Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

[quote=76052238][quote-nick]EmManny skrev 2015-11-27 14:15:20 följande:[/quote-nick]

Hjälp vad sugen jag blev på gravad lax med senapssås nu. Typiskt!!

Igår kväll fick jag för mig att vi skulle äta pannkakor med äppelmos och vaniljglass till middag. Gick och längtade tills mannen skulle komma hem från jobbet. Sedan när vi åt lyckades jag bara få i mig två och mådde så illa. Det där glädjeruset som jag föreställt mig uteblev helt.

Inlagd sill får man äta utan problem va? Skulle kunna tänka mig lite sill i så fall Ert julbordssnack satte igång cravings här...

[/

Ja inläggningen är sur så inlagd sill, men senaps sill och sånt vet jag inte. Äter själv bara inlagd och knappt det. Kommer nog inte fixa någon julmat i år..nu började jag må jätteilla

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76052473][quote-nick]HeIena skrev 2015-11-27 15:26:01 följande:[/quote-nick]

Hur ser ni på sushi?

Jag älskar sushi och känner mig så sugen på det. Visst kan man göra egen såklart, men orken finns inte där just nu.

Hur tänker ni?

[/

Sushi får man äta om den är nygjord. Äter sushi flera gånger i veckan.

• En del av oss

[quote=76052513][quote-nick]HeIena skrev 2015-11-27 15:39:05 följande:[/quote-nick]

Jo det vet jag, men hur kan man vara säker på att fisken är färsk även på restaurang?

Kanske bara jag som är feg :p

[/

Jag äter inte sushi med fisk ha ha utan tar mammasushi

• En del av oss

Mitt UL igår diffar på 2 dagar, att senaste mens skulle varit 27/9 vilket är 29/9 och en mens på 2 dagar är också märkligt dåjag blöder 6 dagar annars. ÄL på dag 11 också ovanligt med en cykel på 31 som plötsligt blev 24 då jag tempar. Plussade 11 dagar efter ÄL. Får se vad RUL säger den 9 februari.

Är ororlig att bli hemskickad på FVP för att det är för tidigt. Ska dit 14/1 åoch enligt gårdagens ultraljud ska jag då vara i v.15+4 men tänk om det ändå är under v.15.

Mamma Lotta och Corona: när har ni tid?

• En del av oss

[quote=76052892][quote-nick]tofslan skrev 2015-11-27 17:27:53 följande:[/quote-nick]

Jag är förresten också såååå trött! Minns inte att det var såhär förra gången, kanske blir det mer med två. Eller så har jag bara förträngt hur min första graviditet var, så kan det också vara :)

[/

Jag väntar mitt första barn och är sjukt galet trött. Sedan kanske mörkret påverkar också iofs.

• En del av oss

[quote=76053275][quote-nick]tofslan skrev 2015-11-27 19:30:33 följande:[/quote-nick]

Ja jag håller med, den här tiden på året är man ju trött även utan att vara gravid... Jag är iaf något piggare nu i v.12 än jag har varit de senaste veckorna, så jag tror att det har börjat vända. Det lär väl vara mest första trimestern man är så vansinnigt trött! Som jag minns från förra gången var trimester 2 trevlig!

[/

Jo förhoppningsvis vänder det i trimester 2. Trodde jag skulle vara dödstrött igår efter träningen eftersom jag har varit så trött annars så fort jag vart iväg på något, men jag var hur pigg som helst.

Något jag däremot märkt är att jag blivit så himla morgonpiggäven om jag inte lägger mig tidigt kan jag ändå vakna kl 5 på morgonen även på helger. Legat i halvdvala sen 4 imorse.

• En del av oss

[quote=76053494][quote-nick]Mamma x3 skrev 2015-11-27 20:28:22 följande:[/quote-nick]

Är det någon mer än jag som tror sig känna att bebisen rör sig därinne? Jag är i v 12+1 och tycker det är lite väl tidigt än?!? Med mitt andra barn ( det här är tredje ) började jag känna i v14 men blev sen tillbaka flyttad 6 dagar, så då kände jag ju oxo isf från v13!

[/

Kände något annorlunda i torsdags när jag vilade långt ner ut mot ljumsken, först som en liten puff följt av något som kändes som krafsade lått som kittlade till lite från insidan. Vet inte vad det kan vara. Vet ju att bebis gärna ligger i ena hörnet långt ner mot ena ljumsken. Den har legat där på 2 VUL nu den 19 och 24 nov samt på UL i torsdags. Tycker det dock är lite väl tidigt då jag bara är i v.9 men jag har sett bebis röra sig så helt omöjligt är det väl inte heller.

• En del av oss

[quote=76053951][quote-nick]Mamma Lotta skrev 2015-11-27 22:31:56 följande:[/quote-nick]

Jag har tid för mitt mkp på tisdag 1/12 och är då i v 12+3 (13)

[/

Lycka till. Börjar du bli nervös? Hur känns det? Stod i mina papper att man kan känna som mensvärk efter, har du gjort det?

Jag har BM besök samma dag och FVP på morgonen så jag funderar på att avboka bm besöket än och fara fram och tillbaka. Kommer ta det försiktigt och lugnt 1 hel vecka efter.

Uppdatera gärna hur det gick.

• En del av oss

[quote=76054017][quote-nick]corona skrev 2015-11-27 22:49:25 följande:[/quote-nick]

Ser dessutom att detta är ditt första och enda inlägg i tråden.

Konstigt sätt att presentera sig på. 

[/

Håller med!

Vet inte men piken kändes riktad mot mig för jag har BF än så länge 3 juli men vet att jag blir igångsatt före midsommar så jag väntar en junibebis till 100%. Försöker bara ignorera såna här kommntarer eller anmäla.

• En del av oss

[quote=76054052][quote-nick]corona skrev 2015-11-27 22:56:47 följande:[/quote-nick]

Har inte fått någon tid än, var på inskrivning i går, och barnmorskan skulle skicka remiss för fvp.  

Funderar dock  på om kanske mkp vore ett bättre alternativ, då det kan göras flera veckor tidigare.  Om något är fel så är det ju bra ju tidigare man får veta det. 

[/

På min mvc bokade bm in mig hos läkaren eftersom läkaren där skriver remiss för FVP eller MKP. Jag valde FVP eftersom jag nojjat upp mig själv efter allt jag läst och statistik och så kändes FVP bättre. Remissen skickades i onsdags och kallelsen kom igår fredag. Det är 1,5 månad kvar. Inte orolig än men tänker på nålen som ska in i magen. Ja ja värre grejer har jag varit med om än detta.

Svar på tråden Junibebisar 2016