Padirac skrev 2018-12-11 00:23:38 följande:
Det var en synnerligen oinitierad analys - det är KLP som vill att alla ska ha ett vapen som de får avlossa fritt på egen makt/tomt - eller det kanske bara är deras partiledare som anser det.
urbefolkningen? Är det de som var här före 1975 som BSS och deras avfällingar i SD och AfS har ansett?
Eller går gränsen 1230? 1670?
Vad menar du egentligen med urbefolkning? De stammar som kom vandrade längs iskanten eller de som kom söderifrån?
Jag tror inte du vet vad Sveriges urbefolkning är eller vilka de är.
www.metro.se/artikel/forskare-sveriges-f%C3%B6rsta-inv%C3%A5nare-var-antagligen-svarta
"Mörkbrun till svart hy och svart hår ? så såg nog Sveriges tidiga invånare ut på stenåldern. Det står klart efter banbrytande ny forskning från Storbritannien. "Det kommer ju som en överraskning", säger professor Lars Werdelin.
Häromdagen presenterade brittiska forskare sin undersökning av den så kallade Cheddar-mannen. Han levde i sydvästra England för cirka 10 000 år sedan och en omfattande dna-analys av hans skelett visade att denne urbritt var svart ? inte vit, som man tidigare trott, vilket Metro tidigare har skrivit om.
Den nya upptäckten betyder sannolikt att även de människor som bodde i nuvarande Sverige vid samma tidpunkt hade samma hudfärg."
Det var ingen analys, det var ett konstaterande.
Den otrygghet som rödgröna skapat leder till ökat antal vapen. Kolla på statistiken, den ljuger inte.
Tror du folk lämnar in sina vapen till polisen för att en själutnämnd godhetsapostel på fl jiddrar okontrollerat?
Jag har ett tips till dig när du ska klura på vilka som är urbefolkningen: Du behöver inte räkna med de som dog för flera hundra år sen, det är troligare att de som fortfarande lever flyr landet.
Jag tror inte du kan peka ut Sverige på en karta.
Värst vilken enorm vikt du lägger vid hudfärg. Är du rasist eller? Personligen skiter jag fullkomligt i hudfärg. Tror du på fullt allvar att mörkhyade goda invånare inte är oroliga för att deras barn ska drabbas av den eskallerande kriminaliteten?