• Anonym (TS)

Min fru ger mg ingen pojke

Jag har nu tre döttrar. Jag har inte fått en enda son. Min fru kan inte leverera söner till mig.

Jag vet inte om vi orkar med fler barn än tre. Eyy fjärde barn och det blir en flicka..nej det dkulle bli för mycket. Missförstå mig inte. Det är inget fel på flickor, men jag vill ha en pojke också. En pojke som bär vidare mitt efternamn, som bär vidare på släkten, osv. En flicka "ges ju bort" till en annan släkt, så det är ju inte riktigt samma sak.

Hur har ni löst det ni som enbart har barn av ett kön men även önskat er ett barn i motsatt kön?

• Svar på tråden Min fru ger mg ingen pojke
  • Inte jag

Eller så är det ditt fel att ni inte får en pojke. Kan du förstå det?

• elmadumle

Mannen bestämmer könet, så skyll på dig själv. Mina och mannens barn har mitt efternamn då han bytte när vi gift oss och jag hoppas mina döttrar behåller det efternamnet, då går det ju vidare.

• Anonym (TS)

Ja men hon bär på barnet. Jag förstår att jag har spermierna, men hon bär ju barnet och föder det

• viseversa

Eh jag hoppas du skämtar. Men OM detta är en sann tråd så kan jag tala om för dig att det är spermierna som bestämmer könet på barnet mao är det DU som itne kan göra pojkar.

• Inte jag
    Anonym (TS) skrev 2016-01-01 20:01:32 följande:

Ja men hon bär på barnet. Jag förstår att jag har spermierna, men hon bär ju barnet och föder det

Ja men det är dina spermier som bestämmer om det blir en pojke eller en flicka. Det är inget som din fru kan avgöra tyvärr
  • viseversa
    Vad har det med saken att göra? Det är ändå dina spermier som bestämmer könet.
  • Anonym (TS)
    elmadumle skrev 2016-01-01 20:01:16 följande:

Mannen bestämmer könet, så skyll på dig själv. Mina och mannens barn har mitt efternamn då han bytte när vi gift oss och jag hoppas mina döttrar behåller det efternamnet, då går det ju vidare.

Jo de klart, men trots det är det inte samma sak. Även om kvinnan behåller efternamnet så tillhör hon ju ändå mannens släkt
  • Långbenopluto

Ja, men det är din spermie som bestämmer om det blir en pojke eller flicka.... så om du ger henne en flickspermie så blir det en flicka!
  • Anonym (TS)

Jo de klart, mina spermier bestämmer kön, men hon föder ju ändå barnet. Dvs hon bär det i magen. Jag ger henne spermier, hon ger mig barn. Dvs, jag levererar att hon blir gravid (jag ger), hon föder barn (ger mig och henne) och då kommer det bara ut flickor. Missförstå mig inte, jag älskar mina döttrar

Svar på tråden Min fru ger mg ingen pojke