• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • MalBa
    Körsbärsblomma skrev 2016-01-22 16:46:39 följande:

Måste höra med er ang ett problem jag har. Jag kan få väldigt ont i tjejmagen på sidorna och ibland strålar det mot mitten. Är i v 17 nu och det går inte över. Har haft detta väldigt länge och jag börjar verkligen fundera på vad det är? Tips någon? Har varit på ul och allt såg bra ut men kanske borde fråga på nästa om dom kan kolla lite mer om dom ser något. Det gör att jag inte kan röra mig ordentligt i perioder. Behöver lite tips!

Ingen aning. Jag kände växtvärk i början och ibland även att det drog i ligamenten som håller livmodern på plats vid ex nysning, var precis som min förra graviditet. Nu snart v 15 har jag inga sådana besvär. Hur känns smärtan?
    Precis som du skriver skulle jag ha tagit upp frågan med BM, särskilt om det påverkar ditt dagliga liv (periodvis).
  • MammaTillBäbis

Gör med sin barnmorska. Så hade jag i förra graviditeten ett bra tag, fick undersöka med vul så inte var så att fostret växte utanför (nu efteråt har jag förstått att jag var för långt gången för att det skulle ha kunnat vara så). Fick dock ingen förklaring men kändes skönt att de tittade då allt såg rätt ut nertill med.

Körsbärsblomma skrev 2016-01-22 16:46:39 följande:

Måste höra med er ang ett problem jag har. Jag kan få väldigt ont i tjejmagen på sidorna och ibland strålar det mot mitten. Är i v 17 nu och det går inte över. Har haft detta väldigt länge och jag börjar verkligen fundera på vad det är? Tips någon? Har varit på ul och allt såg bra ut men kanske borde fråga på nästa om dom kan kolla lite mer om dom ser något. Det gör att jag inte kan röra mig ordentligt i perioder. Behöver lite tips!

• Tolotoli

Hej! Jag har Bf 1 eller 2 juli vad vi vet hittills och väntar mitt fjärde barn, försöker hitta andra Blekingemammor men inte hittat några trådar hittills. Glad

• b8897

Hej!

Jag är nu i vecka 16 (15+0) och vågar fortfarande inte berätta för mina vänner att jag är gravid :( jag var på ultraljud vecka 13(12+0) och såg barnets tickande hjärta.

Men jag är ändå så fruktansvärt orolig för att få missfall.. :( pga detta så vågar jag inte berätta för mina vänner att jag är gravid.. Tänkte att jag skulle vänta till rul dvs v.20, men jag har gått upp i vikt 4-5kg redan och magen (som innan var platt) är uppsvälld och stor. Så jag tror att man redan nu ser på mig att jag är gravid..

Min oro för att mina vänner ska se att jag är gravid, ha gjort att jag inte träffat dem på flera månader snart :( och jag börjar känna mig riktigt ensam..

Imorgon har jag bestämt träff med två vänner och är så nervös!!

Finns det fler här som fortfarande håller graviditeten hemlig trots att man är i v.16 ?

Eller borde jag skippa min dumma oro och berätta för vännerna?

• Tolotoli
    b8897 skrev 2016-01-26 13:41:38 följande:

Hej!

Jag är nu i vecka 16 (15+0) och vågar fortfarande inte berätta för mina vänner att jag är gravid :( jag var på ultraljud vecka 13(12+0) och såg barnets tickande hjärta.

Men jag är ändå så fruktansvärt orolig för att få missfall.. :( pga detta så vågar jag inte berätta för mina vänner att jag är gravid.. Tänkte att jag skulle vänta till rul dvs v.20, men jag har gått upp i vikt 4-5kg redan och magen (som innan var platt) är uppsvälld och stor. Så jag tror att man redan nu ser på mig att jag är gravid..

Min oro för att mina vänner ska se att jag är gravid, ha gjort att jag inte träffat dem på flera månader snart :( och jag börjar känna mig riktigt ensam..

Finns det fler här som fortfarande håller graviditeten hemlig trots att man är i v.16 ?

Grattis till liten i magen! Kan förstå din oro då det är så för mig med denna gång men tror du inte det känns bättre att ha stöd från dina vänner?

Vi berättade för familjen nästan på en gång och resten av världen fick veta runt v. 8.

Ibland brukar man säga att ta ut olyckor som kanske aldrig händer i förskott är borkastad tid, men att glädjas kan aldrig vara bortslösat.
  • ottosson90

Rul igår. Blev tillbakaflyttad 3 veckor, så nytt bf 6/7. Hade 17/6 innan. Kändes lite tråkigt att behöva gå igenom veckorna en gång till, men huvudsaken är ju att allt såg bra ut :) ska tillbaka och göra ul om 3 veckor, då bebis var lite för liten för att sköterskan skulle kunna mäta allt :)

• Nolejo

Hej!

Grattis till liten i magen! Säger som Tolotoli att kan det inte vara skönt med vännernas stöd? Och om de redan ser tror du inte de blir ledsna om du inte vill dela den stora nyheten med dem?

Det värsta som kan hända om man tar ut glädjen i förskott är att man var glad i onödan. Kram
  • Isabellas2016

Hej!

Förstår dig helt. Är i samma sitts själv:) är i v.15 nu. Vi har flera mf i bagaget och den här gången har jag velat hålla stora lyckan och glädjen till mig själv just nu. Bara ta det lugnt och inte prata samma saker med alla igen. De har vetat om längtan ändå i flera år, så vad gör några veckor till? Jag känner mig lugnare iaf. Ha inte bråttom att berätta om du känner stöd inifrån ett tag till :)
  • Pafor22

Hej igen.

Finns det möjligtvis någon fb-grupp att gå med i för Bf juli 2016?

Skulle vara roligt

• 2013januari

Hej! Får man va med här eller har denna tråden också hoppat över på Facebook? Bf 2 Juli med barn nummer 2