• Libra77

IVF syskonförsök under 2016

Efter några års misslyckade försök att få barn på naturlig väg tog vi hjälp av IVF och blev i NOV 2014 föräldrar till en underbar liten son. Nu har vi bestämt oss för att försöka ge honom ett syskon. Någon i liknande situation som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016
  • Libra77
    mocha8676 skrev 2016-04-12 17:45:07 följande:
    Vad olika det är. För oss kostar ett FET 11000kr. Men sen tillkommer kostnad för Lutinus, trombyl, ultraljud och tester. Fick ingen info om "trepack"..

Börjar känna att det kliar i fingrarna. Vill börja testa snart. Men ska försöka hålla mig till 21/4 då testdagens är :)
    Vi går till en liten privat klinik, priset är Ink undersökningar och UL innan FET, VUL efter om det blir aktuellt tror jag kostar extra. Och all medicin förstås.. Så billigt är det ju inte.. Och om man ska börja helt från början blir det helt andra summor:( Så jag hoppas så innerligt på vår sista eskimå!

Har läst att olika kliniker ger olika råd när det gäller ansträngning efter återföring.. Min säger att man ska leva som vanligt.. Andra har skrivit att deras läkare sagt att man ska undvika onödig ansträngning och att bära tungt i 14 dagar. Första gången tog jag det jättelugnt (endast promenader) efter ET . Denna gång bar jag sonen (15kg) från bilen direkt efteråt. Jag vilade heller inte alls på plats denna gång, förra gången låg jag kvar 15 min... Vet inte alls om det spelar roll, men man blir fundersam när det verkar vara olika bud på olika kliniker.....
  • mocha8676
    Libra77 skrev 2016-04-12 18:11:54 följande:

Vi går till en liten privat klinik, priset är Ink undersökningar och UL innan FET, VUL efter om det blir aktuellt tror jag kostar extra. Och all medicin förstås.. Så billigt är det ju inte.. Och om man ska börja helt från början blir det helt andra summor:( Så jag hoppas så innerligt på vår sista eskimå!

Har läst att olika kliniker ger olika råd när det gäller ansträngning efter återföring.. Min säger att man ska leva som vanligt.. Andra har skrivit att deras läkare sagt att man ska undvika onödig ansträngning och att bära tungt i 14 dagar. Första gången tog jag det jättelugnt (endast promenader) efter ET . Denna gång bar jag sonen (15kg) från bilen direkt efteråt. Jag vilade heller inte alls på plats denna gång, förra gången låg jag kvar 15 min... Vet inte alls om det spelar roll, men man blir fundersam när det verkar vara olika bud på olika kliniker.....

Gör alla undersökningar och så på privatklinik, med återföringen sker på sjukhuset. Till mig har dom sagt att leva som vanligt. Men jag försöker att det det lugnt och inte bära tungt bortsätt från dottern som väger ca 12 kg.
  • NoA22
    mocha8676 skrev 2016-04-12 12:14:24 följande:

Hej! Klart du får fråga! Trombyl är blodförtunnande. Innan vår dotter blev till fick jag två st missfall direkt efter varandra. De visste inte varför men sa att en vanlig orsak är att blodtillförseln inte når fram till embryot. Så testade trombyl och fick behålla henne. Så jag bad om det direkt nu vid syskonförsök.

Antar att ni betalar era ivf försök. Hur snabbt fick ni fakturan? Har inte fått fakturan från försöket i januari än.

Vi har betalat med kort direkt på plats på de 4 FET vi gjort nu som syskonförsök. Nu senast när vi gjorde IVF korta protokollet så tog vi på fakturan och fick med oss den hem direkt. Verkar vara lite olika hur de gör med det och verkar vara lite olika med priser också ser jag.

På CvL där vi går kostade alla våra FET 12000 styck, gjordes förra året. I år har dom ökat till 14000 om jag inte minns fel! IVF som vi gjorde nu kostade 30500. Usch när man skriver det inser man ju att det här verkligen kan ruinera en :( Nu har vi ju redan lagt ner precis under 80000! Handlar ju om sjuka summor när det tar lite tid som det gjort för oss :(
  • NoA22
    Tedax skrev 2016-04-12 17:02:52 följande:

Noa22: Känns lite konstigt att skriva, men håller tummarna för att mensen kommer. Snart!

Haha tack, nä det är ju verkligen inget man längtar efter i vanliga fall.. Sjukt att man just nu inte vill nått annat. Håller tummarna för att din också dyker upp snart!
  • dn998

mocha8676-nu när vi gjorde fet i påskas skulle vi få en faktura hem, men har fortfarande inte fått nån, får väl se när det kommer, hoppas dom glömmer bort ossFlört
    Ok, trombyl, tack för infon, jag fick också ta något liknande när jag blev gravid med dottern, fast det var sprutor, visste inte att det fanns i tablettform, hade jag hellre velat haft.
    Fast jag tog det för att jag blev överstimulerad, kanske har någonting med det att göra.

• mocha8676
    dn998 skrev 2016-04-13 09:20:19 följande:

mocha8676-nu när vi gjorde fet i påskas skulle vi få en faktura hem, men har fortfarande inte fått nån, får väl se när det kommer, hoppas dom glömmer bort ossOk, trombyl, tack för infon, jag fick också ta något liknande när jag blev gravid med dottern, fast det var sprutor, visste inte att det fanns i tablettform, hade jag hellre velat haft.

Fast jag tog det för att jag blev överstimulerad, kanske har någonting med det att göra.

Hoppas också på att dom glömt oss :)

Men vad jag har hört är landstinget sena med fakturor.
  • dn998
    Tack så mycket för alla grattis{#emotions_dlg.flower}Glad
    Ska försöka sluta testa nu, men det är svårt, är så nojig.
    I går när jag var på dag 5+1 tog jag ett digitalt test som visade 2-3, det borde visa 3+, visserligen är det bara 1-2 dagar det handlar om, men blev så orolig.
    Så här orolig var jag inte med dottern.
    Hade jag inte haft "blödningarna" så hade jag inte varit så här testtokig.
    När det gäller lutinus, fick jag utskrivet mer igår av läkaren, han tyckte inte det behövdes, men ingen fara om jag tog dom. Känns ändå mer säkert att ta dom, iaf psykiskt;)
    Håller tummarna för att er mens kommer snart Tedax och NoA22Glad
  • dn998

Libra77-håller tummarna att allt ser bra ut för dig på tisdag!
    Det är så himla tråkigt att det inte gick vägen för dig denna gång.
    Men tror på din sista blastis, så att ni kommer slippa tänka på om det var sista chansen eller inte!
    Hoppas du får din äl som vanligt nu, så att ni kan komma igång direkt!
    Stor kram{#emotions_dlg.flower}

• Libra77
    dn998 skrev 2016-04-13 12:19:27 följande:

Libra77-håller tummarna att allt ser bra ut för dig på tisdag!
    Det är så himla tråkigt att det inte gick vägen för dig denna gång.
    Men tror på din sista blastis, så att ni kommer slippa tänka på om det var sista chansen eller inte!
    Hoppas du får din äl som vanligt nu, så att ni kan komma igång direkt!
    Stor kram{#emotions_dlg.flower}

Tack????och Grattis igen????
    Håller tummarna för er också! Försök slappna av och njut, men förstår att det är lätt att bli nojjig!

Jag måste försöka ta det lite lugnt nästa gång dvs. om nu eskimån överlever upptiningen...
    Min mens är något rikligare än vanligt.. Så hoppas innerligt att det inte är något knas.. Men iofs bra att allt det gamla blöder bort.. Bara slemhinnan hinner bli tillräckligt tjock till återföringen!! Blir spännande på tisdag!

Kram????
  • NoA22

Min mens dök äntligen upp igår kväll. Pratade med kliniken idag och jag ska börja med ägglossningstest den 25e. Borde bli FET i slutet av april eller början av maj för oss!!

Tedax hur går det för dig? Har din dykt upp än?

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016