• Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar
  • Nerfherder
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-11-06 19:44:04 följande:

Nej, Sverige har ingen skyldighet att finansiera folk som förstör/förstört sina egna länder och istället för att bygga upp dem väljer att flytta till ett bidragsparadis. Om det inte varit bidragen som lockat hade de stannat i något av alla de andra länderna som finns i världen. 

Det är lugnt, det finns pengar kvar till alla, även dig
  • Anonym (Anna)

[quote=75968730][quote-nick]SpanskaFlugan skrev 2015-11-06 16:59:40 följande:[/quote-nick]

Lär dig citera korrekt. Blir lättare att bemöta dina "inlägg" då. Men om jag ska försöka tolka ditt "argument" så går det ut på att alla som visar medkänsla för de som har det sämre ska flytta? Hur hjälper det de som flyr tycker du? Och hur tror du det går för Sverige om majoriteten av Sveriges skattebetalare flyttar till Somalia? Känns som du mest vill få till ett litet "slagkraftigt" svar enligt formulär 1A på på Avpixlat....

Flyr från vad? Hur tror du det går när majoriteten i Sverige tjänar lika "mycket" som de i Somalia?

• Nerfherder
    Anonym (Anna) skrev 2015-11-06 20:24:44 följande:

[quote=75968730][quote-nick]SpanskaFlugan skrev 2015-11-06 16:59:40 följande:[/quote-nick]

Lär dig citera korrekt. Blir lättare att bemöta dina "inlägg" då. Men om jag ska försöka tolka ditt "argument" så går det ut på att alla som visar medkänsla för de som har det sämre ska flytta? Hur hjälper det de som flyr tycker du? Och hur tror du det går för Sverige om majoriteten av Sveriges skattebetalare flyttar till Somalia? Känns som du mest vill få till ett litet "slagkraftigt" svar enligt formulär 1A på på Avpixlat....

Flyr från vad? Hur tror du det går när majoriteten i Sverige tjänar lika "mycket" som de i Somalia?

Citera är inte svårt
  • apburen
    Nej, Sverige har ingen skyldighet att finansiera folk som förstör/förstört sina egna länder och istället för att bygga upp dem väljer att flytta till ett bidragsparadis. Om det inte varit bidragen som lockat hade de stannat i något av alla de andra länderna som finns i världen. 
    Nej för all världens elände är "Sveriges ansvar".
    Eller inte.

Jag är ärligt talat rädd för vårt lands framtid, en framtid som inte ser allt för ljus ut.
    Som tur är har jag fött klart de barn jag vill ha, i dagens Sverige hade jag funderat både en och fler gånger innan jag satt barn till världen.

Det går utför. Fort.
  • Anonym (visst)
    Men snälla, vad vet du om att leva i krig? Tror du att man kan skylla på enskilda individer och säga att de bär ansvaret? Vad är det med dig, egentligen?

Det handlar inte om att vilja ha bidrag, däremot kan det handla om att vilja välkomnas och bli insläppt, slippa leva i skräck och misär m.m. Om det hade handlat om bidrag, varför kan de inte se till att deras egna länder blir "bidragsparadis" då, om det nu är så enkelt för dem att påverka politiken i sina länder som du påstår?
  • Anonym (blåvitt)
    Anonym (visst) skrev 2015-11-06 20:44:50 följande:
    Men snälla, vad vet du om att leva i krig? Tror du att man kan skylla på enskilda individer och säga att de bär ansvaret? Vad är det med dig, egentligen?

Det handlar inte om att vilja ha bidrag, däremot kan det handla om att vilja välkomnas och bli insläppt, slippa leva i skräck och misär m.m. Om det hade handlat om bidrag, varför kan de inte se till att deras egna länder blir "bidragsparadis" då, om det nu är så enkelt för dem att påverka politiken i sina länder som du påstår?
    Jag skyller på Regeringen. Vi kan inte hjälpa allt och alla, att ta av biståndspengarna och låna till flyktingkrisen, regeringen tömmer våran kassa och sänker våran trovärdighet och våran välfärd blir historia. 

