• tofslan

Junibebisar 2016

Zofster skrev 2015-11-13 13:50:48 följande:

Kommit på att te på färsk ingefära hjälper mot mitt illamående. Stort tips för er att testa! 

Idag (typiskt- fredag den 13de!) ska vi in på ultraljud, så ska bli kul att se hur det går med grynet! Skulle vara lite typiskt om något är fel då jag dessutom nyss fått hem en stor laddning mammakläder. Blir iaf skönt att slippa att gå och dra upp byxorna som halkar ner och i linnena som halkar upp hela tiden!

Jag köpte faktiskt färsk ingefära igår eftersom jag läst att det är bra mot illamående! Men hur gör man thé av det?
  • tofslan

Tack för tips om ingefärsté! :)

Här är idag 25% av graviditeten avklarad, tjoho! Jag gillar verkligen procenträkningen i min app - det låter så mycket mer med 25% än med 9+6!

• tofslan
    Äppeljuicen skrev 2015-11-18 13:06:04 följande:

På ultraljudet idag kunde läkaren se två hjärtan som slog!! Jag som var så nervös för att inte ens se ett! Fått en ny tid igen om en vecka för att konstatera att det är tvillingar. Haha ååh vad jag inte kan smälta detta. :')

Tjoho! Grattis! Jag väntar ju också tvillingar :)

Vi fick veta för en vecka sen och letar nu nytt boende febrilt - i insikt om att vår nuvarande lilla trea blir väl trång när vi i ett svep går från 3 till 5 i familjen :)

PM:a gärna om du vill tvillingsnacka!
  • tofslan
    Äppeljuicen skrev 2015-11-18 15:03:49 följande:
    2013januari skrev 2015-11-18 13:34:45 följande:

Wow! Så coolt... Andra eller tredje mamman här nu som väntar tvillingar va?

Stort grattis :)

Tack snälla :) sjukt roligt men också sjukt överraskande!Ja det låter onekligen trångt! Vi ska bekräfta om en vecka igen att det verkligen är tvillingar men läkaren lät väldigt övertygad. Vet du om det är så att man kan plussa tidigare med tvillingar än med bara ett barn då de flyttade bak mig nästa 1.5 veckor?

Vi pratar också om nytt boende förresten :) om att vi eventuellt tar ett lån och köper någon gång under deras första år. :)
    Man lär ska ha mer graviditetshormon om man väntar två så då verkar det ju inte orimligt att man kan plussa tidigt, men jag vet inte. :)
  • tofslan
    Ninja41 skrev 2015-11-18 20:40:33 följande:

Hej alla :) Plussade förra veckan, har bf 29/6 med mitt första barn! Hade ingen aning om att jag va gravid, men nu börjar det verkligen sjunka in. Är gärna med här ;)!

Grattis och välkommen!
  • tofslan
    SSK13 skrev 2015-11-19 16:12:38 följande:

Hej.

Tyvärr har det inte gått så bra för oss. Vi gick till KK akut i tisdags då jag fått lite blödning med små små klumpar i. De tittade med VUL och såg en fin hinnsäck men inget embryo. Tror de menade att jag kunde blivit gravid två veckor senare. Ska dit nästa fredag för att kolla igen.

Blöder fortfarande vid varje toalettbesök och det kommer ibland små koagler, eller om det är lite av slemhinnan. Förstår att det är kört, skulle varit i vecka 7+5 i tisdags. Gråter om vartannat men är glad att det märktes så fort.

Var egentligen bara glad i två av fyra veckor som jag visste om graviditeten. För de sista två märkte jag inte av några som helst symtom och kände mig väldigt ogravid. Tog två CB digital som visade "2-3 veckor" fast det skulle varit "3+". Tog ett sista test i tisdags då jag var 7+5 och det visade fortfarande "2-3 veckor". Så det är ett MA, embryot slutade nog utvecklas i vecka fem.

