• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • EmmelieHSTD
    MålaMittHjärta skrev 2016-01-15 15:46:26 följande:
    Hej hade min inskrivning i v 12 +1 fast skulle egentligen haft det innan jul i v 11 men fanns inte någon tid som passade. För mig har det kvittat egentligen, men huvudsaken man får en inskrivning så man får ett rul :)
    Är 3 veckor idag till vårt rul, längtar som tusan.

Ska du göra en tidigt glucosbelastning? Har gjort det en gång med sonen och glöm inte citronen !!! Tyckte inte det var så vidrigt som jag trodde (både syrran, kompisar och svägerskan berättade hur hemskt det var..) Det som var jobbigast enligt mig var att inte få äta frukost.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Och ja, det är att inte få äta något från kl 20.00 dagen innan som jag fruktar mest med tanke på hur illamående jag är på morgonen just nu.. Men får hålla tummarna att det går vägen :)
  • MålaMittHjärta
    EmmelieHSTD skrev 2016-01-15 16:44:47 följande:
    Åh vad mysigt!! Jag hoppas själv att tiden går fort fram tills rul :)

Ja jag ska tydligen göra glukosbelastning 2 gånger, en gång nu och en gång i vecka 32. Min syster har diabetes så det är därför jag måste göra det
    Va, citron? Det är nog något jag missat
    Du får pressa ner en halv citron i sockerlösningen för att det ska smaka mindre blä (så ett tips glöm den inte, en kompis till mig glömde och det smakade uhhhhh)

Ja hoppa tiden går fort till rul :)
  • EmmelieHSTD
    MålaMittHjärta skrev 2016-01-15 18:02:22 följande:
    Du får pressa ner en halv citron i sockerlösningen för att det ska smaka mindre blä (så ett tips glöm den inte, en kompis till mig glömde och det smakade uhhhhh)

Ja hoppa tiden går fort till rul :)
    Jaha, haha då ska jag inte glömma citronen, det kan jag lova!! :)
  • Rhia

Hej allihopa! Vad glad jag är att ha hittat den här gruppen! Glad Jag är i vecka 15+5. Finns det någon i närheten av Gävle eller Sandviken?

• JennyOhlsson
    EmmelieHSTD skrev 2016-01-15 11:46:30 följande:

Nu har vi varit på inskrivning (är i v. 11+5, lite sent..?).

Fick bokat rul till 22/2, längtar såååå mycket!! Så nu är det 5 långa veckors väntan tills vi får se lilla bebis :) och lite glukosbelastning innan dess.. Någon annan som gjort det?

Ska på inskrivning den 26/1 , är i vecka 16 då ...

Har inte haft tid innan plus att det är inte så viktigt
  • johannagrip

Vad innebär glukosbelastning som ni skrivit om här? :) förstår att det är nåt med sockret, men är det inför graviddiabetes och så? Några speciella orsaker att göra det? :)

• MålaMittHjärta
    johannagrip skrev 2016-01-17 11:48:55 följande:

Vad innebär glukosbelastning som ni skrivit om här? :) förstår att det är nåt med sockret, men är det inför graviddiabetes och så? Några speciella orsaker att göra det? :)

Man kollar om man ligger riskzonen att få graviditetsdiabetes, har man diabetes i släkten så får man göra det 2 ggr annars behöver man förhoppningsvis bara göra det en gång :)
  • Niyoh81
    EmmelieHSTD skrev 2016-01-15 11:46:30 följande:

Nu har vi varit på inskrivning (är i v. 11+5, lite sent..?).

Fick bokat rul till 22/2, längtar såååå mycket!! Så nu är det 5 långa veckors väntan tills vi får se lilla bebis :) och lite glukosbelastning innan dess.. Någon annan som gjort det?

Har inte min inskrivning förrän den 8 e feb och då har ja gått in i v.20. Ska även rul samma dag. Ska bli kul å få se bäbis igen :)
  • Nolejo
    MålaMittHjärta skrev 2016-01-17 13:15:41 följande:

Man kollar om man ligger riskzonen att få graviditetsdiabetes, har man diabetes i släkten så får man göra det 2 ggr annars behöver man förhoppningsvis bara göra det en gång :)

Man kan slippa göra det alls också :). Förra graviditeten var det inte ens prat om att jag skulle göra det. Vi har inte pratat om det nu heller så jag slipper nog.
  • Maka94
    MålaMittHjärta skrev 2016-01-17 13:15:41 följande:

Jag måste göra den, men då mitt illamående håller i sig så är det helt omöjligt. Barnmorsksn frågade om jag skulle vilja sticka mig själv hemma under tre dagar å mäta blodsockret istället för glukosbelastningen. Tackade ja! Så skönt att slippa pressa illamåendet :)