• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Längtar88
    Fian88 skrev 2015-12-02 15:58:43 följande:

Spiralen kommer ju inte ens i närheten av äggstocken så förstår inte hur den skulle kunna förstöra den? Du behöver nog inte oroa dig:)

Haha tack för svar, dock hunnit lugna mig lite redan men skönt att amdra även säger att jag har totalt fel. Är fullt medveten om hur knäpp jag är men ändå kommer tankarna och äter upp mig och just där och då känns de rimligare. :$
  • 8airam8
    Längtar88 skrev 2015-12-02 10:28:54 följande:

Ni vettiga, kan ni lugna denna knäppa flicka en gång till.

Min hjärna har fått för sig (igen) att det är nått fel på min kropp och att jag därför har svårt att få barn. Huruvida jag har svårt att få barn eller ej återstår att se. Men de skriker iaf hjärnan till mig. Ofta. Redan innan vi började försöka.

Vaknade upp med Feber känslor idag och halsont så livet är rätt kasst idag redan. Sedan känner jag hugg i vänster äggstock. "Hmmm. Undrar om idag är äl dagen iaf" tänker jag INNAN hjärnan börjar var elak och påpeka att det var vänster sida jag hade ont i när gyn första gången efter massa år av p-piller konstaterade att jag hde äl. Det var även den sidan som spökade hela den korta tiden jag hade spiral. Och när spiralen var kom ut var den sne!

TÄNK OM JAG BARA HAR EN FUNGERANDE ÄGGSTOCK OCH ATT TACK VARE SPIRALEN VAR SNE HAR DEN SLUTAT FUNGERA MED OCH ATT DE GÖR ONT FÖR ATT DET ÄR NÅTT FEL?! Känner ju aldrig höger?! :(

ELLER TÄNK OM DET VAR NÅTT FEL INNAN SOM GYN MISSADE OCH DÄRFÖR BLEV SPIRALEN SNE OXH ATT EFTERSOM DE INTE KOLLAS UPP BLIR JAG STERIL?!

Jag vet att jag är knäpp men gråter verkligen nu.

Lugn nu, knäppa lilla flicka, och gråt inte mer. Alla de där "tänk om" är inget annat än oro, och det är en dålig oro eftersom du inte kan få något svar på dina frågor nu direkt. Försök att vara konstruktiv istället. Gör någonting åt oron. Känner du att dina farhågor är på riktigt så kontaktar du gyn imorgon och berättar hur det ligger till. Ber om hjälp. Känner du att det antagligen bara är hjärnspöken så jagar du bort dem och fortsätter försöka bli gravid.

Jag väntar kallelse från gyn av samma skäl som du, förutom att min spiral inte var sned. Hade jag varit tio år yngre så hade jag nog haft is i magen, men tiden går och så vidare. Jag önskar dig lycka till!
  • 201405

Min hjärna har fått för sig (igen) att det är nått fel på min kropp och att jag därför har svårt att få barn. Huruvida jag har svårt att få barn eller ej återstår att se. Men de skriker iaf hjärnan till mig. Ofta. Redan innan vi började försöka.

Vaknade upp med Feber känslor idag och halsont så livet är rätt kasst idag redan. Sedan känner jag hugg i vänster äggstock. "Hmmm. Undrar om idag är äl dagen iaf" tänker jag INNAN hjärnan börjar var elak och påpeka att det var vänster sida jag hade ont i när gyn första gången efter massa år av p-piller konstaterade att jag hde äl. Det var även den sidan som spökade hela den korta tiden jag hade spiral. Och när spiralen var kom ut var den sne!

TÄNK OM JAG BARA HAR EN FUNGERANDE ÄGGSTOCK OCH ATT TACK VARE SPIRALEN VAR SNE HAR DEN SLUTAT FUNGERA MED OCH ATT DE GÖR ONT FÖR ATT DET ÄR NÅTT FEL?! Känner ju aldrig höger?! :(

ELLER TÄNK OM DET VAR NÅTT FEL INNAN SOM GYN MISSADE OCH DÄRFÖR BLEV SPIRALEN SNE OXH ATT EFTERSOM DE INTE KOLLAS UPP BLIR JAG STERIL?!

Har alltid bara ont i höger efter jag hade spiral!! :o känner aldrig av vänster! Öm från och till genom hela månaden så kan inte säga om det skulle bero på äl eller så och men vid mensvärk känns det bara på höger sida med...

När jag hade spiral började jag få "attaker" där det känndes som någon stack in en kniv i höger äggstock. Höll i sig upp till en timme. Åkte tom till gynakuten en gång men de såg bara att jag hade många små cystor i äggstockarna, alltså pco äggstockar. Men de kunde inte ge någon förändring till smärtorna och spiralen satt bra till. Tog ändå ut den snart efter det och sedan dess då har jag bara känt av höger sida...

