• Wielkip

Junibebisar 2016

Jag fick lite restriktioner dock pga moderkakan, skulle inte ha sex, inte för att det spelar mig någon roll, bara bebin mår bra!

Någon mer som haft föreliggande moderkaka och blödningar vid tidigare graviditet? Hur ofta och rikliga blödningar hade ni isf? Fick ni extra ul tidigt i graviditeten eller bara det runt v.32? Vanligast att man intr märker det fören RUL kanske iofs, det gjorde vi min förra graviditet och i v.32 hade den flyttat sig.

• Wielkip
    annieh897 skrev 2015-10-27 19:50:48 följande:

Tillbaka på jobbet på halvtid idag. Det gick helt ok, illamåendet höll sig i schack men det känns i kroppen ungefär som att jag håller på att återhämta mig från ordentlig influensa.

Men är det nån mer som har problem att äta för att precis allting smakar BLÄ?! Det finns ingenting som är gott.

Jag lever på isglass, proviva och rån med gräddost för tillfället, hellre det än inget :)
  • Wielkip
    Dance dance dance skrev 2015-10-27 20:30:20 följande:

En fråga till er som varit gravida och illamående tidigare: upplevde ni då att illamåendet ökade med veckorna eller höll det sig på ungefär samma nivå hela tiden? Jag har varit i en illamåendebubbla i en dryg vecka nu å vill veta vad jag kan förvänta mig... :)

Fram till vecka 12 har det ökat för min del tidigare. Har mått illa i 2 veckor, är i v.9 Idag, och vill dö som det är nu om kvällarna, hoppas INTE det blir värre :( spyr inget men mår pyton!
  • Wielkip
    Familjen N skrev 2015-10-27 20:44:41 följande:
    Bokade via BM. Men det pga av historia med MF/MA. Blöder du kan du söka på gynakuten eller boka tid på KK. Brukar kosta besökstaxa. Tror det va ca 300kr i malmö när jag bodde där och blödde med dottern. Det jag gjorde via BM nu kosta inget. Annars kan man boka privat. Kostar lite mer men tror helt klart det är värt det.
    Jag ringde gynavdelningen på sjukhuset och bokade tid pga mina blödningar, blöder man knte eller har andra "oroande" tecken ör det nog svårt att få tid där.
  • Wielkip

Har någon av er haft föreliggande moderkaka i bakvägg under tidigare graviditet? Hur gick det isf?

• Wielkip
    2013januari skrev 2015-10-30 09:05:18 följande:
    Jag tycker det låter som du borde be om hjälp professionellt håll kanske, om du inte klarar av att diskutera sånt här eller läsa om en eventuell artikel så är det nog verkligen inte rätt forum!
    Men vad håller du på med? Riktigt otrevlig ton från dig! Klart man kan gråta pga oro man får via forum? Det är väl lika "verkligt" som information ur verkliga livet, eller anser du att internet är på låtsas och att man därför kan bete sig hur som helst? Skärpning alltså...
  • Wielkip
    2013januari skrev 2015-10-30 09:13:00 följande:
    Om man skriver att man inte kommer orka dagen pga att någon skrivit om en studie? Nej då tycker jag inte att man verkar speciellt stabil. Är din ton så trevlig mot mig tycker du?
    Det är skillnad på att hoppa på en persons känslor och att säga ifrån när någon beter sig illa, det tror jag att alla över 15 år kan hålla med om.
  • Wielkip
    2013januari skrev 2015-10-30 10:59:44 följande:
    Men snälla du. Åsikter är väl också fortfarande fria även här?!

Sagt vad jag ville säga nu tänker jag fokusera på det roliga som tråden faktiskt tillför!
    Visst, åsikter är fria, men man kan och bör, precis som i verkliga livet, tänka innan man talar/skriver och fundera på om ens åsikt tillför något relevant/vänligt/stöttande, om inte är det bäst att hålla tyst. Har du inte de gränserna är det snarare du som är på helt fel forum, för här ska man hjälpa och stötta och tillföra så mycket positivt man bara kan.
  • Wielkip

Förstoppning, fler? Har aldrig haft problem under tidigare graviditeter och har nöjt kunnat knapra hög dos järn utan att ens då bli förstoppad, men nu verkar jag inte ha lika mycket tur :(

• Wielkip

Kan man äta brieost om man fryser den innan? Eller går det inte att frysa och behålla den god Kanske?

Svar på tråden Junibebisar 2016