• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • 19Jen91
    Mellanstadieläraren skrev 2015-12-01 06:46:09 följande:

Jag har haft spända och ömma bröst sen en vecka efter äl. Ungefär samtidigt kände jag ett ordentligt stick i livmodern. Känns kul att tänka att det nog var då det fäste.

Molande värk har jag haft sen någon dag före bim. Ibland känner jag av ett litet illamående.

Lite personlig fråga: hur va era flytningar från äl till bim?

Jag hade inga flytningar! I vanliga fall brukar jag ha mycket blodiga flytningar 8-3 dagar innan mens. Så pass att jag går med skydd. Den här gången hade jag blodig flytning en dag, fyra dagar innan bim, och sen försvann det! jag kände som du, hur det högg till ungefär en vecka efter äl. Jag skrek "aj" rakt ut! Men det varade bara en halv sekund. På höger sida! Samma sida som jag ägglossade på. Jätte spännande!
  • grodan26
    19Jen91 skrev 2015-12-01 07:56:24 följande:

Hahah ja exakt så. Jag går också upp och äter! Skönt att inte vara ensam . Vilken vecka är du?

Jajamensan! Både igår eftermiddag och i morse. Båda digitala visade samma jag har två digitala till som jag tänkte ta om ett par dagar, och sedan en vecka efter..... Bara för att se hela stegringen till 3+ . Tar du traditionella test med streck, eller digitala?
    Idag blir det 4+1. Fick 1-2 veckor i fredags på digitala och 2-3 igår :) 

Men nu hände det nåt... Jag gick på toa och såg rosabruna flytningar. Känner mig helt galet orolig nu. Missfall på G? :( 
  • sowe81

Jag har inte så mkt symtom, aldrig haft det, det här är min 6e graviditet, dock bara 1 som gått hela vägen. Med henne hade jag sjukt ömma bröst redan innan bim. De 4 som slutat i ma/mf har jag inte känt mkt alls med. Den här ggn känner jag brösten, det lixom spänner lite, som bär mjölken rinner till när man ammar (för er som varit med om det). Känns positivt att känna nåt, hoppas det är ett gott tecken.
    Tog ett cb idag och ingen tvekan nu iaf, är på äl+12/13 tror jag.(3+5/6).

• lenaerik86

Tänkte ni som skrev om blödningar, jag blödde flera gånger under min förra graviditet och nu sitter min 1 åring bredvid mig och leker så det behöver absolut inte betyda något negativt. När jag fick missfall gjorde det riktigt ont och sen blödde jag som en kraftig mens. Hoppas det kan lugna lite :)

• Fjonkis

Inatt när jag kom hem från jobbet så hade jag som väldigt stark mensvärk för första gången nu. Kändes mer verkligt då.

Annars är mina symptom fortfarande att jag är helt omänskligt törstig, speciellt på kvällen.

Tog ett rsfu test i söndags som var jättesvagt och inatt när jag kom hem så provade jag med ett likadant test och det var mycket starkare.

Nu imorses tog jag ett digitalt där det stod gravid 1-2:)

Har tid för hälsosamtalet 16/12:)

• 19Jen91
    grodan26 skrev 2015-12-01 08:04:28 följande:

Idag blir det 4+1. Fick 1-2 veckor i fredags på digitala och 2-3 igår :) 

Men nu hände det nåt... Jag gick på toa och såg rosabruna flytningar. Känner mig helt galet orolig nu. Missfall på G? :( 

Herre gud!! Jag har också blodiga flytningar nu. Var och gjorde nr 2, och det droppade bruna flytningar. Jag har aldrig blivit svettig så snabbt! Jag ska ta en lång dusch och försöka slappna av..

Hur går det för dig? Hur mår du?
  • Fjonkis
    Blomsterbitch skrev 2015-12-01 01:57:34 följande:

Jag tänket också berätta för min familj på julafton. Har inte tänk på rim än (tack för tipset) men jag kommer ge min mamma en kalender för 2016 och där skriva in dagen då bebisen är beräknad och på de viset berätta de =)

Också ett jättebra tips ju.

Jag hade funderat först på att också ge en fotokalender och på augustibilden får sonen ha en tröja där det står storebror.

Ska i vilket fall bli så kul att se allas reaktioner på julafton.

Förra året berättade min storebror på julafton att dom skulle ha en. Börjar bli tradition i våran familj, haha.
  • 19Jen91
    lenaerik86 skrev 2015-12-01 08:39:50 följande:

Tänkte ni som skrev om blödningar, jag blödde flera gånger under min förra graviditet och nu sitter min 1 åring bredvid mig och leker så det behöver absolut inte betyda något negativt. När jag fick missfall gjorde det riktigt ont och sen blödde jag som en kraftig mens. Hoppas det kan lugna lite :)

Det hjälper faktiskt. Tack . Min kropp kan, jag måste lita på den! Det är ganska vanligt att få som lite spottings i början de veckor som mensen skulle kunna kommit. Typ v.4 och 8 .
  • grodan26
    19Jen91 skrev 2015-12-01 09:11:23 följande:
    Herre gud!! Jag har också blodiga flytningar nu. Var och gjorde nr 2, och det droppade bruna flytningar. Jag har aldrig blivit svettig så snabbt! Jag ska ta en lång dusch och försöka slappna av..

Hur går det för dig? Hur mår du?
    Men nej, inte du också! 
    Ja vi får försöka slappna av nu. Jag har ju fortfarande väldigt ont i brösten och idag var gravtestet mycket starkare än igår, tagit med billiga test också.. Har inte heller ont. Bara kommit droppar och skulle ju haft mens idag. Men blir ändå så orolig att det skulle bli en början på nånting! Har ju längtat så galet mycket efter detta!

När skulle du haft mens egentligen? Såg att du skrev ovan att du brukar ha spottings långt innan mens, det brukar jag också ha. Vi kanske helt enkelt är två lättblödande typer! 
  • Mliizz

Haha! Det där med att fortsätta testa känner jag väl igen mig i! Men nu var sista gången jag testade var i söndags och då var strecken lika starka så det känns som om det ökat snabbt och jag känner mig lugn nu! Det borde ju vara positivt om det ökar kraftigt! Så nu kanske jag inte behöver testa igen!

Vet inte med er men denna gång innan mens så hade jag bara den där känslan? Av att man lixom vet? Det kändes så sjukt! Vet att alla andra månader så har jag lixom hoppats på ett plus och denna månad gick jag bara och väntade på det! Som att jag visste på något sätt? sen när mitt efterlängtade plus dök upp på äl+11 så tänkte jag "det visste jag väll!" Helt sjukt! Sen reagerade jag på att jag inte alls hade några flytningar som vanligt innan mens och att jag brukade jämt vara dunder sugen på chocklad en vecka innan mens men nu blev jag bara äcklad av tanken och ville bara ha salt och syrliga grejer! Annars kände jag som vanligt! Nu har illamåendet satt in lite halvt och ibland kommer det som en våg! Blir också väldigt andfådd lätt och väldigt ont i magen emellan varven! Känner lite i tuttarna men inte alls "jobbigt". Känner mig också väldigt hormonell! Stackars min Karl! Haha!

Svar på tråden Augustibebis 2016