Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

[quote=76043645][quote-nick]Cleo1 skrev 2015-11-25 07:13:39 följande:[/quote-nick]

Är oxå i v 13 men har ingen mage alls än.Lite konstigt eftersom jag födde tvillingar för två år sen men jag antar den snart kommer.Gör inte så mycket dock eftersom jag inte vill berätta för alla än.Snart säger det poff

[/

Syns inget än här heller, har inte tänkt berätta förrän svaret kommit att allt är bra vilket lär dröja till v.18 ca. Vill göra FVP först och få veta och kanske tom RuL.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

Gravidförvirrad är jag. Satt i väntrummet irriterad varför läkaren aldrig kommer och ropar upp oss. Var helt säker på 14.30 medan sambon säger i min mobil står 15.30, är du säker? Ja annars har BM skrivit fel tid.

14.55 kommer en gammal gumma ut och ropar upp oss och säger att oj då nu har jag visst en annan här kl 15 men vi tar dig nu då. Hade visst fel tid 15.30 var det blandat ihop dagens tid med morgondagens tid som är 14.30.

Nu är remissen för FVP skickad, men sjutton blir inte klok. Hade bestämt mig för fullständig analys men det görs inte längre enl läkaren. Blev helt ställd. Den korta görs bara och då kollas samma sak som NIPT fast 100% säkert svar då. Tänkte först att då kan man lika gärna göra KUB men läkaren fångade upp mig och sa att det ger inga säkra svar och jag sanej för en sannolikhet som är under vad ni anser låg skulle inte göra mig lugn och jag vill inte ha någon statistik för det säger mig absolut ingenting. Efter att ha lyssnat på klippetom mamman som hade 1:8000 för Downs och födde ett barn med just Dawns hur jädra fel visade inte det liksom. Tala om att bli lurad. Ett FVP ger dig ett 100% svar. Jag är dock ställd över att man inte får välja att göra den fullständiga.

Fick även recept på Lergigan comp fick veta att för dom flesta är illamåendet värst mellan v.8-10. Får hoppas på det.

Det värsta är nog zombietillståndet, somnar överallt senast på pendeln hem händer aldrig annars och då hade jag sovit först hela natten plus 4 timars för att orka meddagens besök. Dock känns det bara som jag bara halvsover men drömmer väldigt mycket har liksom planering i huvudet i drömmen och diskussionermed mig själv om hur det ska bli att få barn blandat med rädsla oro lycka glädlhe ilska besvikelse och förväntan.

• En del av oss

[quote=76046915][quote-nick]Mamma Lotta skrev 2015-11-26 00:22:05 följande:[/quote-nick]

Till mig sa de att de endast gör snabb analys såvida inte det finns DS eller andra kromosomavvikelser i den närmaste släkten så jag gör mitt mkp på tisdag och hoppas ha fått svar på fredag!

[/

Fast trisomi 21 dvs Downs syndrom kollar dom det ingår. Den fullständiga analysen är allt annat inkl Trisomi 13,18 och 21. Är helt säker på att jag läst att föräldrarna väljer själv om man vill göra den korta eller långa analysen.

• En del av oss

Några mer som är galet trötta och sover hur mycket som helst?

Idag är det iaf dax för dateringsultraljud utanpå magen. Har ju blivit framflyttad på dom 2 VUL jag har gjort och inför FVP måste dom veta exakt vilken vecka jag är i.

• En del av oss

[quote=76049454][quote-nick]Jeto skrev 2015-11-26 19:00:56 följande:[/quote-nick]

Jippi ostfantasten jag hittade en brieost med pastöriserad mjölk!

[/

Enligt Livsmedelverket ska man inte äta ens Brie på pastöriserad mjölk under graviditet Bubblade het men inte kall.

Inte ens mjukost rek.

• En del av oss

Var på dateringsUL igår och var så trött efter så jag orkade aldrig uppdatera. Bebisen är 21 mm och BF 3 juli 2016. Så v.8+4 idag.

RUL bokat den 9 februari.

Mamma Lotta jo jag vet men eftersom vi inte har någon sjukdomhistorik så trodde vi var berättigade till fullständig.

Nu måste jag skynda mig till PT träningen fast jag är både frusen illamående och trött.

• En del av oss

[quote=76051384][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-27 09:48:49 följande:[/quote-nick]

Varför inte mjukost? Vart får du allt ifrån?

[/

Min bm sa det så sluta påstå att jag kommit på det, det är livsmedelverket som hon tatt det ifrån

• En del av oss

[quote=76051623][quote-nick]corona skrev 2015-11-27 11:04:19 följande:[/quote-nick]

Hur mycket kan man egentligen lita på dateringen på ul så tidigt som vecka 8?

Jag gjorde ul förra veckan, och blev bakåtflyttad tre dagar. 

Förra graviditeten gjorde jag också ul i vecka 8, och då blev jag bakåtflyttad fyra dagar, mot vad jag räknat ut med hjälp av sista mensen.  

Men när jag gjorde rutinultraljudet flyttades jag fram de fyra dagarna igen, och fick alltså slutgiltigt samma  BF datum som jag räknat ut först?  

Ska göra FVP, och då är det ju viktigt med rätt graviditetslängd, men jag antar att de gör ett till ul före FVP?   

[/

Ska med göra FVP den 14 januari i v.15+4 och dom gör UL innan.

På julbordet äter jag lax fryser man den egengjorda så är det ingen fara. Är inte så förtjust i julmat öht.

• En del av oss

[quote=76051912][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-27 12:47:32 följande:[/quote-nick]

Eller så slutar du veta allt som du inte har en aning om. Så sjukt trött på att läsa dina uppmaningar och fakta helt utan substans!!

Bara att kolla på 1177 och Livsmedelsverket så ser du att mjukost går utmärkt!!

[/

Lägg av det var min bm som sa det inte sitter jag och kollar upp allt heller sedan är jag ingen ostfantast heller. Sluta klanka på mig hela tiden.

• En del av oss

Jag är beräknad enligt dateringsultraljuder i går den 3 juli men kommer bli igångsatt och det i juni så jag skriver här.

Svar på tråden Junibebisar 2016