• Anonym (TS)

Min fru ger mg ingen pojke

Jag har nu tre döttrar. Jag har inte fått en enda son. Min fru kan inte leverera söner till mig.

Jag vet inte om vi orkar med fler barn än tre. Eyy fjärde barn och det blir en flicka..nej det dkulle bli för mycket. Missförstå mig inte. Det är inget fel på flickor, men jag vill ha en pojke också. En pojke som bär vidare mitt efternamn, som bär vidare på släkten, osv. En flicka "ges ju bort" till en annan släkt, så det är ju inte riktigt samma sak.

Hur har ni löst det ni som enbart har barn av ett kön men även önskat er ett barn i motsatt kön?

• Svar på tråden Min fru ger mg ingen pojke
  • Ykromosom

Liten lektion i anatomi. Kvinnor har xx kromosomer män har xy kromosomer. För att barnet ska bli en pojke måste mannen bidra med en y kromosom. Alltså ligger felet i männen inte kvinnorna! Så sluta skyll ifrån dig och va nöjd med vad du har.

• Rikard

Det är hos människor som mannens spermier bestämmer barnets kön. Hos vissa skogsvarelser är det annorlunda.

• Sommarlöv

Min man har mitt efternamn och jag anser mig knappast tillhöra hans släkt mer än han till min. Välkommen till Sverige 2016....Dessutom är det du som styr könet med dina simmare. Visst kan jag förstå att du saknar en son, jag gör det samma att ibland sakna en dotter då jag är mamma till två älskade söner (som jag inte skulle nya för alla söta flickor i hela världen, även om jag ibland kan sakna en flicka). Men ditt resonemang är löjligt och väldigt gammalmodigt!

• maritbinge

Ts, låt mig presentera dig för 2000-talet. Jag antar att ni inte har träffats förut.

• Alessia

Tja, det kan vara orkeslösa spermier med y-kromosomer. Det är ju du, pappan, som avgör barnets kön.

• mom2012

Du verkar ha sovit på biologilektionen. Det är MANNENs spermie som avgör könet på barnet. Kvinnans ägg är X och mannens spermier är en blandning av X och Y. Dvs problemet ligger hos dig. Din kropp verkar vilja göra flickor!

Att bara pojkar kan föra familjenamnet vidare är stenålderstänkande. Det finns MÅNGA kvinnor idag som gifter sig och behåller sitt flicknamn.

Är det så viktigt med att det blir en pojke får ni göra IVF och göra en könsbestämning innan återföring av befruktat ägg. Kostar skjortan men det är du säkert beredd på för att få din pojke.

Sannolikheten är dock att nr 4 blir av ett annat kön. MIn vännina har 3 pojkar och 4.e blev en flicka. En annan har 2 pojkar och 3.e blev en flicka. Så det är bara att kämpa på om könet nu är viktigast. Kanske upptäcker du att personligheten är viktigare än könet. Du får kanske en flicka som älskar bilar och spelar fotboll. Könet är en bisak....

• driver28
    Anonym (TS) skrev 2016-01-02 02:03:20 följande:
    Jo de klart, men trots det är det inte samma sak. Även om kvinnan behåller efternamnet så tillhör hon ju ändå mannens släkt
    Värst vad många män det är på fl som lever i svunnen tid, eller en annan världsbild. Man ger inte bort flickor i present till någon mans familj. Flickor är inte egendom. Flickor väljer själva vilket namn de vill bära, gift eller inte. Allt du säger i trådstarten är helt irrelevant i dagens Sverige. Om man inte lever i någon a de snurriga världsreligioner där mannen är kung och anser att kvinnor ÄR ägda. Sådan världsuppfattning hör inte hemma här eller någon annan del heller.

Du säger att du accepterar att det är din oförmåga att få pojkar men skyller ÄNDÅ på din fru? Är inte alla hästar i spiltan eller?
  • Velouria

Varför vill din fru avla med dig ens? Förr i tiden i Sverige steriliserade man ju även människor som ansågs vara lågbegåvade. Detta pga tron att de kunde överföra sin lågbegåvning till nästkommande generation. Så du borde egentligen avguda din fru för att hon 1.Ens vill vara din fru och 2.För att hon vill avla med dig.

Vad vill du?
  • Kirenaj68

TS. Har inte läst alla inlägg. Men:
    1. Naturen avgör könet på barnet. Var glad för dina gudagåvor till flickor. Tänk på dom som inte kan få några barn.
    2. När du gifter bort din/dina dotter/döttrar "tillhör" de fortfarande din familj. Tillhör......Hon är väl ingen ägodel heller.
    3. Hon kan behålla sitt flicknamn som gift.
    4. Vill du ha en pojke adoptera en. Två flugor i en smäll. Familjenamnet lever vidare och du ger en liten pojke en chans till ett bättre.
    5. Är du från innersta Kurdistan? 

• yodi
    Anonym (TS) skrev 2016-01-01 19:57:20 följande:

Jag har nu tre döttrar. Jag har inte fått en enda son. Min fru kan inte leverera söner till mig.

Jag vet inte om vi orkar med fler barn än tre. Eyy fjärde barn och det blir en flicka..nej det dkulle bli för mycket. Missförstå mig inte. Det är inget fel på flickor, men jag vill ha en pojke också. En pojke som bär vidare mitt efternamn, som bär vidare på släkten, osv. En flicka "ges ju bort" till en annan släkt, så det är ju inte riktigt samma sak.

Hur har ni löst det ni som enbart har barn av ett kön men även önskat er ett barn i motsatt kön?

du är medveten om att det är dina spermier som avgör vilket kön barnet får?
  • Stiffin
    Loui skrev 2016-01-03 16:42:09 följande:
    Män gör män.
    Det var jävlar i mig det dummaste uttalandet jag hört (näst efter TS). 
Svar på tråden Min fru ger mg ingen pojke