• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • Annojj

Jag bor söder om Linköping . Kul med en FB grupp!! Grattis till ditt plus !

Paulas mamma skrev 2015-11-29 07:18:46 följande:

Var bor ni tjejer? Själv bor jag i Göteborg!

Min lilla tjej är ju bara 4,5 månader så var gravid för inte så längesen. Och den gången var jag också med i en sån här tråd, Och när vi blivit en stor grupp gjordes en sluten facebookgrupp där vi följdes åt hela graviditeten med bilder och delade med oss av vår vardag osv. Gruppen är fortfarande kvar och är aktiv varje dag även när barnen är födda. Har även fått många vänner genom gruppen. Hoppas detta kan bli något liknande så småningom!

Fick mitt plus igår och har inte riktigt fattat det än! :)

• IcenLeia

Hej
    Tänkte också vara med här :) plussade förra helgen men kan inte riktigt tro det. BF är 1/8, vilket inte svärmor lär gilla (lite skämtsamt då hon då kommer ha alla 5 barnbarn födda i augusti).  Än så länge har jag bara känt av ont i magen ibland och känsligare i brösten. Jag hade intalat mig när vi började försöka i september att vi inte kunde få barn så när det blev två streck på stickan så visste jag inte riktigt vad jag skulle tro. Men efter två positiva test så måste det ju vara sant. Och att mensen inte har kommit. 

• MDKE

Jag bor strax utanför Lund.
    Har inte FB, så blir det en FB-grupp istället så får jag droppa av. Men jag hoppas det fortsätter här på FL lite till :)

• Annojj

Någon annan som är supertrött? Jag har somnat runt 18 hela veckan och imorgon flyger jag till Italien med jobbet (mån-fredag), vi har fullt schema från 08- sena middagar (brukar vara till 23). Någon som har tips på hur jag ska överleva veckan ?

• grodan26
    Paulas mamma skrev 2015-11-29 07:18:46 följande:

Var bor ni tjejer? Själv bor jag i Göteborg!

Min lilla tjej är ju bara 4,5 månader så var gravid för inte så längesen. Och den gången var jag också med i en sån här tråd, Och när vi blivit en stor grupp gjordes en sluten facebookgrupp där vi följdes åt hela graviditeten med bilder och delade med oss av vår vardag osv. Gruppen är fortfarande kvar och är aktiv varje dag även när barnen är födda. Har även fått många vänner genom gruppen. Hoppas detta kan bli något liknande så småningom!

Fick mitt plus igår och har inte riktigt fattat det än! :)

Jag bor också i Göteborg :) Hur gammal är du? 
    Gärna en facebookgrupp, det hade varit roligt! 

Nej det är väldigt svårt att fatta. Vi har försökt i ett år nu och var mitt i en utredning och pratade om IVF så det här kom som en chock. Vi hade gett upp denna månaden. Tog ett nytt test imorse som var superstarkt så det känns skönt! 
  • MDKE

Annojj: Vilken intensiv jobbresa! Brukar gå runt på espresso då jag är på jobbgrejjor i Italien, men man ska ju helst inte dricka så mkt sånt då man är gravid (plus iaf jag hatar kaffe som gravid). Hoppas det inte blir för mkt parmaskinka och sånt som  kan "avsjöja" en (om du är hemlig om det). Själv har jag inte blivit trött, men det kommer nog.

• Annojj

Jag brukar också överleva på espresso :-P, men nu är det nog inte så bra. Just det parmaskinka hade jag inte ens tänkt på (tack för påminnelsen), jag brukar äta Carpaccio sallad vilket jag inte kan göra nu . Var i Italien brukar du jobba? Åker du ofta? För mig blir det ca varannan månad och en vecka åt gången.

Har du några andra symptom?

MDKE skrev 2015-11-29 10:41:55 följande:

Annojj: Vilken intensiv jobbresa! Brukar gå runt på espresso då jag är på jobbgrejjor i Italien, men man ska ju helst inte dricka så mkt sånt då man är gravid (plus iaf jag hatar kaffe som gravid). Hoppas det inte blir för mkt parmaskinka och sånt som  kan "avsjöja" en (om du är hemlig om det). Själv har jag inte blivit trött, men det kommer nog.

• Paulas mamma

Va kul!!!! Jag fyllde 30 iår! Själv då?

grodan26 skrev 2015-11-29 10:37:56 följande:

Jag bor också i Göteborg :) Hur gammal är du? 

Gärna en facebookgrupp, det hade varit roligt! 

Nej det är väldigt svårt att fatta. Vi har försökt i ett år nu och var mitt i en utredning och pratade om IVF så det här kom som en chock. Vi hade gett upp denna månaden. Tog ett nytt test imorse som var superstarkt så det känns skönt! 

• GrukanGrace

Ljug

Säg att du nyligen fått konstaterat att du lider av migrän. Då kan du ursäkta dig även under dagen och vila lite extra. Då kan konferenstältet ofta trolla fram vilorum.

Annojj skrev 2015-11-29 10:53:26 följande:

Jag brukar också överleva på espresso :-P, men nu är det nog inte så bra. Just det parmaskinka hade jag inte ens tänkt på (tack för påminnelsen), jag brukar äta Carpaccio sallad vilket jag inte kan göra nu . Var i Italien brukar du jobba? Åker du ofta? För mig blir det ca varannan månad och en vecka åt gången.

Har du några andra symptom?

Svar på tråden Augustibebis 2016