Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

[quote=76008515][quote-nick]forsyne skrev 2015-11-16 00:42:41 följande:[/quote-nick]

Kul att du är tillbaka! Som andra sagt så är det ju viktigt att kemin stämmer med bm. Man ska inte behöva känna att man blir motarbetad, speciellt inte om man har genomtänkta åsikter. Om ni ändå ska göra fvp oavsett finns ingen anledning att göra kub.

Det känns som ni har långt mellan kontrollerna hos er? Jag har varit på en slags kombinerad inskrivning/hälsosamtal, och vi ska tillbaka nästa vecka för den egentliga inskrivningen (vecka 13). Sen tyckte jag att det verkade vara rätt många datum som skulle bokas in, men det var kanske mest prover? Jag har en bok där alla tider ska skrivas in, och många av dem var enbart för förstföderskor, tydligen.

[/

Tack så mycket

Följer nog basprogrammet dock hade jag inget hälsosamtal itan bara kortvarig info om kost, nolltolerans mot alkohol och annat som iaf för mig känns som rätt självklara saker och har gjort hälsosamtal förr innan MA.

Sedan fick jag samtalstid v.15 och FVP görs även då om jag nu får det beviljat.

RUL v.17-19

BM v.20, 25, 29 och därefter varannan vecka om allt förlöper normalt. Samt föräldrakurser fast inte på MVC fanns även andra kurser och även gravid yoga.

Hur ofta får du gå?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76008886][quote-nick]forsyne skrev 2015-11-16 08:16:07 följande:[/quote-nick]

Jag förstår inte varför du inte skulle få fvp beviljat? Innan kub fanns, rekommenderade man väl alltid fvp till mammor över 40?

I slutändan blir det nog ungefär samma/lika ofta. Ska se om jag lyckas lägga upp en bild på hur min graviditetskalender ser ut...

[/

Nej jag förstår inte det heller, tror att hon kanske är väldigt ovan vid att en mamma önskar FVP kanske och fick knapphändig information och misvisande information. Hon bokade dock in mig till läkarsamtal på MVC som jag ska på den 25 november och så får jag hoppas på att läkaren förstår mig bättre och inte avfärdar mig och tycker jag överdriver och utsätter mig för själv för missfall.

Tack för bilden, kan tyvärr inte läsa vad som står då bilden ligger på sniskan och jag använder ipad och allt roterar om jag vänder på ipaden ha ha, men jag kan iaf se vilka veckor du har besök. Jag trodde alla följde ett basprogram. Jag ska dock dit och träffa henne igen i v.15 i mitten sv januari. Vet dock inte vad hon vill samtala om och känner mig väldigt nervös över det, om hon ska lvertala mig till något eller om det ska handla om strax före eller efter FVP. Hon sa bara samtal och jag ogillar att inte veta om vad.

• En del av oss

[quote=76008961][quote-nick]Linda_ skrev 2015-11-16 08:49:42 följande:[/quote-nick]

Någon av er som svettas på natten?

[/

Kanske inte svettas men kan känna mig ovanlig varm och det är inte så skönt. Tror mitt progesterontillskott bidrar till det då jag tar det vid sänggåendet och det är ju dessutom ett hormon som ökar ens kroppstemperatur.

Man märker på BM på MVC att hon inte ens vet att det finns dom som tar detta för jag fick bokstavera namnet på det för henne ha ha

• En del av oss

[quote=76009094][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-16 09:32:03 följande:[/quote-nick]

Låter inte alls som samma ställe, å andra sidan va jag kanske oftare eftersom graviditeten va lite krånglig.. Hoppas oavsett att du kommer fram till något som känns bra och antingen ger bm en chans till eller byter så du känner dig hörd och sedd och kan njuta av din graviditet. När är ditt nästa ul förresten?

[/

Känner mig rådvill minst sagt. Har en dålig magkänsla som jag kanske ska lyssna på, men jag gillade själva mottagningen för jag gillar inte stora ställen som Mama Mia där man känner sig som en i mängden om du förstår vad jag menar.

Nästa ul är hos gyn på torsdag, är nervös fast nu har jag symtom så hoppas verkligen. Mår ila mer eller mindre dygnet runt och tycker allt luktar förfärligt illa tom papper ha ha.

Har en riktig låg dag idag och gråter, usch dessa hormoner.

Någon som har tips på en super BM i Stockholm?

• En del av oss

Någon som har erfarenhet av Barnmorskorna Gamla Stan eller ska man ta sig ut till någon avlägsen förort för att kunna bli förstådd? Just nu känner jag inte alls för någon mödravård. Hatar att behöva argumentera för allting och bli sedd som vaddå varför då?

• En del av oss

[quote=76009214][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-16 10:14:23 följande:[/quote-nick]

En mammakompis gick där med första. Men sa nu efter andra att det också blivit så stort och opersonligt sen det blev "city" för dom har ju flyttat... Är mer som mammamia nu med "telefonväxel" osv...

Sen tror jag att lite ligger hos dig med, du har en känsla av att bli ifrågasatt..? Se det inte så... Se det som att det inte är lika självklart för den som möter dig, att du kanske måste förklara en extra gång eller va lite tydlig. Att man måste jobba från båda hållen menar jag...

Kan nämligen själv fastna i sådana lägen då JAG tycker att "ja men det ska väl den personen förstå" men i själva verket kanske en del av ansvaret ligger hos mig med. Förstår du min tanke?

Varför ledsen och gråter idag?

[/

Då blir det inte BB stockholm family living eller vad dom nu heter. Vill inte gå bland tusentals andra.