Har också tänkt om vänster inte funkar... Borde man ringa gyn och boka tid?
  • Cfmilla
    201405 skrev 2015-12-02 16:19:38 följande:

Har alltid bara ont i höger efter jag hade spiral!! :o känner aldrig av vänster! Öm från och till genom hela månaden så kan inte säga om det skulle bero på äl eller så och men vid mensvärk känns det bara på höger sida med...

När jag hade spiral började jag få "attaker" där det känndes som någon stack in en kniv i höger äggstock. Höll i sig upp till en timme. Åkte tom till gynakuten en gång men de såg bara att jag hade många små cystor i äggstockarna, alltså pco äggstockar. Men de kunde inte ge någon förändring till smärtorna och spiralen satt bra till. Tog ändå ut den snart efter det och sedan dess då har jag bara känt av höger sida...

Har också tänkt om vänster inte funkar... Borde man ringa gyn och boka tid?

Jag känner också bara höger! Vet inte varför!?
  • annacnummertre

Vännen!
    Alla har vi sådana här katastroftankar. Inför varje gång vi har försökt skaffa barn (nu inne på tredje ungen) är jag bergsäker på att jag blivit steril. Första gången trodde jag att jag aldrig skulle kunna få ÄL för att jag haft svår anorexi som yngre, blev gravid på första försöket efter p-pillet. Andra gången trodde jag att jag inte skulle kunna bli gravid eftersom jag inte hade mens regelbundet, fick panik och trodde kroppen lagt av. Blev gravid på första försöket.  Nu trodde jag att jag blivit steril på grund av att jag haft koppaspiral och cellförändringar som jag varit tvungen att åtgärda, blev ju gravid på första försöket nu med, även fast det slutade i MF.

Så försök att tänka logiskt, vad är mest sannolikt egentligen? Har du mens? får du utslag på ÄL eller temp? JAMEN DÅSÅ. 
    Försök släppa allt det här för det ger ingenting. Och som sagt, känner du att det inte går, kolla upp det! SÖk någon privat om ditt landsting inte vill. Jag har kollat upp saker hundra gånger. Det värsta är att man inte alltid går därifrån lugnad, utan man går hem, googlar vidare, tänker att läkaren missat något osv osv. 

Kan du bolla sådana här saker med din sambo eller så?
    Ta hand om dig!
  • pannkakan87

Glömde ju ändra mitt bim, haha!

{#emotions_dlg.flower}BIM-LISTA December {#emotions_dlg.flower}

1/12 
    Klubben94, 1:a barnet, 2:a försöket
    NollÅtta, 1:a försöket, 3:e barnet
    TB1, 1:a barnet, 25:e försöket

2/12
    Gamlamamman, 3:e barnet, 2:a försöket

3/12 
    GästenT, 5:e försöket, 1:a barnet

3-5/12
    BeataHulda8108

4-5/12
    Selwas
    karrop, 2:a barnet, 4:e försöket

5/12
    mkess, 2:a försöket efter mf, 2:a barnet
    Kissekatten2014, 4:e försöket, 1:a barnet
    Trucker89, 1:a försöket, 1:a barnet
    mininiss
    Beebii, 1:a försöket efter mf, 3:e barnet
    Lizzie09, 4:e försöket efter ma
    LinaP123
    hoppasbli4

6/12
    Cfmilla, 2:a försöket, 1:a barnet
    smulis, 1:a barnet, 1:a försöket
    eveloppan, 1:a försöket, 1:a barnet
    happylife, 5:e försöket, 1:a barnet

7/12
    Minna87, 2:a försöket, 2:a barnet
    Angdev, 13:e försöket, 2:a barnet

8/12
    EmelieB91, 2:a barnet, 1:a försöket
    maddex
    Morrizen, 4:e försöket
    Ang82, 1:a barnet, 9:e försöket. 
    finder, 3:e barnet, 1:a försöket
    Calliope, 3:e försöket, 2:a barnet
    Maria_87@, 14:e försöket, 1:a barnet
    SamsonS, 4:e försöket, 2:a barnet
    8airam8, 2:a försöket, 3.e barnet
    sofie.sv89, 1:a försöket

9/12
    ejh97
    Lillis26, 4:e försöket efter mf

10/12 
    Kaninen, 3:e försöket, 1:a barnet
    Kstadtjej87, 3:e försöket, 1:a barnet
    201405, 3:e försöket
    jossjoss, 3:e försöket 
    emmarebeccas, 1:a försöket

