Anonym (visst) skrev 2015-11-07 00:14:10 följande:
Och anledningen till att jag skrev att du antagligen inte vet så mycket om politik var för att du drog en underlig koppling mellan att vara emot välfärd och att vara vänster.
Jag önskar mig också en ny regering men ser tyvärr inga vettiga alternativ bland våra redan existerande partier i Sverige idag. Det var bättre när alliansen styrde, men inte jättemycket bättre.
Håller med dig lite där, vi behöver en ny regering, det enda jag med säkerhet kan säga vad jag tycker är att Miljöpartiet, Centerpartiet och vänsterpartiet inte ska sitta i den regeringen. Jag tror KD tar steget mot ett nyval sedan följer M med och jag tror det sker inom en snar framtid. Skulle ex Göran Persson varit partiledare för (s)idag skulle denna kaos regering inte ha uppstått, han var bufflig men kunde ekonomi och var inte lika tarv på makten som Stefan Löfven.
Stefan Löfven tror jag inte kommer att bli långvarig i Socialdemokraterna, Sedan är jag mycket tvivelaktig till Batra (m). Moderaterna måste agera annars tappar de kontrollen över sitt eget parti och väljarna.