mocha8676 skrev 2016-04-12 17:45:07 följande:
Vad olika det är. För oss kostar ett FET 11000kr. Men sen tillkommer kostnad för Lutinus, trombyl, ultraljud och tester. Fick ingen info om "trepack"..
Börjar känna att det kliar i fingrarna. Vill börja testa snart. Men ska försöka hålla mig till 21/4 då testdagens är :)
Vi går till en liten privat klinik, priset är Ink undersökningar och UL innan FET, VUL efter om det blir aktuellt tror jag kostar extra. Och all medicin förstås.. Så billigt är det ju inte.. Och om man ska börja helt från början blir det helt andra summor:( Så jag hoppas så innerligt på vår sista eskimå!
Har läst att olika kliniker ger olika råd när det gäller ansträngning efter återföring.. Min säger att man ska leva som vanligt.. Andra har skrivit att deras läkare sagt att man ska undvika onödig ansträngning och att bära tungt i 14 dagar. Första gången tog jag det jättelugnt (endast promenader) efter ET . Denna gång bar jag sonen (15kg) från bilen direkt efteråt. Jag vilade heller inte alls på plats denna gång, förra gången låg jag kvar 15 min... Vet inte alls om det spelar roll, men man blir fundersam när det verkar vara olika bud på olika kliniker.....