Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

[quote=76010368][quote-nick]forsyne skrev 2015-11-16 17:54:48 följande:[/quote-nick]

Jag kan inte tänka mig att läkaren skulle tycka att du överdriver. Kan du ta med dig din sambo om du är rädd för att bli överkörd? Jag vet att du pratat om att det är lite si och så med er just nu, men om du ber honom ta fajten, så att säga, om det behövs och du känner dig för "svag" för att argumentera emot?

Det verkar vara olika i olika landsting. Jag tycker på ett sätt att det är skönt att ha den här överblicken, men när man får den i vecka 5, och man känner sig osäker på om man vågar lita på graviditeten, så är det lite överväldigande.

[/

Jomin sambo kommer följa med men han sitter tyst bredvid då han inte har någon kunskap eller åsikt om något. Så tröttsamt. Kunskapen besitter jag i vårt förhållande. Trött på att att han inte visar större enmang och intresse. Jag har radat upp alla argument i huvudet. Vill du höra? Ha ha

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76012754][quote-nick]forsyne skrev 2015-11-17 08:58:10 följande:[/quote-nick]

Min make är lite sån också. Han har antagligen adhd och har väldigt svårt att hålla saker i huvudet och lyssna samtidigt. Så han ställer väldigt sällan frågor, och han minns sällan vad som sagts. Jag kan tycka det är irriterande, eftersom jag alltid får vara den som leder ett vårdsamtal, men jag vet att det inte betyder att han inte bryr sig. Och jag tror att om jag sa till honom att det var något jag behövde stöd med "mot" vårdpersonalen, så skulle jag kunna lita på honom. Han har fått vara min röst ibland när jag gråtit så jag inte kunnat prata. När jag opererades så visste jag att han var min röst om något beslut skulle behöva tas. (Fast oftast tar ju vårdpersonalen besluten på eget bevåg...)

Min make klagade på att inget handlade om honom när jag läser veckans utveckling i gravidapparna, så jag gav honom två pappaböcker i Fars dags-present, och de har han börjat läsa lite. Tror det känns annorlunda för honom när det är en bok skriven av en man, riktad till män. Lättare för honom att relatera.

[/

Jag har misstänkt sedan första stund vi träffades att han har något för han hade tex sagt till mig att han handlat när jag skulle till honom för första gången. Åker ner 40 mil och vad har han köpt? Jo te och annars helt tomt en fredagskväll kl 22 ute i en jäkla by på landet 40 mil hemifrån. Han å köket går inte ihop och ännu mer. Min sambo är som din, kan inte lyssna och ta in något, köra bil och lyssna samtidigt går inte inte ens sjunga med om det är en låt på radion som han mycket väl kan texten till. Simultankapacitet finns inte, medan jag har den förmågan. Jag blir väldigt irriterad.

Han har aldrig gnällt över att inget handlar om honom, blev bara jävligt förbannad när jag föreslog pappaböcker till honom. Har appen babygruppen den handlar om pappan/partnern också, men han är ändå helt oförstående till hur jag kan må illa tex och tycka allt luktar så illa.

• En del av oss

[quote=76014379][quote-nick]annieh897 skrev 2015-11-17 15:24:03 följande:[/quote-nick]

Idag var det frukosten som kom på retur för första gången, istället för kvällsmaten... Vet inte om det är nån förbättring. Dessutom har magen spårat ur helt sen jag började ta multivitamintabletter som innehåller järn. De innehåller bara 15 mg järn och vanliga tabletter som BM vill att jag ska börja med snart eftersom jag har dåliga värden innehåller 100 mg. Har sagt till BM att jag vägrar ta tabletter för magen blir katastrof varje gång. Trodde att jag skulle klara så låg dos som 15 mg men det var visst för mycket det också... /dagens gnällinlägg

Har någon här fått järn i form av injektioner någon gång?

[/

Jag har fått det dyrt en liten ampull 600 kr och det behövs 3-5 st och det får man gå till vårdcentralen med sin ampull och få det.

• En del av oss

Emmanny härligt att se bebis!

Imorgon är det min tur 10.40.

• En del av oss

Upp och ner här.

Ul imorgon skitnervös.

Min kurator jag gått hos i 4,5 år ska sluta vid jul och känner mig så ledsen.

Garanterad plats nu på det BB jag önskar efter personligt samtal med verksamhetschefen och är så lättad och glad att slippa oroa mig för det. Kommer bli igångsatt före BF.

Så upp och ner.

Mår illa och är trött för jämnan. Och brösten ömmar, har växt ur alla mina BH och vågar inte tänka på vad jag har nu, landar väl på E nu.

• En del av oss

[quote=76018003][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-18 13:36:04 följande:[/quote-nick]

Du ser... Allt löser sig... Va det E som fixade åt dig när du skrev hur du kände?

[/

Nej verksamhetschefen på Bb.

• En del av oss

[quote=76018003][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-18 13:36:04 följande:[/quote-nick]

Du ser... Allt löser sig... Va det E som fixade åt dig när du skrev hur du kände?

[/

Nej verksamhetschefen på Bb.

• En del av oss

Eftersom man har lägre immunförsvar som gravid tänker jag vaccinera samt att bebisen får ju skydd också som nyfödd. Men väntar till v.16 i januari.

• En del av oss

[quote=76020570][quote-nick]frucgsvensson skrev 2015-11-19 02:09:57 följande:[/quote-nick]

Hörde på nyheterna då de pratade om vaccinet att det om man är i andra eller tredje trimestern så tycker dom att man ska ta vaccinet. Jag kommer nog inte ta det. Tror inte det iallafall. Under vilken period ges det?

[/

Fram till 28 februari och det tas först i v.16 och då är man i andra trimestern. Eftersom det rek till dom som tillhör en riskgrupp som vi gravida är så tänker jag ta det. Tänk och skippa det få influensa och det händer bebis något. Skule aldrig förlåta mig själv. Även din bebis får ett skydd. Läste om en mamma som tog vaccin under sin tredje graviditet och hennes trea var superfrisk i jämförelse med storebröderna som fick allt på förskolan.

• En del av oss

Är nervös för dagens VUL. Har tid 10.40, håll tummarna snälla att allt är bra, orkar inte med ett MA till.

Svar på tråden Junibebisar 2016