• Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar
  • Anonym (Blackie)
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-11-06 12:55:54 följande:

Du tycker inte det är skillnad, på att gnälla över det man själv är med och finansierar och vad ens föräldrar och far- och morföräldrar också gjort i alla år, samt på att gnälla över något som man bara utnyttjar och aldrig deltagit i finansieringen av? Speciellt när det landet inte har några skyldigheter alls mot gnällspiken för den har ingen anknytning till landet ifråga? Så allt från landets sida är ren välvilja och ren allmosa som landet över huvud taget inte behövt dela med sig av.

Jag är utlänningen som SD hatar. Jag är en "svartskalle" från Mellanöstern. Jag är inte född här, utan kom hit när jag var under 10 år. Så jag har i ga förfäder här som byggt upp Sverige. Jag har jobbat sedan jag fyllde 18 och idag svensk akademisk utbildning. Jag har en fast tillsvidaretjänst inom kommunen. Jag har betalat skatt här i Sverige i väldigt många år.

Det finns mycket med Sverige som jag inte gillar, som det jävla vädret och att folket här också är som vädret: tråkiga. Politiken är skit i allmänhet och som invandrare ska det mycket till för att tas på allvar på arbetsplatsen. Man påminns ständigt om att man är en jävla invandrare och därmed mindre värd än en svensk. Stockholm är inget att skryta med. Och svenskar tror så mycket om och har så höga tankar om Sverige och svenska kulturen. Enligt min mening är det lite skrattretande för jag tycker inte att Sverige har så mycket att komma med. Sverige känns lite som "det sista landet i världen" när det gäller att få upp ögonen för omvärlden.

Och ändå bor jag kvar För att det trots allt är tryggt och rätt lugnt här. Jag hade dock hellre bott i USA men nu går det inte så jag kan lika gärna fortsätta att bo i Sverige.

Tycker du att jag har rätt att tycka såhär, som vilken svensk som helst, utan att få höra "dra härifrån" utifrån den bakgrundsinformation jag gett?

Jag menar, jag är ju med och finansierar allt i det svenska samhället.
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-11-06 14:20:18 följande:
    Och för att svara på resten av harangen, jag är ingen stor fan av alla bidrag vi öser över folk. Men nu har faktiskt de där anknytning till Sverige så vi får väl ta hand om våra bidragsberoende personer. Andra länder får ta hand om sina. Jag vill inte betala skatt för att hålla alla möjliga människor med pengar. Är det någon form av death race där vi uppmanar folk till verklighetens Hunger Games? Typ "Om du lyckas ta dig till Sverige utan att dö på kuppen har Sveriges arbetande befolkning i privata sektorn utlyst en vinst som heter pengar i fickan, tak över huvudet, bara rättigheter men inga skyldigheter". Det låter så på dem som inte fattar var pengar kommer ifrån och som ställer korkade och intelligensbefriade frågor av typen "Och hur gör vi med de helsvenska scobidragstagarna då?.. Ut med dem, kanske?" 
    När man inte har mer att säga så kommer alltid personangrepp, kommentarer om intelligens och så vidare. Så detta svar var väl väntat. :-/
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-11-06 14:23:04 följande:
    Tja, om du inte känner dig som en del av "oss", har det säkert sina förklaringar som jag enbart kan spekulera i. Och då är det väl inte så konstigt heller att din lojalitet ligger hos någon annan och inte bryr dig om hur det går för folket som har byggt upp välfärden, sekulariserat sitt land och sett till att kvinnor erkänns som egna personer och inte som husdjur åt männen. Det är fullt förståeligt varför du tycker som du gör och varför du inte kan förstå hur andra som är "vi" känner.
    Jag kan ju inte ta åt mig äran för vad mina morföräldrar gjorde, dessutom stod de knappast på barrikaderna och stred för kvinnors lika värde och arbetstagares rätt till det ena och det andra. De slet med sitt jordbruk, punkt. Men dina kanske var såna här hjältar som förde landet framåt genom modiga gärningar? Och dessutom överförde sina hjältegener till dig, att yvas över?

