• Wielkip

Junibebisar 2016

En del av oss skrev 2015-11-03 12:08:29 följande:

[quote=75954025][quote-nick]Wielkip skrev 2015-11-03 10:06:13 följande:[/quote-nick]

Jag skulle köpa svampbehandling igår men På Apoteket sa de att de inte längre får rekommendera någon behandling till gravida...

[/

Det är väl införingshylsan i plast som ska undvikas och canesten kan väl användas? Det sa gyn till mig i telefon idag.

Nu har jag fått tid till gyn imorgon och kolla upp om det är BV eller svamp jag har. Är nojjig över hur sjutton man behandlar det för vagiatiorier funkar väl inte ihop med mina progesteronvagitorier och Dalacin och Flagyl rekommenderas inte under 1:a trimestern och Dalacin brukar skrivas ut i 3 dygns behandling som förs upp i slidan.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Nej det står på förpackningen och har alltid gjort, de fick inte rekomendera någon behandling alls sa hon flera flera ggr..
  • Wielkip
    frestelsen skrev 2015-11-03 13:11:05 följande:

Fostret hade dött i v.6 o måste ta tabletter för att få ut allt nu. Så lämnar gruppen. Lycka till alla. Kram

Beklagar :( men ta INTE cytotec! Har en kompis som nära förblödde efter att ha tagit sånna hemma, be om andra alternativ eller skrapning.
  • Wielkip
    Ankissen skrev 2015-11-03 11:41:55 följande:

Tid på gynakuten klockan halv två.

Håller tummarna för att allt är bra!
  • Wielkip
    En del av oss skrev 2015-11-03 17:02:11 följande:

Varför säger ni foster när det är ett embryo?

För oss i v.9+ kallas det iaf foster :)
  • Wielkip
    En del av oss skrev 2015-11-03 17:03:34 följande:

[quote=75955135][quote-nick]Wielkip skrev 2015-11-03 14:29:05 följande:[/quote-nick]

Nej det står på förpackningen och har alltid gjort, de fick inte rekomendera någon behandling alls sa hon flera flera ggr..

[/

Men hur behandlar man svamp då och varför säger mvc att man ska köpa det receptfritt på apotek?

Mvc får väl rekomendera Kanske, men på mitt apotek hjärtat sa de att det är nya bestämmelser och att de inte får rekomendera något till gravida, varför kan inte jag svara på då jag bara förmedlar information vidare. Kanske är olika i olika landsting också.
  • Wielkip
    Ankissen skrev 2015-11-03 17:17:36 följande:

Jag lämnar er tjejer. Min lilla hoppsan finns inte utan denna graviditet är en MA. Tid på gyn igen på fredag klockan halv åtta för att göra abort. Jag fick göra hemma med men beroende på en tidigare missfallsupplevelse valde jag sjukhuset. Vill dessutom undvika att genomföra processen inför mina barn. Lycka till med era graviditeter tjejer. Jag håller tummarna för er allihop.

Men åh :(
  • Wielkip
    frucgsvensson skrev 2015-11-03 18:47:20 följande:

Idag blir det tvåsiffrigt för min del! Vecka 10 alltså. Känns så kul att se på preggo-appen! Någon som vet någon statistik på hur vanligt det är ned missfall efter att man sett hjärtat slå?

Den här diskussionen har säkert kommit upp förut, men jag har hållt mig lite i bakgrunden ett tag då jag sett att det varit lite tjafsigt här. Hoppas inte att min fråga gör det tjafsigt också nu, missfall ÄR ju ett känsligt ämne.

Är du också beräknad den 7? Eller är du i 10+0? :)
  • Wielkip
    En del av oss skrev 2015-11-03 20:28:11 följande:

TS okej då vet jag, hoppas det inte är svamp jag har nu då.

Någon frågade vad har ni för flytningar jag har sedan ÄL tagit progesteron vagitorier (skall ta dessa till v.12+0) och har väldigt vattniga flytningar då dessa rinner och ibland ytterst sällan kommer dessa rester ut som klumpar som ser ut som grynigt uppblött papper i olika sorts färger. Jättefräsch..not! Nu luktar det tycker jag och är orolig att jag kan ha åkt på BV igen då jag gjorde det senast jag tog dessa vagitorier så ska in på kontroll imorgon och få detta undersökt hos gyn.

Jag är så trött, tvärdör i soffan varje kväll sedan helgen...inte likt mig, men dagen träning tog verkligen slut på mig men skönt att få slakta ryggen och skulderbladen för jösses vad ont jag haft där senaste veckan och känt mig stel.

Gryniga flytningar med små "pappersklumpar" låter ju som svamp.

Jag köpte canesten trots att apotekspersonalen sa att de ej fick rekommendera. "Ska man använda någon ska man använda den, men vi får inte råda någon att köpa..."

Det är ju canesten som varit ok tidigare och jag har även använt det under tidigare graviditeter.
  • Wielkip
    frucgsvensson skrev 2015-11-03 21:48:32 följande:
    Är i 9+0 idag :)
    Då är vi beräknade samma dag! :)
  • Wielkip
    spring skrev 2015-11-04 18:32:36 följande:
    Japp har kontaktat fostertest.se och de tar 9500kr. Finns det någon som är billigare?
    Vad är det för lyxtest?! Haha, sjuka summor ju, gör de fostret till Einstein eller något liknande? :D
Svar på tråden Junibebisar 2016