• Anonym (TS)

Min fru ger mg ingen pojke

Jag har nu tre döttrar. Jag har inte fått en enda son. Min fru kan inte leverera söner till mig.

Jag vet inte om vi orkar med fler barn än tre. Eyy fjärde barn och det blir en flicka..nej det dkulle bli för mycket. Missförstå mig inte. Det är inget fel på flickor, men jag vill ha en pojke också. En pojke som bär vidare mitt efternamn, som bär vidare på släkten, osv. En flicka "ges ju bort" till en annan släkt, så det är ju inte riktigt samma sak.

Hur har ni löst det ni som enbart har barn av ett kön men även önskat er ett barn i motsatt kön?

• Svar på tråden Min fru ger mg ingen pojke
  • Mooomin

Sorry, men det är ju du själv som inte "klarar av" att producera en pojke! :D

• Connie07

Ordspråk:Dotter är dotter i alla år,,son är son tills han fru får"".Öppna ögonen,kvinnor väljer mer och mer ha kvar sitt efternamn och ofta får barnen det ochså,det bestämmer mest mamman i egen vårdnad.I bästa fall bestämmer föräldrarna tillsammans det.

• StarWars
    Lord Hans skrev 2016-01-02 07:35:09 följande:

Du får ta dig en ny fru som kan ge dig en kille helt enkelt. Kanske Anne Boleyn kunde vara nått?

Anne Boleyn födde endast ett barn som blev vuxet. En flicka. Också känd som Queen Elizabeth I.
  • StarWars
    StarWars skrev 2016-01-02 15:49:26 följande:

Anne Boleyn födde endast ett barn som blev vuxet. En flicka. Också känd som Queen Elizabeth I.

Så det finns ju bättre val av hustru, menar jag...
  • StarWars
    StarWars skrev 2016-01-02 15:50:45 följande:

Så det finns ju bättre val av hustru, menar jag...

Om man lever med sådana medeltidstankar...
  • Linn88

Pucko det är dina spermier som bestämmer könet !
    Det är du som inte kan leverera söner , inte din fru !
    Älska dina barn oavsett ! Huvudsaken är dom är friska !

• Kellebelle

Hade jag varit tillsammans med en man som endast kunde ge mig döttrar hade jag dumpat honom direkt! Hoppas din fru lämnar dig och hittar en riktig man :)

• StarWars
    Linn88 skrev 2016-01-02 16:48:57 följande:

Älska dina barn oavsett ! Huvudsaken är dom är friska !

Älska barnen oavsett, även om de föds "ofriska". TS: Om du är på riktigt, tänk på att en del kan inte få barn alls.
Svar på tråden Min fru ger mg ingen pojke