• Libra77

IVF syskonförsök under 2016

Efter några års misslyckade försök att få barn på naturlig väg tog vi hjälp av IVF och blev i NOV 2014 föräldrar till en underbar liten son. Nu har vi bestämt oss för att försöka ge honom ett syskon. Någon i liknande situation som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016
  • Tedax
    Libra77 skrev 2016-03-25 07:27:11 följande:

Javisst är det trist när det strular!

Vilket otroligt resultat ni fått! Det bådar ju gott! När är nu nästa steg?

Det är nu på tisdag vi hoppas på FET.. Hoppas på lyckad upptining.. Hade varit så skönt om det lyckas med den första så finns det en reserv kvar i frysen sen.. Men man får väl vara glad om något överlever. Känns i alla fall skönt att 96% ca klarar sig vid upptining. Känns såå sjukt spännande och skrämmande på samma gång!!! kram

Härligt att höra att så många procent klarar upptiningen. Vi ska göra FET om en månad om allt går som det ska, känns bara så långt bort. Två månader efter att vi satte igång med hela behandlingen.

Jag ska hålla tummarna för er och den lille blastocysten på tisdag!
  • Ivfsyskon

Usch väntan mellan ET och testdag är hemsk! Bara på ruvardag 2 och det känns som det gått fler veckor redan!

• WallnerL

Tack :)) jo det blev ett plus :) Bokade vul först den 14/4 och det känns lite långt bort nu men känner mig fortfarande ganska lugn och tänker nu att det som händer det händer, jag kan inte påverka något åt varken ena eller andra hållet... Men vågar inte riktigt tro på det förrän jag sett det där lilla hjärtat...

Tedax skrev 2016-03-25 22:49:13 följande:

Så du fick ett plus? Grattis!

Det är ju väldigt tidigt, graviditetssymtomen kommer nog ska du se.

• WallnerL

Ja visst är den väntan helt galet lång! Man vill ju bara snabbspola tiden och veta!

Ivfsyskon skrev 2016-03-28 18:07:18 följande:

Usch väntan mellan ET och testdag är hemsk! Bara på ruvardag 2 och det känns som det gått fler veckor redan!

• Ivfsyskon
    WallnerL skrev 2016-03-28 19:39:38 följande:

Ja visst är den väntan helt galet lång! Man vill ju bara snabbspola tiden och veta!

Ja, och såå jobbigt att progesteronet ger gravsymtom också.
  • dn998

Hej alla!

Nu är jag tillbaka!Flört
    Har varit frånvarande från familjeliv ett tag då jag haft det lite tungt, ett tag kändes det som allt gick emot mig...
    Första FET-försöket blev jag ju överstimulerad på eftersom jag hade för hög dos av puregon. Det blev väldigt många ägg, men denna gång är vi ju bara ute efter ett ägg så därför fick vi avbryta.
    Andra försöket ville läkaren ge mig en väldigt låg dos från början eftersom han inte ville riskera ytterligare en överstimulering
    Men nu var jag väldigt segstartad istället och tror vi höjde dosen 4 ggr för att få ett ägg i rätt storlek.
    Jag fick spruta i hela 30 dagarSkrikandes
    Men tillslut fick jag till en ägglossning och på påskafton, i lördags, satte vi in en fin liten upptinad blastocyst.
    Så nu ruvar jag och är på ruvardag 3Glad

Hur är det med er? Ska försöka läsa ikapp lite så jag hänger med om vad som händer med er!{#emotions_dlg.flower}

• Libra77

Nu är han på plats lille esikimå-blastisen!! Hoppas sååå att han vill stanna, Känns ju som evigheter till TD!!!!

• Libra77
    dn998 skrev 2016-03-29 09:04:17 följande:

Hej alla!

Nu är jag tillbaka!

Har varit frånvarande från familjeliv ett tag då jag haft det lite tungt, ett tag kändes det som allt gick emot mig...

Första FET-försöket blev jag ju överstimulerad på eftersom jag hade för hög dos av puregon. Det blev väldigt många ägg, men denna gång är vi ju bara ute efter ett ägg så därför fick vi avbryta.

