• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Önskan94
    Anonym (C) skrev 2015-12-21 06:41:20 följande:

Så väldigt svagt streck. Men visst ser ni det? Bim+3 idag. Tror jag köper ett digitalt och testar imorgon.

Jag ser!! Grattis :D
  • Anonym (C)
    Önskan94 skrev 2015-12-21 06:51:26 följande:

Jag ser!! Grattis :D

Tack! Är orolig över ifall missfallsrisken är högre när man får svaga plus. :/
  • Önskan94
    Anonym (C) skrev 2015-12-21 07:24:32 följande:

Nä det tror jag inte! Ägget fäste kanske senare vilket gör att mängden hormon i urinen är lägre bara! Är det RFSU test? Har hört att dom visar lite senare :)
  • Jennymariaa
    Anonym (C) skrev 2015-12-21 07:24:32 följande:
    Kan inte se någon bild men grattis!! Tror inte svagt plus gör risken högre så oroa dig inte i onödan. Njut av julklappen!! <3
  • arh
    Så väldigt svagt streck. Men visst ser ni det? Bim+3 idag. Tror jag köper ett digitalt och testar imorgon.
    Grattis! Det låter mest logiskt att ägget fäste senare än vad du kanske trodde och därför visade ett svagare streck. Det har nog ingenting med missfallsrisken att göra :)
  • arh

BIM+2 och inget plus idag heller.. Men än så länge finns det ju hopp då mensen inte heller verkar vara på gång. Det kan ju vara samma för mig som för "Anonym C" jag väntar två dagar till med att testa om inte mensen kommer innan. 

Men det är ju konstigt om jag faktiskt inte är gravid. Vad var "stickandet" / "små mensvärkar" som jag hade den 12e för nått då då? Nått allvarligt? Äh, vi får se :)

• Jennymariaa
    arh skrev 2015-12-21 10:56:52 följande:

BIM+2 och inget plus idag heller.. Men än så länge finns det ju hopp då mensen inte heller verkar vara på gång. Det kan ju vara samma för mig som för "Anonym C" jag väntar två dagar till med att testa om inte mensen kommer innan. 

Men det är ju konstigt om jag faktiskt inte är gravid. Vad var "stickandet" / "små mensvärkar" som jag hade den 12e för nått då då? Nått allvarligt? Äh, vi får se :)

Man känner efter & är mer uppmärksam på saker när man "letar" symptom. Sen vi börja försöka så har jag känt konstiga saker men det visade sig att det faktiskt kom varje månad cirka & jag inte tänkt på det innan haha!

Men håller tummar & tår!!! :))
  • Anonym (C)
    Önskan94 skrev 2015-12-21 07:52:46 följande:

Nä det tror jag inte! Ägget fäste kanske senare vilket gör att mängden hormon i urinen är lägre bara! Är det RFSU test? Har hört att dom visar lite senare :)

Jennymariaa skrev 2015-12-21 08:48:47 följande:

Kan inte se någon bild men grattis!! Tror inte svagt plus gör risken högre så oroa dig inte i onödan. Njut av julklappen!! <3

arh skrev 2015-12-21 10:48:13 följande:

Grattis! Det låter mest logiskt att ägget fäste senare än vad du kanske trodde och därför visade ett svagare streck. Det har nog ingenting med missfallsrisken att göra :)

Tack! Ja det är nog så att ägget fäst senare. Och ja det var ett test från RFSU. :) Hade ett missfall för två månader sen så är lite nojig.
  • Anonym (C)
    arh skrev 2015-12-21 10:56:52 följande:

Hoppas det blir ett plus snart. :)
  • Lilla Luna

Ser men ser inte riktigt färgen. Ser mer grått ut via paddan... Hoppas det är ett plus, håller tummarna!

Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar