• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • skogstjejen19

Ååå va skönt!

Grattis!

Anonym (Ettan) skrev 2016-01-19 12:10:35 följande:

Det gick bra. Har en levande, livfull liten skatt <3 fullt splatter mot slutet av allt knuffande och puffande. ;)

• Anonym (Ettan)
    skogstjejen19 skrev 2016-01-20 18:34:38 följande:

Ååå va skönt!

Grattis!

Tack snälla! Får skärpa mig för att inte gå runt och fån-le hela tiden.

v 13 nu, så än syns det bara när jag har tajta kläder på mig. Men byxorna är snart för små så jag har beställt hem mina första grav-byxor. Ska byta till dom på jobbet nu så då kommer kollegorna att få veta eftersom vi har arbetskläder så syns det när man byter byxor. ;) Cheferna vet redan, men än har jag inte sagt något till mina kollegor. vet inte hur jag ska få det sagt utan att det låter konstigt (?) Hur i hela friden säger man det bara att bero på ingenting? 

• Väntande

Känns som att jag är olyckan själv, men en tid tillbaka så har jag vart mer kissnödig än vanligt. Vilket jag inte tycker är så konstigt! Men nu idag så känner jag mer att det trycker på blåsan konstant när jag står upp, känns mycket bättre när jag sitter och lite när jag ligger ned ... Och nu i samband med detta så drar det i ena ljumsken också.

Det där trycket mot blåsan känns obehagligt, och lättar inte när jag går och kissar utan bara när jag sitter ned. Någon som vet vad det kan vara? Foglossning är första tanken, men då har man väl mer ont och som inte visar sig starkast genom ett tryck nedåt på livmoder och blåsa??

• Anonym (Ettan)
    Väntande skrev 2016-01-20 20:16:31 följande:

Känns som att jag är olyckan själv, men en tid tillbaka så har jag vart mer kissnödig än vanligt. Vilket jag inte tycker är så konstigt! Men nu idag så känner jag mer att det trycker på blåsan konstant när jag står upp, känns mycket bättre när jag sitter och lite när jag ligger ned ... Och nu i samband med detta så drar det i ena ljumsken också.

Det där trycket mot blåsan känns obehagligt, och lättar inte när jag går och kissar utan bara när jag sitter ned. Någon som vet vad det kan vara? Foglossning är första tanken, men då har man väl mer ont och som inte visar sig starkast genom ett tryck nedåt på livmoder och blåsa??

Uvi? Jag hade den känslan när jag hade uvi innan jag blev gravid. Kolla upp det på vc så vet du.
  • EmmelieHSTD

Nu är den där hemska glukosbelastningen gjord! Fy och blä, godare frukost har jag ju fått i mig ;) men mitt glukosvärdet låg inom det normala så det är ju skönt iaf!

Men ska jag vara ärlig så tror jag inte att jag kommer klara av att göra det en gång till.. De får hellre sticka mig i fingret dagligen om de vill det! Höll på att kräka upp sockerlösningen flera gånger och mådde så sjukt illa..

Ni andra som gjort detta, har ni också varit tvungna att göra det 2 gånger trots att det var normalt första gången?

• fastfrusen

Alltså jag är så trött! Är i v 14+5 och somnar nästan ståendes redan på fm så trött jag är! Tog Hb hos barnmorskan som var på 105 så blev tillsagd att börja äta Niferex för att få upp det.. Sover jättedåligt också, vaknar flera gånger och vaknar tidigt.. Är det någon annan som fortfarande känner sig som 200 år gammal? Järnbrist är ju vanligt, men är det vanligt att man sover dåligt redan??

• skiz
    fastfrusen skrev 2016-01-22 13:27:34 följande:

Alltså jag är så trött! Är i v 14+5 och somnar nästan ståendes redan på fm så trött jag är! Tog Hb hos barnmorskan som var på 105 så blev tillsagd att börja äta Niferex för att få upp det.. Sover jättedåligt också, vaknar flera gånger och vaknar tidigt.. Är det någon annan som fortfarande känner sig som 200 år gammal? Järnbrist är ju vanligt, men är det vanligt att man sover dåligt redan??

Sovit dåligt sedan dag 1 i båda mina graviditeter, vaknar av och till och kan inte sova länge på morgonen. Tror vissa drabbas hårdare än andra med sömnproblem.

Fast om ditt järn är lågt så kan det kanske bli bättre efter du fått upp det! :)

• Väntande
    fastfrusen skrev 2016-01-22 13:27:34 följande:

Jag är i vecka 16 och jag är också jätte trött fortfarande, trots att min app hånade mig redan för en vecka sedan att "nu börjar du få tillbaka energin igen", Hahaha! Jag sover ett par timmar innan lunch varje dag, då är jag så trött att jag stupar i säng. Jag har järnbrist men äter tabletter, men jag sover ganska dåligt också. Drömmer mycket intensiva drömmar och spänner väl mig säkert när jag blir kissnödig under natten eller ngt. Men även efter en god natts sömn har jag somnat innan lunch :P
  • Körsbärsblomma

Måste höra med er ang ett problem jag har. Jag kan få väldigt ont i tjejmagen på sidorna och ibland strålar det mot mitten. Är i v 17 nu och det går inte över. Har haft detta väldigt länge och jag börjar verkligen fundera på vad det är? Tips någon? Har varit på ul och allt såg bra ut men kanske borde fråga på nästa om dom kan kolla lite mer om dom ser något. Det gör att jag inte kan röra mig ordentligt i perioder. Behöver lite tips!

• Royalle
    EmmelieHSTD skrev 2016-01-21 11:15:04 följande:

Nu är den där hemska glukosbelastningen gjord! Fy och blä, godare frukost har jag ju fått i mig ;) men mitt glukosvärdet låg inom det normala så det är ju skönt iaf!

Men ska jag vara ärlig så tror jag inte att jag kommer klara av att göra det en gång till.. De får hellre sticka mig i fingret dagligen om de vill det! Höll på att kräka upp sockerlösningen flera gånger och mådde så sjukt illa..

Ni andra som gjort detta, har ni också varit tvungna att göra det 2 gånger trots att det var normalt första gången?

Jag har gjort det två ggr under båda mina tidigare grav. Jag vet inte hur det blir denna gång. Ska inte göra det förrän i v24 eftersom jag inte vill åka in till stan två ggr så vi bakar ihop det med mitt besök till BM.