11/12

bamboobaby 
    livias, 2:a försöket efter mf, 1:a barnet   
    karinjansson, 7:e försöket, 1:a barnet    
    sebbejonte, 3:e försöket, 3.e barnet 
    albedo, 1:a barnet, 1:a försöket 
    kattenlady 

12/12
    Glittersol, 5:e försöket
    Lilla Luna

13/12
    Mammabertil, 4:e barnet, 8:e försöket

14/12 
    Ekoxe, 4:e barnet
    Tedrickarn, 2:a försöket, 3:e barnet

14-16/12
    Fian88, 2:a barnet, 3:e försöket efter mf

15/12 
    mariatheresia, 5:e försöket, 3:e barnet
    lillverra, 3:e försöket, 2:a barnet

16/12 
    Symetrical
    HCS, 15:e försöket, 4:e barnet
    annacnummertre

17/12
    babytjejen

18/12
    Min tur, 1.a barnet, 3:e försöket
    Längtar88
    anynumos, 4:e försöket

19/12 
    Juni90, 1:a barnet, 1:a försöket efter x
    Vinja, 5:e försöket, 1:a barnet
    Elvrond, 1:a försöket, 1:a barnet

20/12 
    Miamarina84, 1:a barnet, 14:e försöket
    Ensam02, 2:a försöket, 3:e barnet
    Nepe, 1:a barnet, 4:e försöket
    Agge83, 1:a försöket, 3:e barnet

21/12
    Crazy catlady 2:barnet, 2:a försöket 

22/12
    SofieKristin, 1:a barnet, 2:a försöket
    Testartest

23/12 
    strongisthenewme, 3:e försöket, 1:a barnet

24/12
    pokonis
    eid, 5:e försöket, 1:a barnet
    Waiting for you, 2:a försöket, 1:a barnet
    Agnessa

26/12 
    Mikaelacl
    eg90
    misslina, 6:e försöket, 3:e barnet

27/12 
    Fia90, 2:a försöket, 1:a barnet
    Längtan efter nr 4, 1:a försöket, 4:e barnet

28/12
    TheRealMe
    Ejoma
    pannkakan 87, 1:a barnet,  4:e försöket ef ma

29/12
    Veli9090, 1:a barnet, 4:e försöket
    anna90, 1:a barnet, 2:a försöket efter mf

Osäkert bim
    SecretlyMe, 19:e försöket, 1:a barnet
    ejh97, 1:a försöket, 1:a barnet
    pärlsnäcka
    SSK13, 2:a barnet, 1:a försöket efter MA i november
    My102, 7:e försöket
    Themorethemerrier

PlusPLUSSATPlus

29/11
    Smultrontjejen, 1:a barnet, 2:e försöket (bim 1/12)

30/11 
    Fru Frau, 2:a försöket, 1:a barnet (bim 1/12)
    sowe81, 2:a barnet, 3:e försöket efter 4:a ma (bim 1/12)

1/12
    primavolta, 2:a försöket, 3:e barnet (bim 3/12)

2/12
    Sanna1986, 2:a försöket, 2:a barnet (bim 4/12)

• pärlsnäcka

Varför kan man inte ladda upp en bild via iPad? Tänkte visa ett ÄL test som var svagt och även fråga om det liknar en ägglossning snart.. Och om det brukar ta en två eller fler dagar efter ett svagt streck? ;) MItt första test någonsin. Gör ett nytt imon bitti!

• annacnummertre
    pärlsnäcka skrev 2015-12-02 17:17:26 följande:

Varför kan man inte ladda upp en bild via iPad? Tänkte visa ett ÄL test som var svagt och även fråga om det liknar en ägglossning snart.. Och om det brukar ta en två eller fler dagar efter ett svagt streck? ;) MItt första test någonsin. Gör ett nytt imon bitti!

ÄL-test visar alltid svagt, det är ner det börjar bli starkare och tillslut lika starkt som kontrollstrecket som du har ÄL inom 24-48 timmar :D har du räknat ut ungefär när du ska ha ÄL? typ i någon app eller så?
  • Selwas

bim 4-5 December , var säker på att jag var gravid igår 100% eftersom magen blivit så stor de senaste veckorna, drömde även att jag var gravid. Jag har inga symptom alls men jag tror tror tror mensen är påväg :(

• 201405
    Cfmilla skrev 2015-12-02 16:37:07 följande:

Jag känner också bara höger! Vet inte varför!?

Så konstigt!! Haft det i över 2 år nu så inget tillfälligt heller :/ Hur länge har du haft det?
Svar på tråden BIM-DECEMBER