• Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar
  • SpanskaFlugan
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-11-04 15:47:23 följande:
    . * Jag anser att flyr man från krig genom hela europ så skall man vara glad att någon tar emot en. Sedan är det ju bara1/3 av dessa "flyktingar" som faktiskt flyr kriger i syrien. Och när man lever på anda inte ens egna pengar så skall man va glad för det an får även om det är en industrilokal *Jag anser att de som inte "flyr" kommer inte skall ha rätt till något som de själva inte bekostar på samma sätt som jag flyttar till frankrike eller england *Egentligen borde de flyktingar som är riktiga flyktingar få riktiga boenden och riktigt bra liv här, sålänge det inte innebär nedskärningar i välfärden. Vi skall enbart ta emot så många vi kan hantera på et BRA sätt de andra skall vi inte ens släppa in

Man man fly från mycket som inte är krig. Kvinnor i Afghanistan stenas för påstådd otrohet, är det skäl nog att få kallas flykting? Andra flyr eftersom de förföljs av religösa eller ideologiska skäl, andra för att de har "fel" sexualitet. Vad är skäl nog enligt dig? Och hur många är många nog? Och varför ska du få leva i trygghet och överflöd utan att dela med dig till andra? Det enda som skiljer dig från en somalisk man är att du hade turen att födas i Sverige och inte Somalia.
  • Anonym (tröttnat)
    SpanskaFlugan skrev 2015-11-04 16:14:16 följande:

Man man fly från mycket som inte är krig. Kvinnor i Afghanistan stenas för påstådd otrohet, är det skäl nog att få kallas flykting? Andra flyr eftersom de förföljs av religösa eller ideologiska skäl, andra för att de har "fel" sexualitet. Vad är skäl nog enligt dig? Och hur många är många nog? Och varför ska du få leva i trygghet och överflöd utan att dela med dig till andra? Det enda som skiljer dig från en somalisk man är att du hade turen att födas i Sverige och inte Somalia.

Sant, jag hade tur i det genetiska lotteriet

Men jag vet att om jag hade flytt eller flyttat till ett annat land, så hade jag kollat vad Jag kunde göra för landet som motagit mig istället för att se vad landet skall göra för mig
  • SpanskaFlugan
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-11-04 16:20:20 följande:
    Sant, jag hade tur i det genetiska lotteriet Men jag vet att om jag hade flytt eller flyttat till ett annat land, så hade jag kollat vad Jag kunde göra för landet som motagit mig istället för att se vad landet skall göra för mig

Aha, så du hade byggt dig ett hus redan till första natten, lärt dig språket, hittat ett vitt jobb med medelinkomst, betalat in 30% skatt och genast blivit en bidragande medborgare. All inom 24 timmar naturligtvis, allt annat är snyltande.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-11-04 16:20:20 följande:
    Sant, jag hade tur i det genetiska lotteriet Men jag vet att om jag hade flytt eller flyttat till ett annat land, så hade jag kollat vad Jag kunde göra för landet som motagit mig istället för att se vad landet skall göra för mig

Föresten svarade du inte på frågan om vad du anser är skäl nog att få skydd i Sverige.
  • todo nada
    SpanskaFlugan skrev 2015-11-04 14:55:39 följande:

Men vad säger du, vill du inte bo i Afghanistan?! Det som är så trevligt! Den enda nackdelen jag kan se är att man som kvinna blir stenad om man är otrogen, men herregud, då får man ju skylla sig själv faktiskt! Förstår inte varför folk flyr från ett så trevligt ställe! Tror jag ska köpa sommarstuga där, huspriserna lär ju vara rätt överkomliga! Vad säger du om att gå ihop och köpa en mysig liten tomt utan för Kabul? 

Jag hittade detta charmiga flerfamiljshuset strax utanför Kabul:

Lite färg, gardiner och spackel i skotthålen bara, sen är vi good to go. Kanske öppna ett litet bed and breakfast..?
  • Anonym (sorry)
    todo nada skrev 2015-11-04 14:39:07 följande:
    Vem är "er"? Och vad är det dessa "er" som du associerar med mig, har "haasplat ur sig" för "massa" som "inte stämmer"?

Fast det var väl väntat att du skulle börja generalisera mig också, det gör du nog med alla som inte smeker din galna bild medhårs.

Ja, Aftghanistan och Irak är ju rena paradisen på jorden. Det är därför Sverige och USA förlänger sin millitära närvaro i landet. sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6294465

Att du inte tar dig en liten charter till det krigs fria landet Irak? www.svd.se/is-framfart-i-irak-visar-regeringens-oformaga-att-stoppa-dem

Ja, avpixlat är ju kända för att förmedla en objektivitet i de nyheter de rapporterar om. Det tycker nog de flesta som bor i drömmlandet hittepå som ligger i fantasigalaxen.

Är det inte fruktansvärt dumt att bosätta sig på en plats där majoriteten av de som bor är människor man ogillar?

Du och dina floskelkompisar som konsekvent kan inte hålla sig till ämnet.
    hamnar man i en "diskussion" med nån av er så ser det komiskt likt detta

Leffe summerar invandrings debatten på en minut, begåvad man detta.

