös då jag hade rosa flytning i helgen. Syntes bara i trosorna inget när jag torkade mig. Tror allt är bra men nojjig blir man. Tror det var efter sexet i fredags för det sved som attan efter et tag så nu vågar jag inte ha sex längre för jag nojjar bara upp mig själv.

Efter det ska jag lämna inskrivningsprover. Får man svar på dom först vid nästa BM besök eller hur gör dom?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Min bm (på mama Mia Sthlm) sa att svaren på proven hon tog vid inskrivningen kommer efter ett dygn. Vi kom överens om att hon skulle ringa om något var galet och annars inte, om jag hade önskat det hade hon ringt i vilket fall.
  • tofslan

Apropå diskussionen om kub, i Sthlm får man gratis nipt om man får dåliga siffror på kub. Nipt har väldigt bra träffsäkerhet om än inte 100, så det tycker jag är ett toppenbra system som borde vara samma i hela landet - alltså att man erbjuds att göra nipt gratis om man vill ifall man fick dåliga kubsiffror. Den som hellre vill gå på fpv eller mvp ska naturligtvis göra det.

Dock funkar inte nipt på mej som väntar tvillingar, så jag hoppas verkligen att kub:en ser bra ut!

• tofslan
    Silvermia8 skrev 2015-11-24 12:29:56 följande:

Är det någon av er andra som berättat på jobbet ännu?

Jag hade tänkt vänta tills efter årsskiftet iaf men har tyvärr en chef som just nu bedriver häxjakt på mig och det är massor med möten, orimliga deadlines, nekad semesteransökan för bröllopsresa (som han sen fick bevilja då jag hade mail från min förra chef där hon godkände semester i december redan i februari) samt bara en väldigt dålig attityd mot mig.

Min chef har varit tydlig sedan han tog över min region att han vill ha bort mig (fått 2 utköpserbjudanden under hösten som jag tackat nej till pga att jag och min man försökte bli gravida och lyckades rätt omgående då jag vill ha min SGI för FL).

Nu har min chef än en gång kallat till möte där även HR-avdelningen ska vara med (de har varit med då de tidigare utköpserbjudandena getts) och jag pratade idag med min BM och hon rådde mig till att berätta med den rådande stressen.

Hon menade på att om min chef (och HR-chef) är mänskliga kommer de att backa av lite om jag berättar.

Gick in i vecka 11 idag och hade tänkt att inte säga någon förrän efter nyår, men nu blev jag kluven.

Till saken hör att jag och maken åker på vår bröllopsresa nästa torsdag (v 12), är åter i sverige 18/12 (v14) och har ul och kub bokat den 18/12.

Jag jobbar 2 dagar under julveckan (v 15), ledig nyårsveckan (v 16), jobbar 2 dagar trettondagsveckan (v 17) och har ett veckomöte med min chef torsdagen veckan efter (v 18).

Hur skulle ni gjort? Berättat på mötet på torsdag eller hållt på det enligt tidplanen?

Din chef låter inte så trevlig. Jag skulle ha avvaktat med att berätta.
  • tofslan
    Jensan911 skrev 2015-11-24 12:35:14 följande:

Hur tänker ni kring amning? Är det självklart att ni kommer vilja om det går eller är här någon som redan vet att de inte kommer vilja?

Kommer försöka men har ingen prestige kring amning den här gången.

Kämpade i typ en månad med första barnet innan jag gav upp - helammande dock aldrig eftersom han var för tidig, för liten och hade lågt blodsocker, sköterskorna gav honom ersättning redan på BB så det var inget att välja på. Delammade alltså i en månad innan jag gav upp det då amningen bara var en kamp och ingen av oss gillade det. Jag ville verkligen få amningen att funka men det gick inget bra trots besök på amningshjälpen mm. Min BVC-sköterska stöttade att jag slutade när jag gjorde det.

Kommer att prova igen och hoppas kunna amma iaf en del, men helt ok om det behövs ersättning känner jag. Väntar dessutom tvillingar den här gången och det känns ju knepigare amningsmässigt. Men om man får det att funka utan alltför mycket problem är det ju kanon med amning, så smidigt jämfört med att hålla på och blanda.
  • tofslan
    Cleo1 skrev 2015-11-24 10:58:20 följande:
    Åh, grattis till tvillingar! Du har en helt underbar resa framför dig!Mina killar är nu drygt två år, de kommer vara 2 år och 7 månader ungefär när lillskrutten kommer.
    Du kommer bli behandlad som en prinsessa av vården, få gå på UL tills du storknar mm,att vänta tvillingar är speciellt och man känner sig verkligen utvald.Fast själv är jag rätt nöjd med en denna gång,ska bli så mysigt
    Tack! :) jag är rätt nervös över hur det ska gå, jag tyckte det var fart nog att få en förra gången... Tänker också mycket på hur det blir för blivande storebror att få inte bara ett utan två småsyskon på en gång. Sen känns det rätt obegripligt hur man ska skrapa ihop tillräckligt med sömn med tanke på att det inte gick med EN bebis... Ska bli mysigt också såklart. Så fint att de kommer ha varandra.
  • tofslan

Puuuuuh! KUB:en avklarad med finfina siffror för båda bebisarna. Nu ska jag berätta att jag är gravid så skönt ska det bli att inte vara hemlig mer. Särskilt som jag redan har stor mage som börjar bli svår att gömma även under de pösigaste tröjor.

Vecka 11+4 med twinsen idag hade eg tänkt vänta till vecka 12 men när jag nu har sett båda idag känner jag att jag kan våga berätta för chefen och för familj och vänner (en del vänner vet men de flesta vet inte). Så lättad och glad idag!

• tofslan

Kul med twins. Håller tummarna för din kub! Ja jag har en treåring hemma, som hinner fylla fyra innan småsyskonen kommer. Vi har inte berättat för honom än men ska göra det snart. :)

Har du barn sen innan?

• tofslan
    Äppeljuicen skrev 2015-11-25 15:25:33 följande:

Vår ena tvilling hade tillbakabildats sen förra ul.

Men vi hade en fin, sprattlande krabat på 25 mm med ett slående hjärta. Framflyttad 4 dar vilket känns mer rimligt.

Tråkigt äppeljuicen med tillbakabildandet. Men fint med din lilla sprattlande, grattis :)
  • tofslan
    Jensan911 skrev 2015-11-26 17:15:17 följande:
    Detta är min första graviditet men jag använder mammabyxor från hm, oerhört sköna! Blev svullen väldigt tidigt, i vecka 6 kunde jag inte längre knäppa mina vanliga byxor och allt som skar in kändes obekvämt och gjorde ont så jag köpte helt enkelt mammabyxor redan då! Har även sett att Lindex har väldigt fina!
    Ja jag gillar Lindex mammabyxor! De finns inte i så många butiker men man kan köpa online. Ganska stora i storlekar var dom tycker jag, Lindex brukar vara stora i storlek sådär allmänt tycker jag och det är samma med mammabyxorna.

Jag tycker det blir varmt och jobbigt med de där stora mag-muddarna som de flesta gravidbyxorna från hm har, men det är ju verkligen en smaksak.
Svar på tråden Junibebisar 2016