• Libra77

IVF syskonförsök under 2016

Efter några års misslyckade försök att få barn på naturlig väg tog vi hjälp av IVF och blev i NOV 2014 föräldrar till en underbar liten son. Nu har vi bestämt oss för att försöka ge honom ett syskon. Någon i liknande situation som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016
  • Libra77
    mocha8676 skrev 2016-04-10 23:06:02 följande:

Hej! Läst lite i er tråd.

Jag gjorde ett Misslyckat FET syskonförsök i januari. Har en dotter på snart 14 månader som blev till på tredje återinförandet av blastocyst.

Gjorde ett FET i fredags (8/4) och har testdag 21/4. Har oregelbunden cykel, så har Bm allt från imorn och sju dagar framåt. Fick panik nyss då jag glömt ta trombyl (blodförtunnande). Vet ni när "ägget" börjar ta del av blodtillförseln? Tror inte det är nån fara att jag missat, men känner mig så dum..

Hej och välkommen!
    Kul att du vill vara med! Hur går det för dig?
    Spännande dagar nu!

Tog också Trombyl nu senaste FET.. Som ju då tyvärr misslyckades... Tror inte du ska fundera på dem missade tabletterna för mycket, tur att du kom på det så snabbt!

Hos min klinik betalar man kontant på plats så din fakturafråga har jag inte så mycket att säga om.. Men nog borde den väl komma snart tycker jag :) kram
  • mocha8676
    Libra77 skrev 2016-04-12 13:56:58 följande:

Hej och välkommen!

Kul att du vill vara med! Hur går det för dig?

Spännande dagar nu!

Tog också Trombyl nu senaste FET.. Som ju då tyvärr misslyckades... Tror inte du ska fundera på dem missade tabletterna för mycket, tur att du kom på det så snabbt!

Hos min klinik betalar man kontant på plats så din fakturafråga har jag inte så mycket att säga om.. Men nog borde den väl komma snart tycker jag :) kram

Tack för att ni släpper in mig :)

Tror ju inte dom missade tabletterna kan ha varit någon fara då ägget troligtvis inte kunde ha hunnit fästa än. Ska inte oroa mig över det. Skulle det inte bli nåt denna gång heller så beror det nog på något annat.

Så ni fick betala det store beloppet direkt på plats. Hade känts lättare att göra så tycker jag. På vilken ruvardag brukar ni tidigast börja testa?
  • Libra77
    mocha8676 skrev 2016-04-12 14:34:48 följande:
    Tack för att ni släpper in mig :)

Tror ju inte dom missade tabletterna kan ha varit någon fara då ägget troligtvis inte kunde ha hunnit fästa än. Ska inte oroa mig över det. Skulle det inte bli nåt denna gång heller så beror det nog på något annat.

Så ni fick betala det store beloppet direkt på plats. Hade känts lättare att göra så tycker jag. På vilken ruvardag brukar ni tidigast börja testa?
    Ja, vi betalade med kort på plats för FET, 13000. Nu har priset höjts till 15000.

Första försöket IVF , 5 dagars blastocyst tjuv testade jag endast 2 gånger, dag 4 neg och dag 12 positivt. Det blev en fin liten kille! Nu efter FET blastocyst började jag toktesta dag 5, dagligen ... Blir det en gång till ska jag försöka låta bli att testa innan dag 10 i alla fall....:)
  • Tedax
    dn998 skrev 2016-04-12 10:45:16 följande:

Jag har slutat "blöda" för en vecka sen idag och testen bara ökar i färg, nu är strecken lika starka.

Så får väl se mig som gravid, men kan ju inte låta mig vara glad än, mycket som kan hända liksom....

Kliniken sa att jag skulle sluta ta lutinus på testdagen, även om jag plussa.

Jag tycker det låter konstigt?

Läser överallt om att om man kör stimulerad fet ska man ta progesteron tills modekakan tar över.

