• tofslan

Junibebisar 2016

HeIena skrev 2015-11-10 15:58:08 följande:
    Är det dom för 299:- du menar? =)
    Japp Helena, de för 299kr!
  • tofslan
    Jennyyyyy skrev 2015-11-10 16:43:44 följande:

Mår bra. Inget illamående hittills så hoppas jag klarat mig:). Trött mest men ska masa mig till gymmet. Annars molvärk, ömma bröst, fryser, äcklad av mkt mat och sugen på mkt vita kolhydrater:p

Mmmm, vita kolhydrater, I hear you...
  • tofslan
    lilleskutt86 skrev 2015-11-11 15:43:51 följande:

Jag tror att hon mätte hinnsäcken och att den var för liten... Att det var därför hon trodde jag var i max v 5. Jag var lite chockad så jag tog nog inte in allt hon sa. Det var ju dumt... :(

Har ingen erfarenhet men håller tummarna!
  • tofslan
    HeIena skrev 2015-11-11 15:57:23 följande:

Är fler än jag som har stökigt med kisseriet? 

Jag går in i v.11 imorgon och har under natten och på morgon jättesvårt att kissa. Blåsan är verkligen superfull och gör nästan ont men jag har jättesvårt att kissa. Det går långsamt och jag får sitta jättelänge.

Jag ska till BM på fredag för inskrivning och tänker fråga henne om det, men är det någon här som känner igen sig? 

Jag har inte det nu men minns det från förra graviditeten. Minns att jag fick tips då att sitta "bak och fram" på toan, alltså med ansiktet mot väggen så man liksom skrevar mer. Det ska vara lättare att tömma urinblåsan då.
  • tofslan

Jag fick veta idag, i vecka 9+3, att vi väntar tvillingar! Det har inte sjunkit in alls. Jag är glad men chockad. Jag fick visserligen höra på mitt tidiga VUL att det KANSKE var tvillingar (det var därför vi hade fått remiss till ultraljud idag), men jag hade uppenbarligen inte trott det, med tanke på hur chockad jag/vi blev...

Förresten gick det utmärkt att göra ultraljudet på magen nu! Vi diskuterade ju det för några sidor sen, men i v. 9+3 gick det alltså att se bra med vanligt ultraljud för mej.

• tofslan

Tack för alla grattis!

Jag gjorde VUL i ca 6+2. Då såg man två jämnstora hinnsäckar men bara embryo (och hjärtslag) i det ena. Nu två veckor senare var de båda embryona lika stora (plus minus nån millimeter).

• tofslan
    Elenius skrev 2015-11-11 17:57:04 följande:

Var på Vul idag, efter en låg tystnad och glasögon påtagning av läkaren.. (här trodde jag att det var kört) så säger hon att det är ett litet liv där inne med ett hjärta som slår. Allt ser bra ut och jag är i 7+1 bara två dagar efter det vi trodde, så otroligt skönt! En lättnad :) nu kör vi jag och mitt lilla knytt.

Härligt! Grattis
  • tofslan
    En del av oss skrev 2015-11-12 09:40:21 följande:

Inskrivning idag ocih vet inte om bebis lever, är helt övertygad om MA besked senast nästa vecka då jag ska på VUL. Min sambo är inte stöttande öht skickade en bild på ett positivt graviditetstest jag tog idag och inte en enda kommentar. Låser in sig på toa framför FB som är hans flykt verkar det som. Är arg på mig för att jag bad han förbereda några frågor inför dagens inskrivning igår, han har vetat om denna inskrivning i flera veckor men denna graviditet är totalt oviktig för honom och läsa en bok om graviditet eller vecka för vecka börja planera har han inget intresse av blir bara arg sånjag tror allvarligt jag lämnar honom, försökte i tisdags men livrädd klanrar han sig kvar köper någon liten present och tror det räcker.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Vad jobbigt. Utan att veta något men en gissning kanske kan vara att han inte "orkar" gå in i graviditeten efter er jobbiga historia med så många upprepade missfall? Att han stänger av för att liksom skydda sig själv frän besvikelser? Han kanske blir mer involverad längre fram när ni kan börja tro på det? Vad tror du, kan det vara nåt sånt? Har han varit mer involverad i de första försöken? Samtidigt är det ju värdelöst att du inte nu får den pepp du behöver på hemmaplan... Det låter jättejobbigt.

Lycka till på inskrivningen!
  • tofslan

Kul att ni pratar om namn! Ska bli roligt att igen få börja "arbetet" med att sätta ihop en namnlista :) knepigt men kul

• tofslan

Jag har också gått upp mycket. Har inte vägt mig på ett tag men gissar på plus 2-3kg sen plusset. Vecka 9+5 nu... Tydlig "bump" på magen och brösten har blivit väsentligt större.

Jag vägrar stressa över min viktuppgång. Jag gick upp massor förra gången och det gick enkelt att bli av med sen. Jag är helt enkelt vrålhungrig hela tiden som gravid. Så jag tror att min kropp vill ha lite extra att ta av då helt enkelt! Jag är smal i vanliga fall så jag tycker inte det är konstigt om kroppen vill ha några (många :) ) extrakilon nu. Sen blir det långa barnvagnspromenader :)

Svar på tråden Junibebisar 2016