• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • Emibjn
    grodan26 skrev 2015-11-30 21:03:11 följande:

Hur mycket symtom har ni nu? Jag längtar tills jag verkligen känner det på riktigt! Alla symtom jag har nu känns mest som vanlig PMS. Mår lite illa, kissar mycket, hungrig hela tiden. Känner lite molande smärta ibland, blir lika glad varje gång! 

Mina symtom är molande/brännande/stickande värk, ömma bröst, har mått lite illa ibland, men inte så mycket. Idag hade jag huvudvärk koncentrerat till högra tinningen. Det var lite störigt, men vet inte om det var ett symtom. Just nu tolkar jag allt som symtom. Har varit extremt frusen de senaste dagarna, men det kan ju lika gärna bero på att det börjar bli vinter och på att jag har varit mycket utomhus hela helgen.

Mina symptom är starkast på kvällen. Jag förväntade mig mer illamående och mer trötthet. Det här får man kanske äta upp sen, men jag kan inte heller låta bli att längta efter lite tydligare syntom. =)
  • Fröjd
    jenwa skrev 2015-11-30 11:39:00 följande:

Hej! Nä ingen hade svarat förutom du nu Okej, då kanske det inte är missfall ändå, ska till kvinnokliniken i eftermiddag och göra ett nytt blodprov så då får jag veta med säkerhet om graviditeten avstannat eller inte Tack för att du svarade, inger lite hopp att höra att det finns de som blött under graviditeten!

Hur har de gått??
  • Blomsterbitch

Hej!
    Plussade i torsdags, ska ringa en barnmorska i morgon så får hon guida mig till nästa steg.

Men efter lite efterräkning så borde väl jag också få en augustibebis? Räknat efter lite på när jag borde haft förlossning och vi hade sex så borde jag bara vara ca 4 veckor gravid. VÄLDIGT tidigt.

Och nu när jag vet att jag är gravid så går jag och känner efter och funderar över allting jag känner, ifall de är en graviditetskänning. Hahaha... lite fånigt kanske, men  allting är så nytt och det är så spännande. Men samtidigt väldigt läskigt, om ni förstår vad jag menar.  ;)

• Blomsterbitch
    Fjonkis skrev 2015-11-30 13:24:02 följande:

Jag sitter här och funderar på hur vi kan berätta för mina föräldrar på julafton.

Vi tänker att vi köper ett presentkort på olika nöjesparker, så dom kan välja själva.

Tanken är alltså att våran son ska vara hos dom när vi är på förlossningen så kan dom använda det korte och göra nåt kul. Vi brukar aldrig rimma på julklappar men skulle gärna vilja det till denna.

Jag kom på:

Detta är en grej som är nog mest rolig för mig

I sommar behöver jag en vakt, kan hända det behövs både dag och natt

Här är ett kort med saker vi kan göra

Mamma och pappa ska inte med så nu ska ni få höra

Sommarland, Kolmården, gröna Lund

Nu tror ni kanske vi ska skaffa en till hund

Men i mammas mage en liten mini bor

Det må ni tro att lyckan blir stor när mamma och pappa sen kommer hem och jag har blivit storebror!

Någon som är duktigare än mig på detta och kan ge mig något annat tips:)?

Jag tänket också berätta för min familj på julafton. Har inte tänk på rim än (tack för tipset) men jag kommer ge min mamma en kalender för 2016 och där skriva in dagen då bebisen är beräknad och på de viset berätta de =)
  • 19Jen91

Hur mycket symtom har ni nu? Jag längtar tills jag verkligen känner det på riktigt! Alla symtom jag har nu känns mest som vanlig PMS. Mår lite illa, kissar mycket, hungrig hela tiden. Känner lite molande smärta ibland, blir lika glad varje gång! 

Jag har samma som du! Är 3+6 idag. Denna konstanta, aggressiva hunger! Jag har molvärk till och från också, men det är något helt annat än mensvärk. Sen är jag trött. Började gäspa vid 15 igår?! Det händer aldrig innan 22 annars . I övrigt är jag lugn. Lugn och harmonisk istället för impulsiv och sprallig. Det är som om alla bitar i livet fallit på plats! Det här är meningen med mitt liv. Allt jag väntat på och längtat efter
  • Mellanstadieläraren

Jag har haft spända och ömma bröst sen en vecka efter äl. Ungefär samtidigt kände jag ett ordentligt stick i livmodern. Känns kul att tänka att det nog var då det fäste.

