• Libra77

IVF syskonförsök under 2016

Efter några års misslyckade försök att få barn på naturlig väg tog vi hjälp av IVF och blev i NOV 2014 föräldrar till en underbar liten son. Nu har vi bestämt oss för att försöka ge honom ett syskon. Någon i liknande situation som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016
  • dn998

Så himla tråkigt Libra77, skickar massor med styrkekramar{#emotions_dlg.flower}
    Skönt ändå att ni får komma igång direkt med nästa försök, jag hoppas och tror på den där eskimån, att den kommer ta sig hela vägen till ett syskon!!Glad
    Bra att ni inte gett upp, hoppet är det sista som överger en!
    Kram!

• dn998
    mocha8676 skrev 2016-04-10 23:06:02 följande:

Hej! Läst lite i er tråd.

Jag gjorde ett Misslyckat FET syskonförsök i januari. Har en dotter på snart 14 månader som blev till på tredje återinförandet av blastocyst.

Gjorde ett FET i fredags (8/4) och har testdag 21/4. Har oregelbunden cykel, så har Bm allt från imorn och sju dagar framåt. Fick panik nyss då jag glömt ta trombyl (blodförtunnande). Vet ni när "ägget" börjar ta del av blodtillförseln? Tror inte det är nån fara att jag missat, men känner mig så dum..

Hej och välkommen!:)
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig där....
    Vad är trombyl och varför tar du det?
    Om jag får fråga såklart!:)
  • dn998

Jag har slutat "blöda" för en vecka sen idag och testen bara ökar i färg, nu är strecken lika starka.
    Så får väl se mig som gravid, men kan ju inte låta mig vara glad än, mycket som kan hända liksom....
    Kliniken sa att jag skulle sluta ta lutinus på testdagen, även om jag plussa.
    Jag tycker det låter konstigt?
    Läser överallt om att om man kör stimulerad fet ska man ta progesteron tills modekakan tar över.
    Är det nån härinne som har någon koll på det?
    Är så orolig att om jag slutar med lutinus, kommer jag få mf.....även om jag skulle bli glad för att bli av med kladdet.

Såg nu att ni kommer ruva samtidigt, Libra77 och NoA22, spännande!! Håller alla mina tummar och tår!{#emotions_dlg.flower}Glad

• NoA22
    Libra77 skrev 2016-04-11 18:09:22 följande:

HejNoa22!

Då hoppas vi på att mensen kommer i morgon! Hur många dagars eskimåer är det ni har i frysen? Är det blastisar? Hur många FET har ni gjort innan?

Då kanske vi kommer att ruva typ samtidigt:)

Ringde kliniken idag, får börja på ny kula redan i morgon! Dvs lite ägglossningsstimulering 5 dagar, så VUL om en vecka, och om allt ser bra ut FET strax innan Valborg ... Men nu är det bara en liten eskimå kvar i frysen... Sista chansen för oss att få ett barn till... Troligtvis går vi inte vidare med ny IVF om det nu misslyckas... Vi har ju i alla fall fått en underbar son! Många lyckas aldrig! Men än så länge har vi inte gett upp! :)

Mensen har inte dykt upp här än tyvärr :( Hoppas inte kroppen ska börja krångla med mig nu!! Min mens som alltid är punktlig..

Vi har 2 st blastocyster, så jag hoppas att det är starka rackare :) Vi har gjort 4 FET nu som syskonförsök (dock med 2 dagar embryon) och ett FET innan vi fick sonen.

Vad härligt att ni får köra igång direkt igen. Hoppas verkligen detta funkar för er nu eftersom det är sista försöket. Håller tummarna lite extra hårt.

Skönt ändå att ni tagit det beslutet på ett sett, då kan man ställa in sig på det.. Jag kan inte komma till det beslutet, är orolig att jag kommer göra mig olycklig om vi inte beslutar det snart!! Skulle kunna fortsätta i en evighet och ruinera oss både ekonomiskt och psykiskt tyvärr.. Vill av hela mitt hjärta ha ett syskon till min son. Är så otroligt lycklig och tacksam för att vi har lyckats att få ett barn, men vill även kunna få ge honom ett syskon. Så just nu kan jag inte nöja mig med tanken. Men jag antar att för att man ska få "fred" i hjärtat så måste man ta ett beslut hur länge man ska hålla på..
  • NoA22
    dn998 skrev 2016-04-12 10:45:16 följande:

Jag har slutat "blöda" för en vecka sen idag och testen bara ökar i färg, nu är strecken lika starka.

Så får väl se mig som gravid, men kan ju inte låta mig vara glad än, mycket som kan hända liksom....

Kliniken sa att jag skulle sluta ta lutinus på testdagen, även om jag plussa.

Jag tycker det låter konstigt?

Läser överallt om att om man kör stimulerad fet ska man ta progesteron tills modekakan tar över.

Är det nån härinne som har någon koll på det?

Är så orolig att om jag slutar med lutinus, kommer jag få mf.....även om jag skulle bli glad för att bli av med kladdet.

Såg nu att ni kommer ruva samtidigt, Libra77 och NoA22, spännande!! Håller alla mina tummar och tår!