Andra försöket ville läkaren ge mig en väldigt låg dos från början eftersom han inte ville riskera ytterligare en överstimulering

Men nu var jag väldigt segstartad istället och tror vi höjde dosen 4 ggr för att få ett ägg i rätt storlek.

Jag fick spruta i hela 30 dagar

Men tillslut fick jag till en ägglossning och på påskafton, i lördags, satte vi in en fin liten upptinad blastocyst.

Så nu ruvar jag och är på ruvardag 3

Hur är det med er? Ska försöka läsa ikapp lite så jag hänger med om vad som händer med er!

Tråkigt att det strulat, har gjort det för oss också, så tråkigt..så även jag höll mig härifrån ett tag..kul att tråden hållits vid liv. FET idag... Så nu bara att vänta, vänta, vänta... Och hoppas på att eskimån vill stanna! När har ni TD??
  • dn998
    Libra77 skrev 2016-03-29 14:55:07 följande:
    Tråkigt att det strulat, har gjort det för oss också, så tråkigt..så även jag höll mig härifrån ett tag..kul att tråden hållits vid liv. FET idag... Så nu bara att vänta, vänta, vänta... Och hoppas på att eskimån vill stanna! När har ni TD??
    Jaa, visst är det tråkigt, det är så många steg som måste klaffa innan man ens får chansen att komma så långt som att sätta in den lilla eskimån.
    Men nu är det gjort och idag är det ruvardag 6.
    Är du på dag 3 nu eller?
    Vi fick testdag den 8/4.
    Får se om jag orkar hålla mig från att testa så länge, man är ju skapligt otålig vid detta laget.
    Ena sekunden är man jätte positiv och andra sekunden är man nere på botten och har noll tro på att detta ska fungera.
    Har du några känningar än då?
  • Libra77
    dn998 skrev 2016-04-01 12:01:39 följande:
    Jaa, visst är det tråkigt, det är så många steg som måste klaffa innan man ens får chansen att komma så långt som att sätta in den lilla eskimån.
    Men nu är det gjort och idag är det ruvardag 6.
    Är du på dag 3 nu eller?
    Vi fick testdag den 8/4.
    Får se om jag orkar hålla mig från att testa så länge, man är ju skapligt otålig vid detta laget.
    Ena sekunden är man jätte positiv och andra sekunden är man nere på botten och har noll tro på att detta ska fungera.
    Har du några känningar än då?
    Ja .. ett evigt väntande är det ju.... åååh man vill så gärna...känner igen det du skriver...pendlar mellan hopp och förtvivlan. och googlar alldeles för mycket ....

Ja RD3 nu för oss.. tiden går sjukt långsamt... minns inte
    ens när officiell TD är..tror 11/4...men typ 5 dagar efter  beräknad mens så lär ju helt klart tjuvtesta innan... läst mig till att man kan få et svagt plus redan RD 5-6 med 5 dagars blastocyst.. vet inte när jag ska testa... några dagar innan beräknad mens  tror jag...ska ju ha mens redan näsa vecka... redan köpt 5- pack grav test.. så vi får se.....sambon tycker jag är knäppSkäms

Känner du något???

Känner massor... men tror att det är Lutinus som luras..vågar inte ens hoppas på något annat... tyvärr har jag raderat tråden där jag förra gången skrev hur jag kände dag för dag...hade varit intressant att jämföra....

FET dagen : kände inget
    RD1: Lätt molande värk, på kvällen när jag duschade började jag plötsligt må illa.
    RD2: Svagt molande värk till och från.. vid några tillfälle en lustig känsla i magen.. små stickningar liksom...spänningar i ena bröstet, illamående
    RD3: Vaknade  illamående...Har nu fått finnar i ansiktet som jag annars brukar ha vid mens

Jätteskoj om vi kan följas åt så slipper sambon lite tjatFlört... känns rätt lugnt här i tråden annars ...Rynkar på näsanSäg gärna till om du hittar någon annan spännande tråd...
    Kram
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016