• Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar
  • Anonym (visst)
    Anonym (blåvitt) skrev 2015-11-07 00:06:18 följande:
    Helt rätt, jag skrev att får vi inte en ny regering så blir välfärd historia, det är också rätt att jag skrev att du kanske är miljöpartist eller vänsterpartist. 
    Glömde du kanske är Centerpartist?

Jag anser att regeringen sätter våran välfärd i fara.

Vi måste ha en ny regering anser jag. Hur den ska se ut vet jag ej, men miljöpartiet ska inte sitta i den regeringen och vänsterpartiet ska ha mindre inflytande och centerpartiet ska helst inte heller sitta i den regeringen. 
    Och anledningen till att jag skrev att du antagligen inte vet så mycket om politik var för att du drog en underlig koppling mellan att vara emot välfärd och att vara vänster.

Jag önskar mig också en ny regering men ser tyvärr inga vettiga alternativ bland våra redan existerande partier i Sverige idag. Det var bättre när alliansen styrde, men inte jättemycket bättre. 
  • Anonym (blåvitt)
    Anonym (visst) skrev 2015-11-07 00:14:10 följande:
    Och anledningen till att jag skrev att du antagligen inte vet så mycket om politik var för att du drog en underlig koppling mellan att vara emot välfärd och att vara vänster.

Jag önskar mig också en ny regering men ser tyvärr inga vettiga alternativ bland våra redan existerande partier i Sverige idag. Det var bättre när alliansen styrde, men inte jättemycket bättre. 
    Håller med dig lite där, vi behöver en ny regering, det enda jag med säkerhet kan säga vad jag tycker är att Miljöpartiet, Centerpartiet och vänsterpartiet inte ska sitta i den regeringen. Jag tror KD tar steget mot ett nyval sedan följer M med och jag tror det sker inom en snar framtid. Skulle ex Göran Persson varit partiledare för (s)idag skulle denna kaos regering inte ha uppstått, han var bufflig men kunde ekonomi och var inte lika tarv på makten som Stefan Löfven. 

Stefan Löfven tror jag inte kommer att bli långvarig i Socialdemokraterna, Sedan är jag mycket tvivelaktig till Batra (m). Moderaterna måste agera annars tappar de kontrollen över sitt eget parti och väljarna.
  • Anonym (blåvitt)
    Anonym (visst) skrev 2015-11-07 00:14:10 följande:

Ha en trevlig kväll/natt nu är det dags att sova.
  • Anonym (Trötter)
    Anonym (visst) skrev 2015-11-06 22:23:41 följande:
    Jag hoppas att vår välfärd blir historia. 

Men om nu välfärd måste finnas så ska den användas till att hjälpa de som behöver hjälp mest. Inte svenska föräldrar som frivilligt valt att skaffa barn och liknande utan att folk som flyr krig och hat eller som svälter.

Nej, vi kan inte hjälpa allt och alla, men vi kan hjälpa många, många fler. Vi är inte ens i närheten av gränsen ännu. Det dumma med just den här "flyktingkatastrofen" är ju att vi sätter flyktingarna i en situation där de inte kan ta sig hit på enkla sätt utan förlorar sina tillhörigheter och tvingas utstå livsfara på vägen. Och sedan går det åt pengar till räddningstjänst, socialarbetare, boende och så vidare. Sådant de hade kunnat betala för själva om man hade gjort det lätt för dem att komma hit. 
    Det verkar ju friskt att önska misär över ett helt folk. Är du månne en sån där rasist?
  • Anonym (Fram för att äga sig och sitt)
    SpanskaFlugan skrev 2015-11-06 23:31:58 följande:

Snälla, ta en kurs i IR.
    Om du menar interkulturella relationer, har jag några kurser bakom mig. Det är så löjligt att bara kläcka ur sig något när man inte har en uns aning om vem man diskuterar med. Men jag har inte förväntat mig något vettigare. Och har definitivt inte förväntat mig fakta eller något med substans. Förvåna mig. Överraska mig
  • Anonym (suck)
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-11-07 16:30:38 följande:

Om du menar interkulturella relationer, har jag några kurser bakom mig. Det är så löjligt att bara kläcka ur sig något när man inte har en uns aning om vem man diskuterar med. Men jag har inte förväntat mig något vettigare. Och har definitivt inte förväntat mig fakta eller något med substans. Förvåna mig. Överraska mig

Fick du gå om kursen? För det verkar inte somm att et jota har fastnat.
  • HenryIronstead
    SpanskaFlugan skrev 2015-11-06 23:37:39 följande:

Och så var det det där med citeringsfunktionen.... 1. De flyr från krig, fattigdom, förföljelse bland annat. 2. Varför skulle majoriteten i Sverige tjäna lika "mycket" som de gör i Somalia? (jag antar att du med "mycket" menar att de tjänar lite). Dina skills som debatör lämnar mycket att önska. Du ser, här får du mothugg, inte samma jublande medhåll som på Avpixlat och Flashback. Dina små "inlägg" räcker dör men här får du fan i mig ta och formulera kompletta meningar och genomtänkta argument. Annars orkar jag inte lyssna på dig.

Tio procent, MAX tio procent är från Syrien. Antagligen färre. Vet du vad tio procent är? Tio procent av hundra är... TIO!

Blir glad av att höra att 60% får avslag. Komma från fredliga länder och tro att man kan få allt i Europa, jo tjenare.
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Nerfherder
    HenryIronstead skrev 2015-11-07 18:11:57 följande:

Tio procent, MAX tio procent är från Syrien. Antagligen färre. Vet du vad tio procent är? Tio procent av hundra är... TIO!

Blir glad av att höra att 60% får avslag. Komma från fredliga länder och tro att man kan få allt i Europa, jo tjenare.

Hur vet du det?
  • SpanskaFlugan
    HenryIronstead skrev 2015-11-07 18:11:57 följande:
    Tio procent, MAX tio procent är från Syrien. Antagligen färre. Vet du vad tio procent är? Tio procent av hundra är... TIO! Blir glad av att höra att 60% får avslag. Komma från fredliga länder och tro att man kan få allt i Europa, jo tjenare.
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL

News flash, det är krig i fler länder än Syrien. Jag nämnde inte ens Syrien i mitt inlägg. Nämnde heller inte avslag och 60%, citerade du ens rätt inlägg?
  • Nerfherder
    SpanskaFlugan skrev 2015-11-07 18:43:25 följande:

News flash, det är krig i fler länder än Syrien. Jag nämnde inte ens Syrien i mitt inlägg. Nämnde heller inte avslag och 60%, citerade du ens rätt inlägg?

Troligtvis inte
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar