Augustibebis 2016
Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?
Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?
Jag har haft spända och ömma bröst sen en vecka efter äl. Ungefär samtidigt kände jag ett ordentligt stick i livmodern. Känns kul att tänka att det nog var då det fäste.
Molande värk har jag haft sen någon dag före bim. Ibland känner jag av ett litet illamående.
Lite personlig fråga: hur va era flytningar från äl till bim?

Jag har inte så mkt symtom, aldrig haft det, det här är min 6e graviditet, dock bara 1 som gått hela vägen. Med henne hade jag sjukt ömma bröst redan innan bim. De 4 som slutat i ma/mf har jag inte känt mkt alls med. Den här ggn känner jag brösten, det lixom spänner lite, som bär mjölken rinner till när man ammar (för er som varit med om det). Känns positivt att känna nåt, hoppas det är ett gott tecken.
Tog ett cb idag och ingen tvekan nu iaf, är på äl+12/13 tror jag.(3+5/6). 
Tänkte ni som skrev om blödningar, jag blödde flera gånger under min förra graviditet och nu sitter min 1 åring bredvid mig och leker så det behöver absolut inte betyda något negativt. När jag fick missfall gjorde det riktigt ont och sen blödde jag som en kraftig mens. Hoppas det kan lugna lite :)
Inatt när jag kom hem från jobbet så hade jag som väldigt stark mensvärk för första gången nu. Kändes mer verkligt då.
Annars är mina symptom fortfarande att jag är helt omänskligt törstig, speciellt på kvällen.
Tog ett rsfu test i söndags som var jättesvagt och inatt när jag kom hem så provade jag med ett likadant test och det var mycket starkare.
Nu imorses tog jag ett digitalt där det stod gravid 1-2:)
Har tid för hälsosamtalet 16/12:)
Idag blir det 4+1. Fick 1-2 veckor i fredags på digitala och 2-3 igår :)
Men nu hände det nåt... Jag gick på toa och såg rosabruna flytningar. Känner mig helt galet orolig nu. Missfall på G? :(
Jag tänket också berätta för min familj på julafton. Har inte tänk på rim än (tack för tipset) men jag kommer ge min mamma en kalender för 2016 och där skriva in dagen då bebisen är beräknad och på de viset berätta de =)
Tänkte ni som skrev om blödningar, jag blödde flera gånger under min förra graviditet och nu sitter min 1 åring bredvid mig och leker så det behöver absolut inte betyda något negativt. När jag fick missfall gjorde det riktigt ont och sen blödde jag som en kraftig mens. Hoppas det kan lugna lite :)
Haha! Det där med att fortsätta testa känner jag väl igen mig i! Men nu var sista gången jag testade var i söndags och då var strecken lika starka så det känns som om det ökat snabbt och jag känner mig lugn nu! Det borde ju vara positivt om det ökar kraftigt! Så nu kanske jag inte behöver testa igen!
Vet inte med er men denna gång innan mens så hade jag bara den där känslan? Av att man lixom vet? Det kändes så sjukt! Vet att alla andra månader så har jag lixom hoppats på ett plus och denna månad gick jag bara och väntade på det! Som att jag visste på något sätt? sen när mitt efterlängtade plus dök upp på äl+11 så tänkte jag "det visste jag väll!" Helt sjukt! Sen reagerade jag på att jag inte alls hade några flytningar som vanligt innan mens och att jag brukade jämt vara dunder sugen på chocklad en vecka innan mens men nu blev jag bara äcklad av tanken och ville bara ha salt och syrliga grejer! Annars kände jag som vanligt! Nu har illamåendet satt in lite halvt och ibland kommer det som en våg! Blir också väldigt andfådd lätt och väldigt ont i magen emellan varven! Känner lite i tuttarna men inte alls "jobbigt". Känner mig också väldigt hormonell! Stackars min Karl! Haha!