Sedan hoppade du (förstås) helt över allt jag skrev om att förfädernas gärningar ska spilla över på nästkommande generationer och hur det isåfall skulle tolkas bland människor vars förfäder gjort mindre trevliga saker. Jag har bott i Tyskland tills ganska nyligen och det är inget skämt att säga att det inte skulle vara poppis att anklaga mina jämnåriga för att ha hållit folk i koncentrationsläger, spottat på judar osv. 
  • Anonym (visst)
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-11-06 12:55:54 följande:
    Du tycker inte det är skillnad, på att gnälla över det man själv är med och finansierar och vad ens föräldrar och far- och morföräldrar också gjort i alla år, samt på att gnälla över något som man bara utnyttjar och aldrig deltagit i finansieringen av? Speciellt när det landet inte har några skyldigheter alls mot gnällspiken för den har ingen anknytning till landet ifråga? Så allt från landets sida är ren välvilja och ren allmosa som landet över huvud taget inte behövt dela med sig av.
    Så arbetslösa och barn i Sverige skall inte få gnälla utan bara vara tacksamma, eftersom de inte varit med och finansierat? Vad ens mor- och farföräldrar gjort är
    väl fullständigt irrelevant. Sverige har skyldighet, ur ett moraliskt perspektiv, att släppa in flyktingar.
    Om du går igenom en öken tillsammans med en främling och du har två kannor vatten även om du överlever på bara en kanna, samtidigt som främlingen inte har något vatten alls och snart kommer att dö av vätskebrist, då är det din skyldighet att ge personen din andra kanna, och det innebär inte att du köpt honom eller henne och att han eller hon måste vara dig tacksam för evigt och göra precis som du säger. 
  • Anonym (Galen regering, allt är deras fel)
    Kung Markatta skrev 2015-11-06 13:21:31 följande:

- "Skicka tillbaka dem till Tyskland", säger migrationsminister Morgan Johansson (S). Nej, här är det ännu värre svarar tyskarna.

www.thelocal.de/20151105/sweden-tells-refugees-to-stay-in-north-germany

"I can't see how it would be any better here than in Sweden - people are already sleeping on camping mats in empty market halls," Anke Erdmann, a Green Party state parliament member for the north German state of Schleswig-Holstein told The Local.

Läste på Die Welt artikeln om Sveriges uttalanden som toppar tidningens mest lästa, länk:www.welt.de

Strömme kommer enbart stiga eftersom båda Tyskland och Österrike nu börjat snabb utvisa båda Afghaner och afrikaner då de bedöms ha kommit pga ekonomiska skäl.

Då kommer alla till Sverige som fortfårande låter de flesta Afghaner stanna. Även Finland gör samma bedömning som Tyskland och de kommer nu tillbaka till Sverige.

Är det inte dags för den svenska regeringen att vakna också och börja göra samma bedömning och skicka ut dem snabbare än kvickt, utvisning dirket annars väntar flera miljoner till,på,sin avresa från Afghanistan mot specifikt Sverige.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Anna) skrev 2015-11-06 13:08:47 följande:
    [quote=75959708][quote-nick]SpanskaFlugan skrev 2015-11-04 16:14:16 följande:[/quote-nick] Man man fly från mycket som inte är krig. Kvinnor i Afghanistan stenas för påstådd otrohet, är det skäl nog att få kallas flykting? Andra flyr eftersom de förföljs av religösa eller ideologiska skäl, andra för att de har "fel" sexualitet. Vad är skäl nog enligt dig? Och hur många är många nog? Och varför ska du få leva i trygghet och överflöd utan att dela med dig till andra? Det enda som skiljer dig från en somalisk man är att du hade turen att födas i Sverige och inte Somalia. Nu har vi ju hundratals-miljoner som har det sämre än oss, så se så flytta till Somalia. Du kan ju lära dem att få tur och bygga ett samhälle ala Sverige , lycka-till. Kram

Lär dig citera korrekt. Blir lättare att bemöta dina "inlägg" då. Men om jag ska försöka tolka ditt "argument" så går det ut på att alla som visar medkänsla för de som har det sämre ska flytta? Hur hjälper det de som flyr tycker du? Och hur tror du det går för Sverige om majoriteten av Sveriges skattebetalare flyttar till Somalia? Känns som du mest vill få till ett litet "slagkraftigt" svar enligt formulär 1A på på Avpixlat....
  • Nerfherder
    SpanskaFlugan skrev 2015-11-06 16:59:40 följande:

Lär dig citera korrekt. Blir lättare att bemöta dina "inlägg" då. Men om jag ska försöka tolka ditt "argument" så går det ut på att alla som visar medkänsla för de som har det sämre ska flytta? Hur hjälper det de som flyr tycker du? Och hur tror du det går för Sverige om majoriteten av Sveriges skattebetalare flyttar till Somalia? Känns som du mest vill få till ett litet "slagkraftigt" svar enligt formulär 1A på på Avpixlat....
    Ja, det känns som om att en del här koperar rakt av från den saijten,
  • Anonym (Vampire)
    Nerfherder skrev 2015-11-06 17:01:59 följande:
    Ja, det känns som om att en del här koperar rakt av från den saijten,
    Hahaha *asg*asg*asg* Det är väl iallafall bättre än att göra som du!
    Nöffe, mannen utan egna åsikter!
  • Nerfherder
    Anonym (Vampire) skrev 2015-11-06 17:20:25 följande:

Hahaha *asg*asg*asg* Det är väl iallafall bättre än att göra som du!