Känns på ett sätt skönt. Alla dessa tecken som kunde bortförklaras var egentligen tecken på att något inte stod rätt till. Jag känner min kropp. På ett sätt hade jag kanske såklart önskat att jag inte alls kände min kropp och att jag var gravid trots blödningar, inga symtom och fel vecka på CB digital. Men nu vet vi att det inte står rätt till och nu hoppas jag att det blöder ut av sig själv. 

Vill börja om och känna att det känns "rätt" i nästa graviditet. 

Vet nu också att det är väldigt många med MF/MA. Ni som fått det, hur snabbt har ni blivit gravida efteråt?

Lycka till ni andra gravida! Snart hoppas jag att det är vår tur.

Beklagar, vad tråkigt!!

För min del har det gått fort att bli gravid efter missfall. Hoppas samma gäller för dig! Första barnet tog 9 månaders försök. Andra barnet tog ca 10 månader, men fick missfall. Gravid igen endast två månader efter men missfall. Gravid igen endast två månader efter! Så för min del har det varit tydligt efter missfall att kroppen vill bli gravid igen. Lycka till!
  • tofslan
    En del av oss skrev 2015-11-19 15:31:23 följande:

[quote=76022040][quote-nick]Jensan911 skrev 2015-11-19 13:32:57 följande:[/quote-nick]

Hur gick det? <3

[/

Läkaren var väldigt försenad, vid den tid jag hade gick en annan in så 40 min efter min tid var det min tur.

Vi fick se en liten på 13.6 mm med ett hjärta som slår framflyttad 2 dagar till v.8+5 så på lördag går jag in i v.10 (9+0) helt fantastiskt skönt. Han gratulerade och var verkligen glada för vår skull efter allt vi gått igenom. Fick 6 foton på vår lilla och fick reda på att nu har missfallsrisken sjunkit från 30% till 3% och det känns skönt att det nu ska mycket till för att något ska gå fel. Jag sken upp som en sol och tappade flera ton av oro där på britsen.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Stort grattis!!! Vad underbart!
  • tofslan
    caroline1986 skrev 2015-11-20 09:23:12 följande:

ÄNTLIGEN!!! Veckan är här! De kritiska veckorna är över! På måndag väntar mitt första ul bara allt ser bra ut!!

Är det någon mer som känner på sig vilket kön det är? Är 95% säker på en kille

Grattis! Det är sen sån milstolpe det där. Nästa helg för min del, längtar.

Kul att du känner dej så säker på kön. jag har ingen som helst känsla för vilket kön det kan vara, jag hade inte det med första barnet heller :) denna gång väntar jag två stycket och min högsta önskan skulle vara att de är en av varje, men huvudsaken att de är friska och mår bra såklart!

Jag har kub nästa vecka och börjar redan bli nervös. All denna nervositet alltså... Gäller att kunna glädjas ordentligt också!
  • tofslan

Jag var hos mvc:s läkare idag och ska börja ta trombyl (blodförtunnande medicin) from nu (vecka 10+5). Någon mer som har haft svår havandeskapsförgiftning i tidigare graviditet? Känns underligt tidigt att börja med trombyl redan nu men om läkaren säger att det är bäst så är det ju bara att ta det.

• tofslan
    corona skrev 2015-11-22 10:48:43 följande:

Har inte varit här på några dagar, har kräkts dygnet runt sedan i fredags, och dessutom en brutal huvudvärk på det (troligen pga vätskebrist).  

Nu mår jag betydligt bättre, är bara trött och matt.

Gjorde UL i torsdags, och det visade en liten bebis med hjärtat som slog som det skulle Hjärta     Blev flyttat två dagar bakåt, så det är beräknat till början av juli istället.  Dock kommer det troligen bli snitt, och då blir det i alla fall i juni.

Oj vad kämpigt. Men grattis till hjärtat! :)
Svar på tråden Junibebisar 2016