Är det nån härinne som har någon koll på det?

Är så orolig att om jag slutar med lutinus, kommer jag få mf.....även om jag skulle bli glad för att bli av med kladdet.

Såg nu att ni kommer ruva samtidigt, Libra77 och NoA22, spännande!! Håller alla mina tummar och tår!

Stort grattis! Det är ju jättebra att testen bara blir starkare.
  • Tedax
    dn998 skrev 2016-04-12 10:46:25 följande:

Tedax- hur går det för dig?

Precis som NoA22 väntar jag på mensen som borde kommit i helgen... Tror att jag hade sen ägglossning i förra veckan, så jag får nog vänta minst en vecka till, så segt...
  • Tedax
    mocha8676 skrev 2016-04-12 12:14:24 följande:

Hej! Klart du får fråga! Trombyl är blodförtunnande. Innan vår dotter blev till fick jag två st missfall direkt efter varandra. De visste inte varför men sa att en vanlig orsak är att blodtillförseln inte når fram till embryot. Så testade trombyl och fick behålla henne. Så jag bad om det direkt nu vid syskonförsök.

Antar att ni betalar era ivf försök. Hur snabbt fick ni fakturan? Har inte fått fakturan från försöket i januari än.

Välkommen!

Vi köpte ett tre-pack och betalade med faktura, som skulle vara betald innan äggplocket.
  • Tedax
    Libra77 skrev 2016-04-10 20:13:30 följande:

Så var det över för denna gång! Som väntat kom tant röd igår och slet ner mig från det rosa molnet.. Som sagt var jag förberedd på detta eftersom jag till och från haft rosa flytningar.. Inte alls lika stabilt som förra gången.. Men visst blir det snopet.. Man blir ju så glad över ett plus.. Även om det är svagt, så hoppet fanns ju även om det var litet... Men det blev ett tidigt missfall, som jag inte ens hade märkt av om jag inte toktestat många dagar innan det egentligen var dags...varför ska man thuvtesta när det ändå är TD resultatet som gäller ??? Inget mer sånt!

Men nu har jag bestämt att mig att inte lägga mer energi på att vara ledsen utan istället blicka framåt.. En till eskimå i frysen.. Nu hoppas vi på att han är stark nog att överleva upptiningen när det är dags och därefter stanna kvar. Bestämt att jag ska ringa kliniken i morgon när dom öppnar kl 9. Kanske kan vi prova redan denna cykel med FET om ägglossning blir normal. Läst att många kliniker tillåter ostimulerat FET utan uppehåll efter misslyckat ostimulerat försök Så hoppas på att slippa vänta jättelänge! Någon som vet vad som gäller? Hur går det för er? Kram

Så klart att man hoppas även om man får svaga plus, har haft två tidiga missfall och de
  • Tedax

*t kändes för jäkligt, rent ut sagt. Och då hade jag inte ens fysiskt ont.

Varma kramar till er!

• Tedax

Noa22: Känns lite konstigt att skriva, men håller tummarna för att mensen kommer. Snart!

• mocha8676
    Libra77 skrev 2016-04-12 15:33:46 följande:

Ja, vi betalade med kort på plats för FET, 13000. Nu har priset höjts till 15000.

Första försöket IVF , 5 dagars blastocyst tjuv testade jag endast 2 gånger, dag 4 neg och dag 12 positivt. Det blev en fin liten kille! Nu efter FET blastocyst började jag toktesta dag 5, dagligen ... Blir det en gång till ska jag försöka låta bli att testa innan dag 10 i alla fall....:)

Vad olika det är. För oss kostar ett FET 11000kr. Men sen tillkommer kostnad för Lutinus, trombyl, ultraljud och tester. Fick ingen info om "trepack"..

Börjar känna att det kliar i fingrarna. Vill börja testa snart. Men ska försöka hålla mig till 21/4 då testdagens är :)
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016