Inlägg från: annieh897 |Visa alla inlägg
  • annieh897

Junibebisar 2016

V 22 imorgon och nu har jag äntligen börjat känna lite fladder och några små buffar i magen!

• annieh897

Vad har ni fått för info om järn? Min bm säger att gränsen går vid 117 och när jag googlar står det 120. Jag är nu nere på 112 men läkaren jag träffade påstår att det är bra. Vet inte om det har betydelse att jag måste få injektion eller dropp (tål ej tabletter), kanske ges det inte förrän järnet är lägre?

• annieh897

Nån som köpt babynest och kan tipsa om var man kan beställa? Gärna såna som går att ändra storlek på när bebis växer.

• annieh897
    odie skrev 2016-01-31 15:54:45 följande:

Min man sydde ett som jag fick i julklapp, han har aldrig sytt och det blev verkligen jättefint! Han hittade mönster och instruktioner på någon blogg!

Vilken fin julklapp! Min sambo påstår att han ska sy ett, men jag säger att det tror jag på när jag ser det ;)
  • annieh897

Jag väger nu exakt samma som när jag blev gravid. Gick ner några kilo i början eftersom jag kräktes i tio veckor. Oroar mig för att det är för lite, men tänker att jag ju ändå äter ordentligt (men skulle kunna vara nyttigare) så bebis borde få det hon behöver.

På torsdag ska jag i alla fall få träffa läkare och diskutera järnvärdet eftersom jag inte kan äta järntabletter. Hoppas verkligen att de ger mig järnnjektion/dropp för jag är så trött att jag går på knäna trots att jag bara jobbar halvtid.

• annieh897

Ny gravidkrämpa? Vaknade inatt av att det gör så fruktansvärt ont i armarna. Molvärk från skulderbladen och ut i fingrarna. Nu när jag är uppe och rör på mig värker det i handleder, armbågar och axlar. Nån som vet?? Får bara fram karpaltunnel när jag googlar men tycker inte att det stämmer.

• annieh897

Suck, konstaterad järnbristanemi hos läkaren idag. Jag tål inte järntabletter så nu bråkar jag med vården om att få injektion eller dropp. Blir tokig om remissen nekas, jag är SÅ TRÖTT.

• annieh897
    Lutetzia skrev 2016-02-05 13:55:13 följande:

Är det någon annan i v 20 som inte känner tydliga fosterrörelser än? Jag kan känna att det bubblar till lite i magen då och då men är osäker på om det är bebisen eller bara tarmarna. 

Jag kände första rörelserna (som jag förstod säkert var rörelser) i vecka 21. Väldigt diffusa rörelser. Känns lite tydligare nu i vecka 23, men känner fortfarande inte så jättemycket.
  • annieh897

Hur långt har ni andra kommit med förberedelser inför bebis ankomst? Vi har som sagt beställt barnvagn, skaffat babyskydd och en hel del kläder.

Svar på tråden Junibebisar 2016