• Anonym (TS)

Min fru ger mg ingen pojke

Jag har nu tre döttrar. Jag har inte fått en enda son. Min fru kan inte leverera söner till mig.

Jag vet inte om vi orkar med fler barn än tre. Eyy fjärde barn och det blir en flicka..nej det dkulle bli för mycket. Missförstå mig inte. Det är inget fel på flickor, men jag vill ha en pojke också. En pojke som bär vidare mitt efternamn, som bär vidare på släkten, osv. En flicka "ges ju bort" till en annan släkt, så det är ju inte riktigt samma sak.

Hur har ni löst det ni som enbart har barn av ett kön men även önskat er ett barn i motsatt kön?

• Svar på tråden Min fru ger mg ingen pojke
  • ElsieMarie
    Anonym (TS) skrev 2016-01-01 20:05:06 följande:

Jo de klart, mina spermier bestämmer kön, men hon föder ju ändå barnet. Dvs hon bär det i magen. Jag ger henne spermier, hon ger mig barn. Dvs, jag levererar att hon blir gravid (jag ger), hon föder barn (ger mig och henne) och då kommer det bara ut flickor. Missförstå mig inte, jag älskar mina döttrar

Fast TS, hennes kropp är ingen rysk rulett som väljer att ploppa ut ett visst barn av visst kön. Könet bestäms vid befruktningen, av dina spermier. Du bär på både flick och pojkspermier. Hon har inga "pojk" respektive "flick" ägg. Så det handlar helt enkelt om att du har mer eller snabbare flickspermier i dig som vinner racet över pojkspermierna till ägget.

Om du vill vara helt säker på att få en pojke så kan ni testa pgd insemination utomlands. Men det är väldigt dyrt och det finns ju inga garantier på graviditet uppstår.
  • S c h n a
    Aniiee skrev 2016-01-01 20:32:15 följande:

Är det bara jag som får deja vu av den här tråden? Eller? 

Nej.
  • abc630

Ja, som någon har redan skrivit här... det är DIN kromosom som gör barnet pojke eller flicka. Kvinnor/fruar ger BARA x kromosom och DU som man ger x eller y.

x från fru/kvinna och x från DIG blir flicka

x från fru/kvinna och y från DIG blir pojke

DU bara skämt ut DIG helt att skriva sån tanke. Det visar att du har ingen rätt kunskaper om livet.

Jag o mina syskon är alla tjejer men aldrig har jag hört min pappa missnöjd om mamma eller oss (döttrar).

Min pappa även steriliserat sig efter min yngsta syster för han sa att jag kan inte försörja ett till eller mer barn.

Jag älskar min pappa SÅ MYCKET!!!

Jag är JÄTTEGLAD att du inte är min pappa eller inte min man. Tack o lov.

här i Sverige kan de gifta välja efternamn...

utbilda dig!!! genom att läsa... det är lätt nu med internet...

fy SKÄMS PÅ DIG!!!!

• Wennerlof

Du verkar helt LOST!

Det är dina spermier som bestämmer barnets kön, det är DU som inte kan få pojkar, DU SOM GER DIN FRU FLICKOR! Inte tvärtom!
    Kom inte och skuldbelägga din stackars fru för detta, FY SKÄMS!!!!!

• Lord Hans

Du får ta dig en ny fru som kan ge dig en kille helt enkelt. Kanske Anne Boleyn kunde vara nått?

• tobbe01

But Mister DAAAAARCY, please try again with the little lady of yours.......

• sextiotalist

Biologilektionen hoppar jag över. Den har du redan fått. Om du bor i Sverige så är det så att det är sönerna man gifter bort, till den blivande fruns familj.

Efternamn. Det är min mammas flicknamn som bärs av hennes barnbarn, oavsett om vi syskon är kvinnor eller mä

• Sauerteigtante
    Lord Hans skrev 2016-01-02 07:35:09 följande:

Du får ta dig en ny fru som kan ge dig en kille helt enkelt. Kanske Anne Boleyn kunde vara nått?

Ha, ha. Tanken slog mig också. Bara bra att kvinnor inte längre blir avrättade pga odugliga män.

TS, hade du tråkigt nu igen? Ifall du menar verkligen allvar, borde du avstå ifrån att fortsätta sprida dina DNS, eftersom det verkar så, att din sperma är lika trög som din hjärnfunktion. 
  • Mandy01

Du har tre barn och vet inte att det är dina spermier som avgör vilket kön det är?

Svar på tråden Min fru ger mg ingen pojke