Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

[quote=76057354][quote-nick]mallar skrev 2015-11-28 22:09:19 följande:[/quote-nick]

Det är egentligen ett märke med massa olika sorters sjalar. Vi hade babylonia tricot slen och det är en trikåsjal.

[/

Okej tack för förklaringen. Tricot slen. Har jag hört talas om samt manduca och mei tai.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76057342][quote-nick]Wildlings skrev 2015-11-28 22:06:07 följande:[/quote-nick]

Nej jag tyckte trikåsjal fungerade bra. Jag har en kille född på våren och en på sensommaren. Visst kan man bli lite varm med bebis på magen mitt i sommaren men det är inget jag minns som något problem. Jag hade en ganska tunn trikåsjal. Jag har ringsjal och en vävdsjal också men trikåsjal är så väldigt mycket enklare att börja med och perfekt för bebis.

[/

Jo det får nog bli en trikåsjal och något som är lätt att förstå hur man knyter. Var ett inslag på nyhetsmorgon för inte så länge sen om just sjalar där en tjej visade hur man knyter, hon använde en hybridsjal och det såg så lätt ut när hon knöt den och gosig ut för bebis. Sökt runt efter hybridsjal men bara hittat en och ser ingen direkt skillnad på den och en trikåsjal, möjligtvisatt hybriden är svalare tyg då.

• En del av oss

[quote=76057776][quote-nick]Mamma Lotta skrev 2015-11-29 00:25:56 följande:[/quote-nick]

Gällande sjalar så kan jag rekommendera aldoria bamboo soft, som är jätteskön och sval på sommaren och varm på vintern, jag ska absolut sjala min bebis, så mycket smidigare och lättare än sele!

Å En del av oss, gällande mkp på tisdag så är jag inte så nervös, har ju gjort det 3 ggr förut och det ömmar lite men mer än så är det inte!

[/

Det är Aldoria bamboo soft som jag tittade på och fick upp som träff när jag sökte på hybridsjal så det lutar nog åt en sådan.

Lycka till på tisdag och håller tummarna för bra provsvar. Själv får jag vänta till mitten av januari och sen 1 nervös vecka på provsvar. Vet inte hur jag ska hålla mig sysselsatt den veckan.

• En del av oss

Mina gravidvitaminer jag åter innehåller folsyra och tabletterna kommer jag ju äta under hela graviditeten och amningsperioden. Jag lägger även till Omega 3.

Inga typiska tecken på pojke eller flicka, förutom att jag drömt flera gånger att jag har en liten dotter. Både jag å sambon känner på oss att det är en flicka men dom senaste dagarna hag börjat tveka lite.

Idag går jag in i v.10 (9+0) och kunde inte motstå att beställa en mosekorg med gungstativ till bebisen inkl klädsel till korgen och täcke ( kommer dock inte använda täcke den första tiden). Det var Black friday pris fortfarande så jag slog till.

• En del av oss

Förresten någon som ECat från nyfödd här inne?

• En del av oss

Vi kommer ta reda på kön, kommer be om det i samband med FVP.

Sjalar är verkligen en djungel, jag är mer för sjal och min sambo för sele då han tycker sjal verkar för krångligt med knytningen som han är säker på att han aldrig kommer få till och för mycket tyg. Jag tror och hoppas att övning ger färdighet.

Vi är båda inne på att ECa från nyfödd, iaf bajs men kiss kanske blir svårare när de är nyfödda.

• En del av oss

Ni som är över v.10 hur mådde ni i v.10?

Jag är i v.10 nu och helt plötsligt har alla symtom bara avtagit. Jag har inte varit illamående på flera dagar men känner ändå avsmak för massa och vill bara ha ren fräsch helst kall mat, inte lika känslig mot lukter längre, inte samma galna trötthet längre. Hade jätteont i magen idag och blev så rädd. Såg den lilla på ultraljud i torsdags och då såg allt bra ut,men konstigt att symtomen bara försvinner och håller sig borta i flera dagar.

• En del av oss

Tack för alla svar om sjal, jag har tittat på Baby K'tan är det något som kan vara bra? Ang sjal/sele och ryggproblem har jag också hört att sjal är bättre då det avlastar bättre.

Skönt att höra att man kan må bra och vara utan symtom eller att symtomen helt plötsligt försvinner utan att det är någon fara. Jag mår lika bra idag, lite tröttare idag bara än igår.

Kan ju bero på att jag var på lägenhetsvisning igår och kom hem och somnade på soffan och var jättepigg vid 22 och inte kom i säng vid 01 inatt.

Corona: Kul att vi ligger lika. Kommer själv bli igångsatt 2 veckor före BF så det blir i juni för mig med. En liten tvilling.

• En del av oss

[quote=76060985][quote-nick]Lutetzia skrev 2015-11-29 23:06:22 följande:[/quote-nick]

Jag går in i vecka 11 på tisdag. Mår illa nästan hela tiden, inte kraftigt men lite lätt. Känner mig också lite yr och trött. Bröst och mage är svullna och magen trög. 

Det här med symtom är ju dock väldigt individuellt, behöver inte betyda något att man inte känner symtom. Blir ditt nästa ultraljud RUL? 

[/

Mit nästa om inget oförutsett sker blir FVP den 14 januari i v.15+4 och då kollas ju bebis både innan under och efter.

RuL är först den 9 februari.

• En del av oss

Elenius. Härligt, ser ut som en liten nallebjörn

Svar på tråden Junibebisar 2016