Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

[quote=76041707][quote-nick]Lutetzia skrev 2015-11-24 17:01:44 följande:[/quote-nick]

Grattis! Då är vi nästan på samma. Jag är i v 9+0. 21 mm i dag på VUL. Visst är det lustigt att de rör sig så mycket redan! Hade ingen aning om det och det så överraskad över all aktivitet.

[/

Jo blev verkligen överraskad, var så söt med sin lilla arm som den tog upp mot sitt ansikte. Tror vi väckte den för hen låg ihopkrupen upp och ner först men vände på sig och visade upp sig och nu såg man tydligt huvud och kropp, små knoppar av armar och ben och hur armen rörde sig, helt fascinerad. Såg även konturen av fostersäcken. Älskar den lilla redan och hea mitt hjärta är fullt av moderskärlek.

Vi är rätt nära varandra, byter vecka på fredag. Just nu är BF 1 juli ( var först 4 juli) men blir igångsatt 2 veckor före BF ca 17 juni om nu inte BF ändras igen.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

Såg att ni pratade amning ovan. Jag hoppas verkligen kunna, min önskan är helamning tills 5 månader om allt går och bebis och jag trivs bra med det. Verkar så smidigt att alltid ha maten med sig.

• En del av oss

Syns inte på mig än att jag är gravid, använder fortfarande mina vanliga kläder. Var svullen om magen ibörjan men det har lagt sig. Har haft svårt för mat sista tiden och klarar inte av så mycket mat och redan tappat 4 kg.

Får nog räkna med att inte det inte syns något förrän vid RUL- v.20 även med kläder på.

• En del av oss

[quote=76041962][quote-nick]bryrmiginte skrev 2015-11-24 18:12:18 följande:[/quote-nick]

Vilken vecka är du i? :)

[

V.9 (8+5)

• En del av oss

[quote=76041929][quote-nick]Lutetzia skrev 2015-11-24 18:03:51 följande:[/quote-nick]

Vad kul att det är så många som har gjort ultraljud just i dag och så många glädjande besked. 

Hur tänker ni kring att göra fler ultraljud? Jag med min historia vet inte om jag kommer att orka vänta ända tills RUL innan jag får se bebisen igen. 

[/

Jag har nästa UL på magen nu på torsdag det är remiss från min MVC då dom vill veta exakt längd på min graviditet då jag ska genomgå FVP och då måste man veta det med exakthet. Nästa UL blir i samband med FVP i januari, sedan RuL och sedan är jag sugen på ett 3D 4D UL i vår. Vet inte om det blir något TUL.

• En del av oss

[quote=76042831][quote-nick]gr0 skrev 2015-11-24 21:37:12 följande:[/quote-nick]

Jag har inte skrivit här tidigare men är i v 13 och väntar första barnet efter två MA tidigare i år. Jag har gjort två UL den här graviditeten, det senaste i v 11 och allt såg bra ut, blev t o m framflyttad förvånande nog, trodde det skulle bli tvärtom.

Men jag undrar över lite över alla som ser sprattlande foster på tidiga UL.. Jag såg inga rörelser alls mer än att jag förstod att fostret hade vänt på sig från två veckor tidigare. Jag fick väldigt korta UL och hade svårt att fatta vad som var vad så jag kanske missade ev rörelser eller syns det väldigt tydligt?

[/

Idag såg jag det för första gången, den vände på sig och man såg dom små armarna och hur bebisen förde upp armen mot sitt huvud, så sött. Nästan grät av fascination, känns helt fantastiskt att kunna se den röra sig redan i v.9 ( nu kan jag vara längre gången) men jo då det syntes. Nu är det vad jag förstått inga viljestyrda rörelser utan nervryckningar foster gör såhär tidigt.

• En del av oss

[quote=76043162][quote-nick]UK Jennie skrev 2015-11-24 22:48:46 följande:[/quote-nick]

Kul med alla som fatt se sina sma! Jag svavar fortfarande pa moln  

Jag tycker inte du ska oroa dig over att din lilla var stilla, hen lag nog och sov sott. Jag hade valdigt full blasa och fick ga och halv-kissa, men det var fortfarande for mycket urin sa jag fick ga och tomma mera (vem visste att jag hade san blaskapacitet ) - det jag vill komma till ar att jag hoppade upp och ner fran britsen sa min bebis reagerade sakert pa det och rorde sig en del.

En hjartmuskel som ror pa sig ar det som ar viktigt

[/

Bebis sover oftast när vi rör oss och dom har inga direkt rytm mellan vakenhet och sömn så här tidigt.

• En del av oss

[quote=76043205][quote-nick]Jennyyyyy skrev 2015-11-24 22:58:33 följande:[/quote-nick]

Hur kan man bli bakflyttad så mkt som två veckor? Fattar inte riktigt det där:p

[/

ÄL kan ju ha skett senare än du trodde och implantation. Du får ju se sedan om det stämmer med RUL, men 2 veckor låter mycket. Vad jag förstår blir man väl framåtflyttad vid tidig ÄL, före dag 14 och bakåtflyttad vid senare ÄL än dag 14. Dom första dagarna innan ÄL är man ju inte gravid men graviditeten räknas ändå från senaste mens första dag (SM) då man inte vet när Befruktningen skedde så fostret är alltid yngre än antalet veckor. Har du tex ÄL på dag 14 så är fostret ca 14 dagar yngre än antalet veckor du gått. Kan det varit så? Måste vara frustrerande att komma dit och sedan bli hemskickad för att det är för tidigt och sedan tro att man är i v.12 och plötsligt bli tillbakaflyttad till v.10.

• En del av oss

[quote=76043522][quote-nick]HeIena skrev 2015-11-25 05:14:28 följande:[/quote-nick]

Det känns som att väldigt många av er får tidiga UL, har ni bett om det eller har barnmorskan bara bokat upp er på ett? 

Min barnmorska sa ingenting om tidigt UL och jag har haft ett missfall sedan förut. Skulle vara helt otroligt att få se om det lilla hjärtat slår. <3 

Går in i v13 imorgon. 

[/

Första blev pga misstänkt bakteriell vaginos, tar progesteron vagitotier och det luktar inte mumma och blev orolig trodde inte VUL skulle göras då med tydligen. Nu var det inte det.

Andra var hos den gynekolog jag gått hos under utredning.

Tredje igår, hade tid för besök men samma dag jag skulle dit så var jag redan gravid och hade väntat många månader. Ringde dit och undrade om jag skulle komma ändå men blev erbjuden ett VUL istället.

Imorgon ett dateringsultraljud utanpå magen för att fastställa graviditetslängden då jag ska genomgå FVP och man måste vara säker på veckan eftersom att det görs i v.15 och inte i trolig v.15. Hittills har jag blivit framåtflyttad på vartenda VUL jag gjort förutom det allra första då det var så himla litet i v.5+ och man bara såg en hinnsäck utan något embryo i.

Har själv genomlevt en masa MF/MA och andra hemskheter så jag vet oron är tung.

• En del av oss

[quote=76044097][quote-nick]Elenius skrev 2015-11-25 10:18:19 följande:[/quote-nick]

Har gula flytningar, är det normalt?

Läste att det betyder att de är blod i flytningen.

[/

Om det är gult kan det inte vara blod väl för det är ju mörkrött. Om gula flytningar är normalt under graviditet vet jag dock inte. Mina är vita men tar crinone så det är ju pga det.

Svar på tråden Junibebisar 2016