• Anonym (TS)

Min fru ger mg ingen pojke

Jag har nu tre döttrar. Jag har inte fått en enda son. Min fru kan inte leverera söner till mig.

Jag vet inte om vi orkar med fler barn än tre. Eyy fjärde barn och det blir en flicka..nej det dkulle bli för mycket. Missförstå mig inte. Det är inget fel på flickor, men jag vill ha en pojke också. En pojke som bär vidare mitt efternamn, som bär vidare på släkten, osv. En flicka "ges ju bort" till en annan släkt, så det är ju inte riktigt samma sak.

Hur har ni löst det ni som enbart har barn av ett kön men även önskat er ett barn i motsatt kön?

• Svar på tråden Min fru ger mg ingen pojke
  • Mandy01
    Santin skrev 2016-01-01 23:14:01 följande:

Asg. Skön trolltråd.

Tyvärr så behöver det inte vara en trolltråd. Jag känner flera med det här tankesättet. :(
  • 100kgpappa
    Mandy01 skrev 2016-01-02 08:51:22 följande:

Tyvärr så behöver det inte vara en trolltråd. Jag känner flera med det här tankesättet. :(

Finns ju de som på riktigt anser att man är barnlös om man bara har döttrar, och samma personer brukar heller inte ha koll på befruktningsprocessen riktigt...
  • Utvandraren
    Anonym (TS) skrev 2016-01-01 19:57:20 följande:

Jag har nu tre döttrar. Jag har inte fått en enda son. Min fru kan inte leverera söner till mig.

Jag vet inte om vi orkar med fler barn än tre. Eyy fjärde barn och det blir en flicka..nej det dkulle bli för mycket. Missförstå mig inte. Det är inget fel på flickor, men jag vill ha en pojke också. En pojke som bär vidare mitt efternamn, som bär vidare på släkten, osv. En flicka "ges ju bort" till en annan släkt, så det är ju inte riktigt samma sak.

Hur har ni löst det ni som enbart har barn av ett kön men även önskat er ett barn i motsatt kön?

Det blir oftare pojkar ifall kvinnan kommer. Fokusera på det. 
  • Fille88

Sådana här trådar ser man på FL med jämna mellanrum, kvinnor som kanske har 2 pojkar och önskar sig en dotter eller som i ditt fall , en man som önskar sig en pojke efter ett antal döttrar.

Ts jag förstår dig till 100 % , jag hade förstått dig även om du var kvinna och ville ha en dotter efter enbart bara söner.

Som alla andra har sagt så är det DINA gener, DINA spermier som avgör barnets kön, det är ALLTID mannens gener som avgör detta. Tyvärr så kan du inte göra så mycket åt saken än att försöka och acceptera det faktum att du enbart kan få döttrar.

Jesus är den enda vägen till Gud!
  • 100kgpappa

Det är iof inte säkert att TS inte KAN få pojkar, är 12,5% chans att få tre barn av samma kön även vid 50 procent chans per befruktningstillfälle.

Däremot verkar inte TS begripa att det inte beror på kvinnan vilken kön det blir, utan på honom.

Och det är inte speciellt ovanligt idag att par väljer kvinnans efternamn, eller som vi som har behållt respektive namn.

• Rikard

Själv är jag förbannad på min kastrull. Om jag lägger potatis i den så ger den mig inte kokta ägg.

• Filli89
    Sauerteigtante skrev 2016-01-02 08:47:11 följande:
    Ha, ha. Tanken slog mig också. Bara bra att kvinnor inte längre blir avrättade pga odugliga män.

TS, hade du tråkigt nu igen? Ifall du menar verkligen allvar, borde du avstå ifrån att fortsätta sprida dina DNS, eftersom det verkar så, att din sperma är lika trög som din hjärnfunktion. 
    Exakt va ja tänkte , the other girl boleyn hemskt !!
  • molly50
    Anonym (TS) skrev 2016-01-01 19:57:20 följande:

Jag vet inte om du missade biologilektionerna i skolan.
    Men det är inte din fru som bestämmer vilket kön ett barn ska få utan det är du och dina spermier.
    Så du har helt enkelt fler och/eller snabbare flickspermier än pojkspermier.
    Så det är inte din frus fel utan ditt eget.
    Mattias och Hannah.
  • BCH52

Kära TS om du har den där medeltida synen på söner och döttrar så finns det endast en lösning för dig. Spermieseparation, under förutsättning att du överhuvudtaget har några pojkspermier, så är det din enda utväg.

• Dixie
    Anonym (TS) skrev 2016-01-01 20:07:55 följande:
    Asså jag förstår din syn, men du har fel. Kvinnor tillhör mannens släkt när hon har gift sig. Så har det alltid varit i historien och är så än idag. Det är varken mitt eller ditt fel att det är så
    TS- har du systrar?
    har du aldrig sett dem sedan de gifte sig, eller på vilket sätt skulle de tillhöra någon annan sedan de är gifta? 
Svar på tråden Min fru ger mg ingen pojke