• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-04-01 14:01:30 följande:

Vill skriva nåt mer men kan inte komma på nåt ... Enda jag kan säga här är väl att det är väldigt ovanligt att det händer. Men jag önskar bara få reda på varför. Kanske får vi reda på det efter torsdag när barnet kommit ut.

Min äldsta tog det ganska hårt. Han blev ledsen och kom med frågor. Mellersta verkar det inte gått upp för riktigt än. De ska få ställa alla frågor de kan och jag ska svara på de så gott jag kan också. De är också en del i det här och behöver nog bearbeta det lika mycket som jag.

Jag var orolig att skriva här för jag antar att jag skrämmer upp er en hel del! :( stort förlåt för det!! Det händer ju inte alls ofta och ni känner era plus att några haft rul, några av er har snart :) och det kommer se bra ut!

Många kramar till er alla här inne!

Serah, för din skull så hoppas jag på att ni får veta varför, det är oerhört viktigt för själva bearbetningen av det som hänt och för att på något sätt kunna acceptera det...jag tycker att du gör helt rätt som ventilerar med oss tjejer här inne, och vi är redan rädda som det är, inget som bli värre för att du behöver stöd. Vi finns här för dig, skriv när du vill, kan och orkar..och Serah, jag lider verkligen med dig GråterHjärta
  • Nmg

Hade du varit pårul eller hände detta innan?H

Serah skrev 2016-04-01 14:31:24 följande:

Tack hallonpajen. Visst är det så men tänkte mer att man blir så lätt känslig som gravid.

Måste bara tillägga en sak. Något som jag märkt genom alla mina graviditeter. Att lyssna på sin kropp. Man känner den bäst och ligga på sjukvården tills de ger med sig.

Har känt så med alla mina barn. Då har det slutat väl. Förutom nu då

• Snuttispluttis

Serah, här delar vi både glada och dåliga nyheter med varandra :) För att få stöd, råd och tips. