• Anonym (TS)

Min fru ger mg ingen pojke

Jag har nu tre döttrar. Jag har inte fått en enda son. Min fru kan inte leverera söner till mig.

Jag vet inte om vi orkar med fler barn än tre. Eyy fjärde barn och det blir en flicka..nej det dkulle bli för mycket. Missförstå mig inte. Det är inget fel på flickor, men jag vill ha en pojke också. En pojke som bär vidare mitt efternamn, som bär vidare på släkten, osv. En flicka "ges ju bort" till en annan släkt, så det är ju inte riktigt samma sak.

Hur har ni löst det ni som enbart har barn av ett kön men även önskat er ett barn i motsatt kön?

• Svar på tråden Min fru ger mg ingen pojke
  • viseversa
    Topcom skrev 2016-01-01 20:09:37 följande:
    Oh gosh, hoppas för Guds skull inte att några fler barn avlas med dina gener, du verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan tyvärr :( Man får inte välja kön när man skaffar barn. Lär dig att livet är underbart med dina döttrar. Vadå flickan ges bort till den andra släkten?! Låter som du antingen är född på stenåldern eller igår. Jisses..
    håller med.
  • Babyfeber
    Anonym (TS) skrev 2016-01-01 20:05:06 följande:

Jo de klart, mina spermier bestämmer kön, men hon föder ju ändå barnet. Dvs hon bär det i magen. Jag ger henne spermier, hon ger mig barn. Dvs, jag levererar att hon blir gravid (jag ger), hon föder barn (ger mig och henne) och då kommer det bara ut flickor. Missförstå mig inte, jag älskar mina döttrar

Vad spelar det för roll att hon föder barnet? Könet är ju ändå bestämt av dig.. Då kan du ju inte skylla på henne.
  • Coccolina
    Anonym (TS) skrev 2016-01-01 20:07:55 följande:
    Asså jag förstår din syn, men du har fel. Kvinnor tillhör mannens släkt när hon har gift sig. Så har det alltid varit i historien och är så än idag. Det är varken mitt eller ditt fel att det är så

Öööh välkommen in i 2000-talet där människor inte längre är någons ägodel....... Historiskt så var mycket annorlunda mot idag men saker ändrar sig som tur är. Så nej en kvinna tillhör inte mannens släkt för att hon gifter sig, hon är en del av mannens släkt ja, men hon är även en del av sin egen släkt! Hon är INGENS ägodel och tillhör ingen släkt mer än den andre! Hon är sin egen och bestämmer själv! 

Ditt tänk är extremt ålderdomligt och patetiskt. Det är dina spermier som bestämmer könet på dina barn, kvinnan kan inte göra något åt det! Och en kvinna är inte en ägodel! Så enkelt är det!

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • stackarslillanalle

Jag tycker du ska reklamera om hon ger dig en flicka igen. Du får gå till domstol helt enkelt om hon vägrar byta ut dottern mot en son. Lite krav måste man ju ändå få ställa på produktionen och om hon inte ser till att leverera det du beställt så måste du nog tyvärr gå till domstol.

• Vinterliljan

Men fattar du trögt?

Det är dina jävla spermier som bestämmer om det blir flicka eller pojke och hittills har dina spermier levererat tre flickor.

Det är din fru som bär barnen och föder dem - helt rätt! Men din frus kropp kan inte bestämma om det blir en pojke eller flicka. Det är DINA spermier det hänger på! Så skyll inte på frugan!

Var du glad för dina döttrar! I dagens samhälle i svensk kultur, ger man inte alls bort sina döttrar till en annan familj. Idag bestämmer en kvinna själv vem de vill gifta sig med osv och vilket efternamn hon vill ha.

• The one in Blue

Jag tror jag vet vad som gått fel här...

När ni gifte er, kom du ihåg att ställa villkor om kön på barnen i förorden? Det ör viktigt on du vill ha juridiskt rätt i den här frågan. Du förstår, annars kan hon välja att enbart producera flickor. Det kan vara så att hon vil vara på den säkra sidan och inte riskera att avla en avkomma med ditt intellekt och din kvinnosyn.

Se över förorden!

• Swagger

Kvinnans efternamn kan utan problem bli det som används när hon gifter sig.

För övrigt är det du som inte ger dig själv söner! Det är din sperma som bestämmer könet. Fan så genom-ruttet av dig att skuldbelägga din fru för det. Jag kan till viss del förstå att du ät ledsen om du drömt om en son, men inte att du skuldbelägger andra för det. Sjukt ruttet och omanligt.

Svar på tråden Min fru ger mg ingen pojke