• Moneal

Junibebisar 2016

2013januari skrev 2015-11-03 15:16:58 följande:

Blev mest orolig efter VUL igår hos min gyn även om jag såg att hon höftade och maskinen såg gammal ut. Lilla loppan va idag dubbelt så stor (fick en tid på samma ställe jag gjorde all fosterdiagnostik med sonen, kunniga och bra maskiner) började med ett vanligt utanpå magen och då sa hon "ser du vad jag ser" och jag såg att det flimmrade... Trolig hjärtaktivitet kan inte tänka mig annat sa hon. Gjorde sen vaginalt och då va loppan som sagt 5mm istället för 2,5 som igår. Nytt besök om 2 veckor nu ska jag försöka slappna av istället... 6+0 trodde hon...

Ja dwt är så stor skillnad från maskin till maskin!

skönt för dig att kunna känna dig lite lugnare :)
  • Moneal
    2013januari skrev 2015-11-03 15:27:52 följande:

Egentligen inte maskinen utan den som håller i den.. Men man såg stor skillnad på maskinerna med. Här där jag va idag göra ju alla fosterdiagnostik, klart utrustningen är bättre än på en liten privat gyn typ... Borde tänkt så själv och inte gått igår. Men men! Nu ska jag försöka slappna av! När va det nästa för dig?

Jo men så är dwt ju :)

Ska dit i morgon fm, nerverna sitter utanpå just nu, går bara runt och är grinig, troligtvis för att dwt börjat närma sig...
  • Moneal
    2013januari skrev 2015-11-03 15:40:58 följande:

Och enligt dom är du då i? Och enligt egen uträkning? Minns inte...

enligt förra ul äntingen vecka 10 eller 9.

Jag har ingen egen längre men enligt sista mens skulle jag gått in i vecka 13.
  • Moneal
    2013januari skrev 2015-11-03 15:51:56 följande:

Vad såg dom sist? Mått? Vecka? Hjärtslag?

en hinnsäck och gulesäck samt något som kanske kunds vara ett foster, men gammal maskin och dålig bild tyvärr.

hinnsäcken var på 2-2,5 cm men fostret gick inte att mäta då det försvann hela tiden.

Som jag sa så enligt sista mens skulle jag då varit I vecka 9 men de fick det till 5 eller 6 fulla veckor.

fick 1-2 veckor på digitalt 29 sep.
  • Moneal
    Ankissen skrev 2015-11-03 17:17:36 följande:

Jag lämnar er tjejer. Min lilla hoppsan finns inte utan denna graviditet är en MA. Tid på gyn igen på fredag klockan halv åtta för att göra abort. Jag fick göra hemma med men beroende på en tidigare missfallsupplevelse valde jag sjukhuset. Vill dessutom undvika att genomföra processen inför mina barn. Lycka till med era graviditeter tjejer. Jag håller tummarna för er allihop.

Beklagar!
  • Moneal
    2013januari skrev 2015-11-03 16:48:15 följande:

Ok håller tummarna inför imorrn! Men då måste du enl digitala vara i 9-10 nu? Fattade jag rätt?

Ja men precis! då har du fattat rätt :)

Tack!
  • Moneal
    En del av oss skrev 2015-11-03 17:02:11 följande:

Varför säger ni foster när det är ett embryo?

spelar väll ingen roll?

vi vet ju alla vad vi menar, och i så fall säger även käkarna fel då de säger foster, alla dessa som jag träffat på gyn under mina 4 graviditeter.
  • Moneal
    Linda_ skrev 2015-11-03 15:54:09 följande:

Vi såg ett litet hjärta som slog <3

Åh så underbart!! <3
  • Moneal
    Gweny skrev 2015-11-03 15:22:36 följande:

Hej, jag var med i tråden, men lämnade för mf, MEN visade sig att det inte var det fast rejäla blödningar, så såg dem något och nu efter flera VUL, senast idag så ser allt bra ut och hjärtat slår.

så är i v. 8+2 och det känns ofattbart, ett mirakel via IVF. 

Åh vilket litet under du har i magen!

Fantastiska nyheter

Välkommen tillbaka <3
Svar på tråden Junibebisar 2016