Nöffe, mannen utan egna åsikter!

Vem är nöffe?
  • Anonym (Fram för att äga sig och sitt)
    Anonym (Blackie) skrev 2015-11-06 15:07:14 följande:
    Jag är utlänningen som SD hatar. Jag är en "svartskalle" från Mellanöstern. Jag är inte född här, utan kom hit när jag var under 10 år. Så jag har i ga förfäder här som byggt upp Sverige. Jag har jobbat sedan jag fyllde 18 och idag svensk akademisk utbildning. Jag har en fast tillsvidaretjänst inom kommunen. Jag har betalat skatt här i Sverige i väldigt många år.

Det finns mycket med Sverige som jag inte gillar, som det jävla vädret och att folket här också är som vädret: tråkiga. Politiken är skit i allmänhet och som invandrare ska det mycket till för att tas på allvar på arbetsplatsen. Man påminns ständigt om att man är en jävla invandrare och därmed mindre värd än en svensk. Stockholm är inget att skryta med. Och svenskar tror så mycket om och har så höga tankar om Sverige och svenska kulturen. Enligt min mening är det lite skrattretande för jag tycker inte att Sverige har så mycket att komma med. Sverige känns lite som "det sista landet i världen" när det gäller att få upp ögonen för omvärlden.

Och ändå bor jag kvar För att det trots allt är tryggt och rätt lugnt här. Jag hade dock hellre bott i USA men nu går det inte så jag kan lika gärna fortsätta att bo i Sverige.

Tycker du att jag har rätt att tycka såhär, som vilken svensk som helst, utan att få höra "dra härifrån" utifrån den bakgrundsinformation jag gett?

Jag menar, jag är ju med och finansierar allt i det svenska samhället.
    Kan du visa mig var i SDs partiprogram det står att de hatar dig som du påstår är pga att du är från Mellanöstern? Och det är ju trevligt att du ser ner på svenskar och svenska kulturen när vi har tagit emot dig och gett dig en utbildning gratis. Är det något att vara stolt över? Den attityden tror jag nog är många som avskyr, folk behöver inte vara SD-are för det. Om man kommer till ett land som tar emot en, ger en mat, tak över huvudet och gratis utbildning och man tackar genom att uttrycka sig som du gör är man inte mycket värd. Oberoende av hudfärg, religion, härkomst. Det är attityden och det otacksamma äckelbeteendet som stör. Även om du försöker få det till rasism för att det passar din dagsordning. Men så är inte fallet. Och apropå att finansiera - fakta är att den skatten kommer inte ens att finansiera hjälpen du fått i många år, utbildningen, etc och då har vi inte ens gått in på vad ditt MVC, BVC, etc kommer att kosta. Så lite tacksamhet i stället för att skriva "svenskar tror så mycket om och har så höga tankar om Sverige och den svenska kulturen". Jag undrar verkligen varför du flyttat hit när och varför du tagit emot allt du fått gratis om du nu har så låga tankar om svenskar och Sverige. Vidrigt inlägg. Guld i mun
  • Anonym (Fram för att äga sig och sitt)
    Anonym (visst) skrev 2015-11-06 15:59:30 följande:
    Så arbetslösa och barn i Sverige skall inte få gnälla utan bara vara tacksamma, eftersom de inte varit med och finansierat? Vad ens mor- och farföräldrar gjort är
    väl fullständigt irrelevant. Sverige har skyldighet, ur ett moraliskt perspektiv, att släppa in flyktingar.
    Om du går igenom en öken tillsammans med en främling och du har två kannor vatten även om du överlever på bara en kanna, samtidigt som främlingen inte har något vatten alls och snart kommer att dö av vätskebrist, då är det din skyldighet att ge personen din andra kanna, och det innebär inte att du köpt honom eller henne och att han eller hon måste vara dig tacksam för evigt och göra precis som du säger. 
    Nej, Sverige har ingen skyldighet att finansiera folk som förstör/förstört sina egna länder och istället för att bygga upp dem väljer att flytta till ett bidragsparadis. Om det inte varit bidragen som lockat hade de stannat i något av alla de andra länderna som finns i världen. 
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar