• tofslan

Junibebisar 2016

Grus grus - vet du hur länge man kan göra nipt? (Alltså senast vilken vecka). Jag frågar eftersom jag tror din strategi skulle passa oss också. Jag har redan tackat ja till kub, men om siffrorna är dåliga vill jag gärna göra nipt därefter.

• tofslan

Tack för infon Mallar! Jag bor i Sthlm så det låter ju bra. Sen har du såklart rätt i att man vill veta så snart som möjligt om det skulle vara nåt fel.

Vecka 7+1 här. Jag mår riktigt bra och är inte lika svullen om magen som de senaste veckorna, skönt. Mitt tydligaste gravidtecken nu är att kaffet fortfarande smakar blä. Jag brukar annars hälla i mig kaffe så denna avsmak känns konstig! Det var samma när jag väntade sonen. Sen när han var född smakade kaffet direkt SÅ gott igen

• tofslan

Härligt med så många bra besked idag!!

Här är en till som fryyyyyser. Annars mest bara att kaffet smakar illa och att brösten är ömma. Ingen direkt växtvärk alltså Linda. jag är i vecka 8 (7+2). Tycker allmänt att jag har känt väldigt lite denna graviditet men förra veckan på VUL syntes ett hjärta som slog så det var ju lugnande för mina grubblerier.

• tofslan

Anknissen - förstår precis känslan... Jag är också så ENORMT hungrig. Heeeela tiden! Det finns ingen botten. Har just ätit fyra stora mackor och är fortfarande hungrig... Är i vanliga fall smal men jag har redan gått upp omkring 2 kg så det blir nog som förra graviditeten, då gick jag upp över 20 kg. nåja, gick väldigt lätt att gå ner allt förra gången så jag stressar inte över det.

Däremot kommer det bli svårt att dölja ända fram till vecka 12 om jag ska fortsätta äta som en häst går in i vecka 9 imorgon, och imorse stod det i appen att 20% av graviditeten är avklarad!

Grattis och välkomna ni nytillkomna gravida!

• tofslan

Jennyyyyy - är det vid tio fulla veckor du ska på UL? Eller 9+några dagar? Jag ska nämligen på ultraljud i 9+3 och började ju fundera på nu om det kanske kan bli vanligt UL redan då?

• tofslan

Anknissen - beklagar! Usch så tråkigt. Hoppas det går vägen nästa gång ifall ni bestämmer er för att ni vill det.

Gweny - välkommen tillbaka!

För egen del har illamåendet slagit till nu när jag har gått in i vecka 9. Gäller att småäta hela tiden för att hålla illamåendet borta.

Svar på tråden Junibebisar 2016