Molande värk har jag haft sen någon dag före bim. Ibland känner jag av ett litet illamående.

Lite personlig fråga: hur va era flytningar från äl till bim?
  • grodan26
    Mellanstadieläraren skrev 2015-12-01 06:46:09 följande:
    Jag har haft spända och ömma bröst sen en vecka efter äl. Ungefär samtidigt kände jag ett ordentligt stick i livmodern. Känns kul att tänka att det nog var då det fäste.

Molande värk har jag haft sen någon dag före bim. Ibland känner jag av ett litet illamående.

Lite personlig fråga: hur va era flytningar från äl till bim?
    Mina flytningar var ungefär som vanligt efter ägglossning. Får alltid spottings runt dag 6 efter ÄL, fick det även denna gången (rosaaktiga) men skillnaden var att de slutade igen efter 3 dagar. 
  • grodan26
    19Jen91 skrev 2015-12-01 06:16:31 följande:
    Jag har samma som du! Är 3+6 idag. Denna konstanta, aggressiva hunger! Jag har molvärk till och från också, men det är något helt annat än mensvärk. Sen är jag trött. Började gäspa vid 15 igår?! Det händer aldrig innan 22 annars . I övrigt är jag lugn. Lugn och harmonisk istället för impulsiv och sprallig. Det är som om alla bitar i livet fallit på plats! Det här är meningen med mitt liv. Allt jag väntat på och längtat efter
    Håller med dig, hungern är verkligen aggressiv! Jag har vaknat mitt i natten och fått gå upp och äta några gånger nu. Aldrig hänt innan! 

Vad fint beskriver, jag känner precis likadant. Äntligen! Som vi väntat! 

Har du tagit fler test? Jag testar varje dag nu.. Testnarkoman alltså. Får snart skärpa mig. Men det blir starkare och starkare för varje dag nu och jag älskar att se stegringen, känns som ett bra tecken Glad
  • Paulas mamma

Ang symptom, jag längtar INTE tills jag märker av några symptom. Fick ju barn för snart 5 månader sen så det är inte lika spännande denna gång. :)

Det enda jag känner än så länge är hunger. Hungrig hela tiden, vilket är lite jobbigt. Jag gick upp 30 kg förra graviditeten och har inte gått ner nåt än (förutom vatten och bebis mm efter förlossning) Och vill verkligen inte gå upp lika mycket igen. Måste hitta nyttiga och goda mellanmål som jag kan äta med gott samvete. Får se vad jag får för vravings denna gång, förra var det salta grodor och semlor........

Kaffet tycker jag är det jobbigaste, jag vaknar hela nätterna med lillan och går upp tidigt varje dag så kaffe är min räddning. Rekommendationen är ju Max 2 små koppar om dagen.

Tips till er som kanske kommer må illa så småningom (brukar nog komma runt vecka 6) har jag för mig) är seaband. Jag hade mina varje dag hela graviditeten och de hjälpte verkligen.

• 19Jen91
    grodan26 skrev 2015-12-01 07:37:05 följande:

Håller med dig, hungern är verkligen aggressiv! Jag har vaknat mitt i natten och fått gå upp och äta några gånger nu. Aldrig hänt innan! 

Vad fint beskriver, jag känner precis likadant. Äntligen! Som vi väntat! 

Har du tagit fler test? Jag testar varje dag nu.. Testnarkoman alltså. Får snart skärpa mig. Men det blir starkare och starkare för varje dag nu och jag älskar att se stegringen, känns som ett bra tecken 

Hahah ja exakt så. Jag går också upp och äter! Skönt att inte vara ensam . Vilken vecka är du?

Jajamensan! Både igår eftermiddag och i morse. Båda digitala visade samma jag har två digitala till som jag tänkte ta om ett par dagar, och sedan en vecka efter..... Bara för att se hela stegringen till 3+ . Tar du traditionella test med streck, eller digitala?
Svar på tråden Augustibebis 2016