Inlägg från: annieh897 |Visa alla inlägg
  • annieh897

Junibebisar 2016

Lutetzia skrev 2016-02-08 20:44:31 följande:

I framvägg. Men nu tror jag nästan att jag är säker på att det är bebisen som jag känner! Har ju misstänkt att jag känt rörelser tidigare men nu börjar det bli som små buffar. V20+0 i dag - halvvägs! :)Vi har köpt en del kläder, inte för mycket. Misstänker att man kommer att få en hel del också, men fina basgrejer som kan vara bra att ha i början. Främst i stl 50 och 56. Vi har inte köpt några saker än och kommer nog köpa lite i taget. Känner ingen stress än. Hur bestämde ni er för Britax Go Next? Det är den barnvagnen vi har tittat mest på.

Britax go next uppfyllde bäst mina önskemål om en lätthanterlig vagn (lätt att köra, smidig, enkel att fälla ihop) men som ändå inte är så liten att det blir trångt snabbt åt bebis. Vi var och provkörde den och flera andra, och den kändes helt klart bäst.
  • annieh897

I helgen kände sambon en liten spark för första gången. Så imorse när han kom hem från nattskiftet var det så livat i magen att han lyckades känna tre ordentliga sparkar inom bara nån minut. Bebis börjar bli stark!

• annieh897
    gr0 skrev 2016-02-11 09:30:19 följande:

Hur mår ni om morgonen? Jag är förvisso ingen morgonmänniska och har aldrig varit pigg på morgonen men det här är helt hemskt. Jag vaknar och stiger upp som jag ska och får i mej frukost men jag är helt slut i hela kroppen, har även hjärtklappning och krånglig mage och det mesta känns bara hemskt. Måste ofta vila lite efter frukosten.

Jag käkar järntabletter och har blivit lite piggare över lag, men fram till lunch är jag som levande död. Tur jag har flextid på jobbet.

Samma här, är inte heller morgonmänniska men nu behöver jag dubbelt så lång tid på mig. Hjärtklappning, yr, matt... Jobbigt!
  • annieh897
    gr0 skrev 2016-02-11 22:18:06 följande:

Jag tycker ändå jag sover bra på nätterna, förutom några toabesök då. Idag var jag toktrött ända till lunch sen vände det och jag kunde jobba ikapp några timmar. Hoppas inte jag behöver öka på järnet ännu mer, tycker de tabletterna är lite läskiga. Äter du extra järn?

Jag skulle behöva göra det. Har konstaterad järnbrist men har problem med magen så kan inte ta järntabletter. Väntar besked från vården om jag kan få järndropp. Blir då nåt piggare av järnet tycker du?
  • annieh897
    Elenius skrev 2016-02-13 11:33:30 följande:

Hej!

Jag är i vecka 21 nu och har mkt flytningar, ibland vattniga. Är det något konstigt eller kan det helt enkelt vara så för endel?

Helt normalt tror jag, jag har också så!
  • annieh897
    Cherryay skrev 2016-02-14 10:20:09 följande:

Aldrig hört talas om det tidigare, men nu när jag sökte på det och läste så inser jag att det vore värt att kolla upp! Har aldrig tänkt på det, bara fått höra sen barnsben att "bita ihop". Jag och min äldsta syster har det värst i vår familj, ska absolut be henne kolla upp EDS också!

Forskare tror att EDS är mycket vanligare än vad man vetat om tidigare. Problemet är det att så få läkare känner till det så det är svårt att få diagnos. Men om du har problem då kan det vara värt att kolla upp. Jag och båda mina syskon har fått diagnos ganska nyligen. Pappa har ingen diagnos, men det är tydligt att det är från honom vi ärvt det.
  • annieh897
    Elenius skrev 2016-02-14 17:15:09 följande:

Tack för svaren :)!

En till tanke jag har, är som sagt i vecka 21 har gått 20 fulla veckor.Är det någon mer som inte känner fosterrörelser varje dag, och inte så jättestarkt när du väl känner?

Var hos bm i torsdags och fick höra de lilla hjärtat slå så fint, hon tyckte det var lite konstigt och lustigt att jag inte kände lillan, hon rörde sig HELA tiden. Det tog 30 min av kämpande för att hitta hjärtat för lillan var så arg och gömde sig och flyttade på sig. ( den värsta bebisen BM varit med om) Hahaha!

Men funderar ändå på att jag inte känner av henne varje dag, eller ens flera gånger de dagar jag väl känner henne.

Jag frågade en läkare på kvinnokliniken samma sak när jag var omkring samma vecka eftersom jag inte känt nåt alls då. Det var inte alls konstigt eftersom det fortfarande var så tidigt, fick jag till svar. Nu är jag i vecka 24 och känner ganska mycket vissa dagar och nästan inget alls andra dagar.
  • annieh897

Har ni funderat nåt på hur långt innan bf ni ska gå på föräldraledighet? Jag vill inte jobba ända fram till bf men vill heller inte "slösa" dagar innan bebis är född.

• annieh897

Jag har en visstidsanställning på 50% t o m 17/6 och bf 8/6. Är arbetssökande övriga 50%. Vet inte hur jag ska lösa det på bästa sätt. Jag har 12 semesterdagar, men tar jag ut dessa är jag ju bara ledig 50% och söker jobb 50%. Då måste jag fylla upp med föräldrapenning annars ryker mun SGI. Blir så snurrigt! Vill helst gå hem i början eller mitten av maj.

Svar på tråden Junibebisar 2016