Du har helt rätt att det finns oroliga områden och fattiga områden, det är inte likvärdigt med att vara en "krigsflykting".när man framför att ansvara för sitt liv anser att eu ska bjuda på kalaset.
    Igen bör du klicka på länken med kartan.

Avpixlat bland många andra tidningar tar ofta upp saker som masspsykosmedia blundar för helt, som vapen på asylboende, vapen alltså.
    Avpixlat som bland annat nyligen avslöjade hur Migrationsverket försökte sopa våldtäkt på tre årig barn under mattan.

Det var fruktansvärt dumt att släppa in folk från tredje världen som förslummade och islamiserade hela områden, helt rätt.
    I vanlig ordning när det kommer till floskelgänget, dumt att se sitt område förslummas över en tid, nej, väldigt trist att bo i ett område i sverige där svenskar hatas och ses som nått sämre, väldigt.

• Nerfherder
    Anonym (sorry) skrev 2015-11-04 17:50:43 följande:

Du har helt rätt att det finns oroliga områden och fattiga områden, det är inte likvärdigt med att vara en "krigsflykting".när man framför att ansvara för sitt liv anser att eu ska bjuda på kalaset.

Avpixlat bland många andra tidningar tar ofta upp saker som masspsykosmedia blundar för helt, som vapen på asylboende, vapen alltså.

Avpixlat som bland annat nyligen avslöjade hur Migrationsverket försökte sopa våldtäkt på tre årig barn under mattan.

Det var fruktansvärt dumt att släppa in folk från tredje världen som förslummade och islamiserade hela områden, helt rätt.

I vanlig ordning när det kommer till floskelgänget, dumt att se sitt område förslummas över en tid, nej, väldigt trist att bo i ett område i sverige där svenskar hatas och ses som nått sämre, väldigt.

Avpixlat är en blogg, inte en tidning.
  • todo nada
    Anonym (sorry) skrev 2015-11-04 17:50:43 följande:

Ja, det blir nog lätt att man ser de flesta andra som OT när man tror tråden handlar om att uttrycka rasistiska åsikter kan jag tänka mig.

Jag tycker väl knappast heller att diskussionen är särskilt givande. Lite dom att förklara att solen är gul för någon som fötts blind, man vet att informationen inte kommer tillgodogöras ändå...

Hänvisar man till avpixlat som bra och annan media som "masspsykosmedia" är man verkligen fast riktigt hårt i sin lilla bubbla.

Och så klart med tillhörande beskrivning av islamisering och hela köret, du spar inte på krutet du.

Det är inte så att du hatas för att du går runt och tror att de som kommer hit är våldsamma galningar som våldtar och vill islamisera..? Det kan ju också vara bara för att du är svensk, men du kan ju överväga scenariot att dina rasistiska åsikter eventuellt kan påverka synen på dig en liten gnutta.
  • Anonym (visst)
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-11-04 15:13:42 följande:

Är det rimmligt när man flytt från ett krig att va så otacksam mot ett land som tar emot en och bistår med tak över huvudet och mat mm
    Alltså, för det första tycker jag inte att de behöver visa mer tacksamhet än du och jag för att vi får bo i ett bra land. Alla borde den rätten, enligt mig. Och jag tycker således inte att deras otacksamhet borde förvåna oss mer än den otacksamhet och bortskämdhet som finns hos så många svenskar. 

Sedan vet man ju inte hela storyn om varför dessa flyktingar kände som de kände när de anlände. Det kan handla om chock som utlöstes när de kom fram (om man tänker sig att adrenalinet rusat under själva resan), eller grupptryck (att en person inte ville stiga av bussen och resterande var osäkra och inte riktigt visste vad de skulle göra). Man borde inte döma så snabbt, det är svårt att föreställa sig vad de varit med om och är man traumatiserad kanske man börjar bete sig lite underligt innan man fått bearbeta allt.
  • Anonym (Galen regering, allt är deras fel)
    Anonym (visst) skrev 2015-11-05 21:21:24 följande:

Alltså, för det första tycker jag inte att de behöver visa mer tacksamhet än du och jag för att vi får bo i ett bra land. Alla borde den rätten, enligt mig. Och jag tycker således inte att deras otacksamhet borde förvåna oss mer än den otacksamhet och bortskämdhet som finns hos så många svenskar. 

Sedan vet man ju inte hela storyn om varför dessa flyktingar kände som de kände när de anlände. Det kan handla om chock som utlöstes när de kom fram (om man tänker sig att adrenalinet rusat under själva resan), eller grupptryck (att en person inte ville stiga av bussen och resterande var osäkra och inte riktigt visste vad de skulle göra). Man borde inte döma så snabbt, det är svårt att föreställa sig vad de varit med om och är man traumatiserad kanske man börjar bete sig lite underligt innan man fått bearbeta allt.

Man brukar utgå från sig själv.

Ja jag hade varit otroligt tacksam om jag fått allt Sverige ger.
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar