Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

[quote=76020861][quote-nick]forsyne skrev 2015-11-19 07:53:13 följande:[/quote-nick]

Håller alla tummar och tår! Ska tänka på dig. Kram! <3

[/

Tack snälla, kommer bli mer nervös när jag är där.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76022040][quote-nick]Jensan911 skrev 2015-11-19 13:32:57 följande:[/quote-nick]

Hur gick det? <3

[/

Läkaren var väldigt försenad, vid den tid jag hade gick en annan in så 40 min efter min tid var det min tur.

Vi fick se en liten på 13.6 mm med ett hjärta som slår framflyttad 2 dagar till v.8+5 så på lördag går jag in i v.10 (9+0) helt fantastiskt skönt. Han gratulerade och var verkligen glada för vår skull efter allt vi gått igenom. Fick 6 foton på vår lilla och fick reda på att nu har missfallsrisken sjunkit från 30% till 3% och det känns skönt att det nu ska mycket till för att något ska gå fel. Jag sken upp som en sol och tappade flera ton av oro där på britsen.

• En del av oss

[quote=76020934][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-19 08:18:12 följande:[/quote-nick]

Kommer gå så bra. Håller tummar och tår! Vart går du förresten?

[/

Tack hos min gynekolog på Mama Mia City

• En del av oss

Tack snälla ni är så goa skrev fel v.7+5 är jag i idag. Är så lättad, var så himla rädd att bara få se äänu något som inte lever. Jag var inte långt ifrån att börja gråta. Känns fortfarande helt overkligt att det verkar som jag ska få bli mama äntligen som jag längtat i 12 år. Nu banne mig ska det bara gå bra. Som läkaren sa idag, försök slappna av och njut lite nu det kommer gå bra, det ska så mycket till nu om det ska bli missfall du har inte haft några vaginala blödningar och du är slutet av v.8 och hjärtat slår det är mycket goda odds och allt ser perfekt ut med normal storlek på embryo. Svävar på rosa moln och kan inte tänka på något annat än min bebis. Längtar så otroligt mycket.

• En del av oss

Har också bakåtlutad livmoder, tror dom flesta kvinnor har det.

2013 Januari var på Mama Mia idag, inte mvc utan gynekolog.

• En del av oss

[quote=76022626][quote-nick]SSK13 skrev 2015-11-19 16:12:38 följande:[/quote-nick]

Hej.Tyvärr har det inte gått så bra för oss. Vi gick till KK akut i tisdags då jag fått lite blödning med små små klumpar i. De tittade med VUL och såg en fin hinnsäck men inget embryo. Tror de menade att jag kunde blivit gravid två veckor senare. Ska dit nästa fredag för att kolla igen.Blöder fortfarande vid varje toalettbesök och det kommer ibland små koagler, eller om det är lite av slemhinnan. Förstår att det är kört, skulle varit i vecka 7+5 i tisdags. Gråter om vartannat men är glad att det märktes så fort.Var egentligen bara glad i två av fyra veckor som jag visste om graviditeten. För de sista två märkte jag inte av några som helst symtom och kände mig väldigt ogravid. Tog två CB digital som visade "2-3 veckor" fast det skulle varit "3+". Tog ett sista test i tisdags då jag var 7+5 och det visade fortfarande "2-3 veckor". Så det är ett MA, embryot slutade nog utvecklas i vecka fem.Känns på ett sätt skönt. Alla dessa tecken som kunde bortförklaras var egentligen tecken på att något inte stod rätt till. Jag känner min kropp. På ett sätt hade jag kanske såklart önskat att jag inte alls kände min kropp och att jag var gravid trots blödningar, inga symtom och fel vecka på CB digital. Men nu vet vi att det inte står rätt till och nu hoppas jag att det blöder ut av sig själv. Vill börja om och känna att det känns "rätt" i nästa graviditet. Vet nu också att det är väldigt många med MF/MA. Ni som fått det, hur snabbt har ni blivit gravida efteråt?Lycka till ni andra gravida! Snart hoppas jag att det är vår tur.

[/

Fy lider med dig. Gåt igenom samma helvetet så många gånger, samt ett sent MA där jag fick föda fram barnet samt så otroligt många missfall att jag tappat räkningen.

Mitt senaste missfall var i september och jag blev gravid vid nästa ÄL som var i oktober så det kan gå fort. Iofs så har jag otroligt lätt att bli gravid men svårt att behålla.

• En del av oss

[quote=76022586][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-19 16:02:57 följande:[/quote-nick]

Tänkte väl att du måste menat 7+5, återigen stort grattis :)

[/

Tack ja jag hade v 8 i huvudet så det blev lite fel.

Så nu är BF 1-2 juli men har garanterad igångsättning i juni i v.38 så runt midsommar.

• En del av oss

Någon mer som ser på Prisjägarna på TV 3 nu som handlar om Vad kostar ett barn 0-18 år?

• En del av oss

[quote=76022743][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-19 16:39:25 följande:[/quote-nick]

Då är vi exakt lika... Jag kanske går över dock! Varför igångsättning?

Åh vad kul!

Pga av allt som hänt så blir det så.

• En del av oss

Är ni oroliga för terrorattentat i Svergie? Hörde nu att dom gripit den där dåren Jalid som planerat terrorattentat i Svergie.

Är så rädd att det ska smälla i julrusningen eller på T-banan men samtidigt vill jag inte vara rädd, men världen är ju så sjuk.

Svar på tråden Junibebisar 2016