• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Iska
    skiz skrev 2016-01-13 13:36:05 följande:
    Du kan skicka din mejl adress till mig :)
    Sidan hängde sig lite när jag pm'a dig!
    Fick du mitt mail? :)
  • skiz
    Iska skrev 2016-01-13 20:17:27 följande:
    Sidan hängde sig lite när jag pm'a dig!
    Fick du mitt mail? :)

Nope, inte fått ngt pm :/

Skicka igen :)

• skiz
    Lihan4 skrev 2016-01-13 19:44:54 följande:

Hallå!

Ny i tråden. Får första knodden i mitten på juli!

Finns det någon Fb-grupp?

Grattis till knodden i magen :)

Bara pma mig din mejl så bjuder jag in dig till fb-gruppen :)

• Moorii
    johannagrip skrev 2016-01-13 19:58:00 följande:

Någon mer från Göteborg här? :)

Jag! :)
  • Väntande

Går in i vecka 15 idag, woop woop! Mådde bra i ett par dagar men sen kom trötthet och illamående igen, så jag känner mig lite trött på hela skiten faktiskt. Men det känns som en bra graviditet i det avseendet att barnet växer och så ... Känner hur livmodern blivit större, speciellt om jag råkar lägga mig lite på mage. Inte jätte skönt, men kul å känna skillnad :P har för övrigt lyckats boka RUL nu! Så i början av februari får vi se vem det är där inne!!

Någon som känt det kända "fladdret" i magen än? Jag tycker mig kunna känna barnet ibland, men det känns mycket mer likt som det gör senare i graviditeten - att det spänner, som att den sträcker på sig typ. Så jag vet inte om jag inbillar mig!

• Maka94

Igår fick vi höra hjärtat :) när barnmorskan kände på magen innan sa hon "Oj!" Hon tyckte att livmodern hade växt ordentligt och att den redan satt väldigt högt upp.. Och avslutade med att säga " då får ni se på ultraljudet om det är en eller två" gaaah! Nervös väntan nu!

• Isabellas2016

Yeeeeeei! Var igår på Mama Mia och gjorde kub. 1/20 000 risk och allting såg bra ut. Så tydligt allt var på stora skärmen:) vi fick en länk med en massa bilder och videoklipp på sms. Tänkte maila eller sms:a till familj och närmaste vänner när det är dags. Mannen kunde inte hålla sig utan berättade direkt till sin familj och grannen direkt.

• EmmelieHSTD

Nu har vi varit på inskrivning (är i v. 11+5, lite sent..?).
    Fick bokat rul till 22/2, längtar såååå mycket!! Så nu är det 5 långa veckors väntan tills vi får se lilla bebis :) och lite glukosbelastning innan dess.. Någon annan som gjort det?

• MålaMittHjärta
    EmmelieHSTD skrev 2016-01-15 11:46:30 följande:

Nu har vi varit på inskrivning (är i v. 11+5, lite sent..?).
    Fick bokat rul till 22/2, längtar såååå mycket!! Så nu är det 5 långa veckors väntan tills vi får se lilla bebis :) och lite glukosbelastning innan dess.. Någon annan som gjort det?

Hej hade min inskrivning i v 12 +1 fast skulle egentligen haft det innan jul i v 11 men fanns inte någon tid som passade. För mig har det kvittat egentligen, men huvudsaken man får en inskrivning så man får ett rul :)
    Är 3 veckor idag till vårt rul, längtar som tusan.

Ska du göra en tidigt glucosbelastning? Har gjort det en gång med sonen och glöm inte citronen !!! Tyckte inte det var så vidrigt som jag trodde (både syrran, kompisar och svägerskan berättade hur hemskt det var..) Det som var jobbigast enligt mig var att inte få äta frukost.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • EmmelieHSTD
    MålaMittHjärta skrev 2016-01-15 15:46:26 följande:
    Hej hade min inskrivning i v 12 +1 fast skulle egentligen haft det innan jul i v 11 men fanns inte någon tid som passade. För mig har det kvittat egentligen, men huvudsaken man får en inskrivning så man får ett rul :)
    Är 3 veckor idag till vårt rul, längtar som tusan.

Ska du göra en tidigt glucosbelastning? Har gjort det en gång med sonen och glöm inte citronen !!! Tyckte inte det var så vidrigt som jag trodde (både syrran, kompisar och svägerskan berättade hur hemskt det var..) Det som var jobbigast enligt mig var att inte få äta frukost.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Åh vad mysigt!! Jag hoppas själv att tiden går fort fram tills rul :)

Ja jag ska tydligen göra glukosbelastning 2 gånger, en gång nu och en gång i vecka 32. Min syster har diabetes så det är därför jag måste göra det
    Va, citron? Det är nog något jag missat