Det måste bli en ny regering snabbt, lyssna på folket.
  • Anonym (Åke H)
    Anonym (Blackie) skrev 2015-11-06 15:07:14 följande:
    Jag är utlänningen som SD hatar. Jag är en "svartskalle" från Mellanöstern. Jag är inte född här, utan kom hit när jag var under 10 år. Så jag har i ga förfäder här som byggt upp Sverige. Jag har jobbat sedan jag fyllde 18 och idag svensk akademisk utbildning. Jag har en fast tillsvidaretjänst inom kommunen. Jag har betalat skatt här i Sverige i väldigt många år.

Det finns mycket med Sverige som jag inte gillar, som det jävla vädret och att folket här också är som vädret: tråkiga. Politiken är skit i allmänhet och som invandrare ska det mycket till för att tas på allvar på arbetsplatsen. Man påminns ständigt om att man är en jävla invandrare och därmed mindre värd än en svensk. Stockholm är inget att skryta med. Och svenskar tror så mycket om och har så höga tankar om Sverige och svenska kulturen. Enligt min mening är det lite skrattretande för jag tycker inte att Sverige har så mycket att komma med. Sverige känns lite som "det sista landet i världen" när det gäller att få upp ögonen för omvärlden.

Och ändå bor jag kvar För att det trots allt är tryggt och rätt lugnt här. Jag hade dock hellre bott i USA men nu går det inte så jag kan lika gärna fortsätta att bo i Sverige.

Tycker du att jag har rätt att tycka såhär, som vilken svensk som helst, utan att få höra "dra härifrån" utifrån den bakgrundsinformation jag gett?

Jag menar, jag är ju med och finansierar allt i det svenska samhället.
    Vad är du med och finansierar? Du skriver ju att du jobbar kommunalt. Du finansierar inte ett skit. Du LEVER på skattepengar. En viss skillnad!
  • Anonym (visst)
    Anonym (blåvitt) skrev 2015-11-06 21:23:30 följande:
    Jag skyller på Regeringen. Vi kan inte hjälpa allt och alla, att ta av biståndspengarna och låna till flyktingkrisen, regeringen tömmer våran kassa och sänker våran trovärdighet och våran välfärd blir historia. 

Det måste bli en ny regering snabbt, lyssna på folket.
    Jag hoppas att vår välfärd blir historia. 

Men om nu välfärd måste finnas så ska den användas till att hjälpa de som behöver hjälp mest. Inte svenska föräldrar som frivilligt valt att skaffa barn och liknande utan att folk som flyr krig och hat eller som svälter.

Nej, vi kan inte hjälpa allt och alla, men vi kan hjälpa många, många fler. Vi är inte ens i närheten av gränsen ännu. Det dumma med just den här "flyktingkatastrofen" är ju att vi sätter flyktingarna i en situation där de inte kan ta sig hit på enkla sätt utan förlorar sina tillhörigheter och tvingas utstå livsfara på vägen. Och sedan går det åt pengar till räddningstjänst, socialarbetare, boende och så vidare. Sådant de hade kunnat betala för själva om man hade gjort det lätt för dem att komma hit. 
  • Anonym (Åke H)

Det kommer hit 2000 personer om dagen. Det saknas bostäder, det saknas pengar, det saknas handläggare på Migrationsverket, det saknas skolor, det saknas jobb.

• Anonym (Vampire)
    Anonym (visst) skrev 2015-11-06 22:23:41 följande:
    Jag hoppas att vår välfärd blir historia. 

Men om nu välfärd måste finnas så ska den användas till att hjälpa de som behöver hjälp mest. Inte svenska föräldrar som frivilligt valt att skaffa barn och liknande utan att folk som flyr krig och hat eller som svälter.

Nej, vi kan inte hjälpa allt och alla, men vi kan hjälpa många, många fler. Vi är inte ens i närheten av gränsen ännu. Det dumma med just den här "flyktingkatastrofen" är ju att vi sätter flyktingarna i en situation där de inte kan ta sig hit på enkla sätt utan förlorar sina tillhörigheter och tvingas utstå livsfara på vägen. Och sedan går det åt pengar till räddningstjänst, socialarbetare, boende och så vidare. Sådant de hade kunnat betala för själva om man hade gjort det lätt för dem att komma hit. 
    Du har fel och det är tragiskt att du tror annorlunda.
    Jävligt tragiskt.

Du är faktiskt en dum jävel.
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar