• Wielkip

Junibebisar 2016

Verkar bli svårt att dölja magen denna gången, tre täta graviditeter krävdes det för att ge mig annat än minimage, kul ändå! :D

• Wielkip
    Erla skrev 2015-10-11 15:04:05 följande:
    Vilken vecka är du i? Har inga barn sedan tidigare och är i vecka 7 nu. Har lite mer mage än du så är också fundersam på hur länge jag kommer kunna gå innan någon säger något :P
    Jag är bara i 5+5, men med de två tidigare har jag inte ens fått "svullenmage", och gravidmagen kom inte fören runt/efter RUL, så jag är nöjd att det verkar bli tidigare nu :D har bakåtlutad livmoder och bär barnen "inuti" kroppen när jag är gravid, därav mindre mage än genomsnittet.
  • Wielkip
    AlexB skrev 2015-10-11 20:41:06 följande:

Jag tillhör KSS, Skövde, men vi får välja NÄL om vi vill. Dock har vi dom andra gångerna åkt till KSS och det gör vi nog oxå denna svängen.

Ska till Mvc imorgon, ska bli lite kul.

Åh bor du också nära Skövde? :)
  • Wielkip
    Qem skrev 2015-10-12 13:57:22 följande:
    Plankan och varianter på den ska vara det bästa. Det stärker den inre bålmuskulaturen som tydligen ska vara bra :) annars finns det massor av maskiner på gymmet, eller om man har ett sånt där hjul som man rullar fram händerna med medan man har fötterna/knäna i golvet. Sjukt jobbigt!
    Plankan ska man undvika som gravid, efter graviditeten är det jättebra dock!
  • Wielkip
    Catten skrev 2015-10-12 16:52:03 följande:

Jag vill verkligen träna för att må bra nu under graviditeten. Men jag orkar verkligen inte, är så trött och frusen, kroppen säger nej. Är i vecka 6, (5+2). Är jag ensam eller känner ngn mer som jag? Kommer min ork till träning komma?

Du är inte ensam. Jag har häst så jag har inget val än att träna varje dag jag, även fast jag mest vill sova 23 timmar om dygnet :|
  • Wielkip

Symptom kommer och går även för oss utan blödningar (ta i trä). Så länge det inte är färskt blod ska ni inte tappa hoppet! Lite ljusrosa eller brunt kan lika gärna vara känsliga blodkärl som missfall.

• Wielkip

Godmorgon vecka 7!

Ska försöka kriga i mig lite frukost nu efter dagislämning av de två blivande storasyskonen, jobbar hemifrån så kan tack och liv anpassa arbetet efter vad jag klarar av, och idag blir det nog inte många knop gjorda, illamående och fruktansvärd trötthet! Sov ändå 22-06:45, men det räcker inte på långa vägar :/

• Wielkip
    Qem skrev 2015-10-13 12:08:08 följande:
    Jag har läst på flera ställen att plankan är utmärkt träning under graviditeten eftersom den stärker upp de inre musklerna. Men det finns säkert fler rön om alllt
    Jag pratade med min bm under förra graviditeten och även med "mamma"-pt's och alla var rörande överens om att man inte bör anstränga magmusklerna,så som de ansträngs av fokuserad träning just på magområdet, under graviditeten då det kan leda till delning av musklerna.
  • Wielkip
    annanaa skrev 2015-10-14 10:22:36 följande:

Hej!

Nervöst att skriva detta, inte riktigt fattat det själv....

22år - första barnet beräknat 14/6

Plussade första gången 11/10 men skall köpa ett till test påvägen till jobbet idag.

Först då vågar jag ringa mvc.

Har epilepsi men varit anfallsfri sen 2014.

Grattis! :)

Äter du några mediciner mot ep? Har läst att många av dem inte bör intas under graviditet, så kontakta bm/läkare omgående ifall du tar några för säkerhetsskull :)
  • Wielkip

Första besöket hos bm gjort nu idag, v 6+2. Hälsosamtal och lite olika tester, hatar blodproverna! Nästa besök blir den 12 nov och då ska vi kika på tider för KUB :)

Svar på tråden Junibebisar 2016