• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • Mliizz

Stämmer bra med att jag ska ha 5/8 utifrån min ägglossning :)

Är jätte ny här på FL så har inte riktigt kommit underfund med allt än! Haha!

Vi hade också försökt i 8 månader fram till vårat plus nu! Fanatiskt första månaden vi sket i att tempa och ägglossningstesta osv och bara gick på känsla!

Kul att vi börjar bli ett gäng här och kul med bf lista!

När har ni era första möten med bm? Jag har 11 januari! Känns såååå långt bort! Haha!

• Paulas mamma

På julafton ska vi berätta för min svärmor. Förra året fick hon födelsedagspresent i okt när jag blev gravid med dottern. Detta år blir det julklapp och vi ska beställa en fotokalender med foton på familjen. På augusti månad ska dottern (nu 4,5 månad) hålla i gravtestet där det är ett tydligt plus så ska vi vänta å se hur lång tid det tar tills hon fattar :D

• grodan26
    Emibjn skrev 2015-11-29 20:18:17 följande:

Jag och min man har pratat lite om när vi ska berätta för familjen. Vi funderar på att berätta för våra föräldrar i jul, men vänta till vi har passerat vecka 12 innan vi berättar för resten av släkten och våra vänner. Har ni funderat på när ni ska berätta för nära och kära? :) 

Jag har redan berättat för min mamma och några nära vänner. Är inte så hemlig av mig och kan definitivt inte hålla mig! Resten av familjen får veta nu till jul. Jag tänker att det bara är bra att mina närmsta vet ifall det skulle bli missfall. Men väntar med att göra det officiellt för resten av släkten och bekanta till efter v. 12 :) 
  • förstabarnet

Väntar så länge jag kan med att berätta, ska försöka boka ett privat VUL precis innan jul (då i v.8) och därefter (oavsett hur det ser ut) lär vi berätta för våra föräldrar.

Jobbar så jag tyvärr kan behöva avslöja tidigt, redan i v.7 förra gången. Men som sagt, försöker dölja så länge jag kan.

Nån mer som knappt har symtom? Hade jag inte fått plus igår hade jag inte trott att jag var gravid.

• Fjonkis

Hej!

Jag hoppar gärna in här. Plussade idag och bf är 6/8.

Det är andra barnet, vi har sen innan en pojk på två år:)

Har inte riktigt smält det än, att vi förhoppningsvis får en till liten i augusti.

• Fjonkis
    förstabarnet skrev 2015-11-29 23:07:50 följande:

Nån mer som knappt har symtom? Hade jag inte fått plus igår hade jag inte trott att jag var gravid.

När jag hade äl så låg vi sjuka här hemma så jag fattar knappt hur detta gick till, haha.

Jag trodde alltså inte att jag var gravid men kände ändå att jag var tvungen att testa.

Har än så länge inga symptom alls som mensvärk, illamående, ömma bröst osv.

Nu i efterhand vet jag att jag vart ovanligt kissnödig, har fått springa upp på natten två gånger i veckan och det händer aldrig annars. Sen igår och idag har jag vart så otroligt törstig och sugen på vatten.

Men jag väntar bara på att jag ska börja må illa. Mådde så otroligt dåligt förra graviditeten och kräktes från vecka 6 tills förlossningen. Hoppas verkligen att jag får slippa det nu.
  • Mliizz

Jag kan ha riktigt mensvärk ibland! Inte så jätte farligt onda bröst och väldigt illamående! Måste äta heeeela tiden på något för att inte må illa! Sen blir jag jätte lätt andfådd! Men jag är såååå lycklig varenda sekund! Jag ska äntligen få bli mamma! Vi har verkligen längtar till att få bli föräldrar! ????

• Mellanstadieläraren

Jag har haft en del symptom ett tag men trott att jag bara ville så mycket. Jag har en del molvärk/mensvärk i magen, i natt va det mycket så jag har sovit kasst. Brösten har varit spända i mer än en vecka... Har också känt att jag behövt gå på toaletten oftare. Tränar en del men är numera galet andfådd av lätt träning.

Jag hoppas på att slippa illamående för det är så jäkla vidrigt.

• Yennie88
    NiHa skrev 2015-11-29 21:05:15 följande:

Funderar på om man skulle ta och köpa alkoholfritt vin i samma färg som det andra och hälla upp i smyg. Kan det fungera tror du? :)

Eftersom de vet att ni försöker ser jag inget problem med att du skulle kunna avstå från alkohol. Det är ju rekommenderat att man avstår från/drar ner på alkoholintag under tiden man försöker bli gravid.

Drick julmust du .
Svar på tråden Augustibebis 2016