Flash Gordon skrev 2019-03-01 09:50:10 följande:
Du har kategoriskt förnekat att det finns någon som helst risk att drabbas.
"Så länge du inte är en del av dem är du fortfarande trygg i Sverige idag."
.
Du använder "monster under sängen" för att göra en jämförelse mellan dessa och exempelvis kvinnan i Värnamo som är rädd för sina har barn när det sprängts bomber i hennes bostadsområde. Underförstått: hon bara inbillar sig. Egentligen är hon "fortfarande trygg i Sverige idag".
"Påstår du för dina barn att monstren under sängen och i garderoben finns då barnen är rädda för dem?"
.
Ditt hån, med tillhörande sol-smajly, mot folks rädsla är inte vackert.
Nej, jag har sagt att det är en liten risk att skadas av gängens våld mot varandra,
Det finns tex en risk att skadas eller dör om du kör bil, cyklar, går osv - men du det betyder inte att du är otrygg så fort du sätter dig i en bil, ett flyg eller på en cykel - just för att det är en liten risk är du fortfarande trygg.
Men det är klart ,kanske är du ett nervvrak som skakande håller dig i handskfacket och ropar att det inte går att åka bil utan att råka ut för en olycka och dö. Det vet bara du
'Monstren under sängen' gjorde du själv jämförelser med - _mina_ monster under sängen var en fråga till dig om hur de bemöter dins barn om de är rädda för monster under sängen eller i garderoben. Det är en fråga du konsekvent och ihärdigt vägrat kommentera eller fråga utan istället försköt avleda frågan till att handla om något du påstår att jag anser.
Oavsett hur länge du påstår att jag sagt något och menat så att du slipper svara på min fråga så gör det inte ditt falska påstående sant.