• Libra77

IVF syskonförsök under 2016

Efter några års misslyckade försök att få barn på naturlig väg tog vi hjälp av IVF och blev i NOV 2014 föräldrar till en underbar liten son. Nu har vi bestämt oss för att försöka ge honom ett syskon. Någon i liknande situation som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016
  • Libra77
    Tedax skrev 2016-04-01 14:46:33 följande:

Libra77 och dn998: Håller tummarna för lyckade ruvningar.

Tack.. Det behövs känns det som.. Dagarna känns helt galet långa nu.. Man hoppas ju såå.. Försöker tänka positivt..men pendlar mellan hopp och förtvivlan...

3 veckor ca kvar för er innan det är dags??? Kram
  • NoA22

Libra77 och dn998 vad härligt att ni är ruvare igen! Lycka till :)

• Ivfsyskon

Ruvardag 6 här! Har haft ömma röst, lite molande värk i magen och idag huvudvärk (som jag inte brukar ha). Igår efter toabesök fick jag jättekramp i magen. Riktigt ordentligt, påminde om smärta man kan få när man får ta letter att driva ut ett ma (om ni vet vad jag menar). Kändes inte så positivt :( Det gick över efter en stund, men undrar vad det var?! Kanske tarmarna.

• Tedax
    Libra77 skrev 2016-04-01 15:25:08 följande:

Tack.. Det behövs känns det som.. Dagarna känns helt galet långa nu.. Man hoppas ju såå.. Försöker tänka positivt..men pendlar mellan hopp och förtvivlan...

3 veckor ca kvar för er innan det är dags??? Kram

Ruvningen verkar vara den känslomässigt tuffaste delen av hela IVF-behandlingen, ser fram emot den med skräckblandad förtjusning...

Själv väntar jag på mensen som bör dyka upp nästa helg. Då ska vi kontakta kliniken för att planera frysförsök i samband med ägglossningen, så en tre-fyra veckor måste vi vänta på att få ruva överhuvudtaget. Om någon av blastocysterna klarar upptiningen och så vidare. Det finns mycket att oroa sig för...
  • Libra77

Haft en jobbig kväll här... Fick på eftermiddagen lite rosa på pappret i samband med toabesök.. Jättelite men ändå... Därefter lite brunt på trosskyddet(ursäkta detaljerna!!!) plötsligt supervärk i magen ( som mensvärk) ... Värk i någon minut, så ingenting, så värk igen... Är det mensen som kommer redan nästan en vecka för tidigt :( ???

Nu ingen värk.. Och åter igen endast vit Lutinus- flytning... Blir galen av detta... Ooooohhh snälla , snälla låt eskimån bädda in sig och stanna hos mig!!!

• Libra77
    Ivfsyskon skrev 2016-04-01 17:12:09 följande:

Ruvardag 6 här! Har haft ömma röst, lite molande värk i magen och idag huvudvärk (som jag inte brukar ha). Igår efter toabesök fick jag jättekramp i magen. Riktigt ordentligt, påminde om smärta man kan få när man får ta letter att driva ut ett ma (om ni vet vad jag menar). Kändes inte så positivt :( Det gick över efter en stund, men undrar vad det var?! Kanske tarmarna.

Då har vi lite samma symtom , hoppas det är positivt och inte bara Lutinus som spökar! Håller alla tummar och tår som finns!!!( RD3 med Blastocyst för oss idag)
  • Tedax

En fråga till er som gjort IVF tidigare: Blev er cykel efter själva hormonstimuleringen påverkad på något sätt?

Min ägglossning kan i vanliga fall komma någon gång mellan dag 14 och 20, jag har inte tagit några ÄL-test denna månad, men nu på dag 22 har jag fått världens ÄL-flytningar... Och nu oroar jag mig för att hela cykeln ska bli förskjuten. Jag vill inte behöva vänta ännu längre...

• Tedax
    Libra77 skrev 2016-04-01 23:33:59 följande:

Haft en jobbig kväll här... Fick på eftermiddagen lite rosa på pappret i samband med toabesök.. Jättelite men ändå... Därefter lite brunt på trosskyddet(ursäkta detaljerna!!!) plötsligt supervärk i magen ( som mensvärk) ... Värk i någon minut, så ingenting, så värk igen... Är det mensen som kommer redan nästan en vecka för tidigt :( ???

Nu ingen värk.. Och åter igen endast vit Lutinus- flytning... Blir galen av detta... Ooooohhh snälla , snälla låt eskimån bädda in sig och stanna hos mig!!!

Hur går det?
  • Libra77
    Tedax skrev 2016-04-03 13:53:37 följande:

Hur går det?

RD5 idag... Tjuvtestade i morse NEG.. Bara för att jag inte kunde hålla mig... Vet ju att det är alldeles för tidigt..

Inget mer brunt eller rosa sen i förrgår!:) ingen direkt värk heller.. Bara lite lätt molande till och från.. Mår dock illa så fort magen börjar bli tom, känner tröttare än vanligt..

Ibland hugger det till lite i tjejmagen..

Väldigt mycket känslor.. Började tokgrina i bilen igår över något sambon sa.. Inget jag i normala fall inte reagerat på.

Ingen spänning i bröstet längre..

Vet inte vad jag ska tro..visst kan det jag känner vara graviditetssymtom, men jag tror fortfarande att det är lutinus som luras..

Något hände i förrgår.. Var det kanske kroppen som sparkade ut Eskimån??:( Eller bäddade han ner sig?? ( nidblödning) ..

Många funderingar denna söndag... :)
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016