Vet inte om jag sagt det förut, men säger det igen i så fall, Stort grattis!! Om plusset blir starkare och starkare borde du ju vara gravid. Vad härligt :) Förstår ändå din oro pga blodet. Hur var det hade du tagit något digital test? Har du fått tid för vul? Låter konstigt det där med lutinus, du kan inte ringa kliniken igen då och dubbelkolla!?

Kram
  • NoA22
    mocha8676 skrev 2016-04-10 23:06:02 följande:

Hej! Läst lite i er tråd.

Jag gjorde ett Misslyckat FET syskonförsök i januari. Har en dotter på snart 14 månader som blev till på tredje återinförandet av blastocyst.

Gjorde ett FET i fredags (8/4) och har testdag 21/4. Har oregelbunden cykel, så har Bm allt från imorn och sju dagar framåt. Fick panik nyss då jag glömt ta trombyl (blodförtunnande). Vet ni när "ägget" börjar ta del av blodtillförseln? Tror inte det är nån fara att jag missat, men känner mig så dum..

Hej och välkommen!

Härligt att ruva. Har tyvärr inget bra svar på din fundering..
  • mocha8676
    dn998 skrev 2016-04-12 10:35:31 följande:

Hej och välkommen!:)

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig där....

Vad är trombyl och varför tar du det?

Om jag får fråga såklart!:)

Hej! Klart du får fråga! Trombyl är blodförtunnande. Innan vår dotter blev till fick jag två st missfall direkt efter varandra. De visste inte varför men sa att en vanlig orsak är att blodtillförseln inte når fram till embryot. Så testade trombyl och fick behålla henne. Så jag bad om det direkt nu vid syskonförsök.

Antar att ni betalar era ivf försök. Hur snabbt fick ni fakturan? Har inte fått fakturan från försöket i januari än.
  • Libra77
    dn998 skrev 2016-04-12 10:33:39 följande:

Så himla tråkigt Libra77, skickar massor med styrkekramar{#emotions_dlg.flower}
    Skönt ändå att ni får komma igång direkt med nästa försök, jag hoppas och tror på den där eskimån, att den kommer ta sig hela vägen till ett syskon!!Glad
    Bra att ni inte gett upp, hoppet är det sista som överger en!
    Kram!

Stort Grattis till er! Jättehärligt!!!
    När det gäller FET gör klinikerna lite olika med Lutinus tror jag.. Tror kliniken vi går till vill att man fortsätter ett tag till om man har stimulerat FET... Men din läkare har nog koll på just dig och ditt embryo så försök att inte oroa dig, men förstår dig såklart????
    Skönt att få komma igång här igen.. Känns så skrämmande nu när man vet att det är sista chansen.. Hoppas allt ser ok ut på tisdag.. Hade en liten svag , svag skugga kvar på teststickan igår, så helt klart var det frågan om ett jättetidigt missfall.. Hoppas på normal ÄL denna månad i alla fall...kram
  • Libra77
    NoA22 skrev 2016-04-12 11:08:44 följande:
    Mensen har inte dykt upp här än tyvärr :( Hoppas inte kroppen ska börja krångla med mig nu!! Min mens som alltid är punktlig..

Vi har 2 st blastocyster, så jag hoppas att det är starka rackare :) Vi har gjort 4 FET nu som syskonförsök (dock med 2 dagar embryon) och ett FET innan vi fick sonen.

Vad härligt att ni får köra igång direkt igen. Hoppas verkligen detta funkar för er nu eftersom det är sista försöket. Håller tummarna lite extra hårt.

Skönt ändå att ni tagit det beslutet på ett sett, då kan man ställa in sig på det.. Jag kan inte komma till det beslutet, är orolig att jag kommer göra mig olycklig om vi inte beslutar det snart!! Skulle kunna fortsätta i en evighet och ruinera oss både ekonomiskt och psykiskt tyvärr.. Vill av hela mitt hjärta ha ett syskon till min son. Är så otroligt lycklig och tacksam för att vi har lyckats att få ett barn, men vill även kunna få ge honom ett syskon. Så just nu kan jag inte nöja mig med tanken. Men jag antar att för att man ska få "fred" i hjärtat så måste man ta ett beslut hur länge man ska hålla på..
    Hoppas mensen kommer snart då! För oss strulade den i januari när vi skulle köra igång, jag som har en så himla stabil 28 dagars cykel annars.. Livrädd nu att det ska strula med ägglossningen denna månad... Vill inte vänta längre!!!

Blastocyster ska ju vara toppen sägs det, så vi hoppas på tur nu för oss!

Vi har väl inte bestämt oss 100% att vi ger upp om blastisen inte stannar... Men känner lite som du också skriver att vi måste ta ett beslut om när vi ska sluta. Självklart rent ekonomiskt, men även rent mentalt och fysiskt.. Det tar liksom över vardagen hela IVF Cirkusen.. Kan ju inte sluta googla..tjuvtesta..googla igen osv....Vill komma till ro och bara kunna njuta av för mig världens finaste 1,5 åring! Men jag vill ju sååååå gärna ge honom ett syskon????
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016