Jo jag förstår precis för jag har tänkt på det själv men är så jäkla räd att hon ska köra över mig och mina önskemål och så slutar allt med en besvikelse.

Jag vet inte, är detta som gnager i mig, är ensam hela dagen. Livet känns bara allmänt upp och ner just nu. Sambon vill att vi gifter oss och jag borde vara världens lyckligaste men jag vet inte om jag vill och inte stressa fram ett sådant beslut och få brlööopet gjort innan BF när man känner sig så jädra otymplig och fet just nu.

• En del av oss
    Jensan911 skrev 2015-11-16 11:02:17 följande:

Känner mig rådvill minst sagt. Har en dålig magkänsla som jag kanske ska lyssna på, men jag gillade själva mottagningen för jag gillar inte stora ställen som Mama Mia där man känner sig som en i mängden om du förstår vad jag menar.

Nästa ul är hos gyn på torsdag, är nervös fast nu har jag symtom så hoppas verkligen. Mår ila mer eller mindre dygnet runt och tycker allt luktar förfärligt illa tom papper ha ha.

Har en riktig låg dag idag och gråter, usch dessa hormoner.

Någon som har tips på en super BM i Stockholm?

Skönt att se dig tillbaka, har tänkt på dig!

Jag är också väldigt känslig med vårdpersonal, har haft mycket med dem att göra i mitt liv och det har nog bidragit mycket! Kan du prata med barnmorskan tror du om dina behov? Eller känner du att kemin mellan er är fel? Du ska absolut inte gå hos någon som du inte känner dig helt bekväm med! Du har all rätt att byta om du känner att det är det bästa! Ta lite tid och fundera på om du tror att det kan funka, om du känner att det går att prata med henne eller om du bara känner nej nej nej. Du måste inte ta något beslut just idag, utan fundera lite på vad du känner och vad det är du vill ha hos en bm

Dessa hormoner ja... Jag är väldigt känslig i vanliga fall men vissa dagar är det nu extremt! Blev skitförbannad på min pojkvän igår för jag tyckte han stod och spottade ut tandkrämen för högt upp från vasken........

[/

Nu gråter jag, blev rörd att du och ni här inne verkligen bryr er så mycket om mig. Ni anar inte hur mycket det betyder för mig.

Ja du dessa hormoner..det är defintivt sista gången jag genomgår detta mår inte stabilt som gravid. Gråter för allt och får psykbryt på min sambo men kan ändå inte vara utan honom, riktig harkärlek just nu. Vill bara få barnet och slippa vara gravid och föda. Riktig lågvattendag idag som jag vara vill spola förbi.

Skriv ett mess till verksamhetsBM som jag hade bokat mig hos får se vad hon svarar. Hon sa till mig i telefon att känns det inte bra så är det bara att höra av dig, men jag vill inte bli uppfattad som någon besvärlig patient och jag kan ju inte veta om den andra är bättre och förstår mig heller. Vet inte om jag vågar prata med hon jag var hos kanske blir ännu mer spänt då. Men jag ska fundera på det, ta det via mail i så fall för det känns som jag kommer börja gråta i luren.
  • En del av oss

Jensan ha ha man är inte riktigt normal som gravid. Jag skäller på sambon varje dag...senast hur illa han stank i munnen...skulle jag aldrig kunna säga till någon annan. Inte på så taskigt sätt i alla fall.

Tycker allt luktar så jädra illa och idag känns det som jag vill kräkas, kanske mycket för att jag är så jäkla ledsen och har som någon ångest.

• En del av oss

Går inte att skicka meddelanden klickar på skicka 10000000000 ggr händer nada hatar min ipad och mitt liv

• En del av oss

[quote=76009762][quote-nick]Mamma Lotta skrev 2015-11-16 12:49:55 följande:[/quote-nick]

Gumman, se dig inte som en besvärlig patient tycker det var smart gjort att maila, även om du inte vill lämna ut dig för mycket så hoppas jag att du skrev lite om hur din historik ser ut och att du sedan trycker extra på att du verkligen behöver någon som är lyhörd och som vill lyssna till vad du har att säga! Informera gärna de om att du har gjort allvarliga övervägelser när det kommer till fostervattenprov och att du är väl medveten om risker och annat. Sen behöver det inte vara av ondo att diskutera det hela med en läkare för att om möjligt få ännu mer info och vinklingar, det kan ju vara så att läkaren kan tillföra något!?

Testa seaband mot illamåendet de tar inte bort det helt men tar udden av det, själv är jag extremt känslig mot alla lukter!

Kram på dig

[/

Tack och förlåt att jag bara försvann FL krånglade och mitt humör var inte det trevligaste och sedan fruktansvärt illamående.

Sände iväg ett mail till BM som jag fick svar på och nu känns det bättre. Eftersom jag önskar FVP måste det planeras bla bla. Ang önskemål om förlossningssjukhus är det inga problem men man listar sig först i v.20 men hon skulle föra in det i min journal. Hon är ledsen att jag känt mig ledsen och att jag inte behöver känna någon oro. Efteråt var jag helt emitionellt slut och slocknade på soffan och vaknade och mådde så illa, kissar stup i ett, bråkar med min sambo som inte förstår mig och att jag tycker allt luktar rövhål minst sagt. Han får utstå mina utbrott nu stackaren och idag skrek jag vad f* n ska jag med dig till? Jag förstår mig inte på mig själv just nu. Jäklig berg o dalbana just nu.

Hoppas verkligen seaband kan hjälpa, ingen mat smakar, allt känns motbjudande. Viss kall mat funkar fick i mig en rissifrutti hallon och en isglass. Stackars bebis, ingen vidare näring i det.

Svar på tråden Junibebisar 2016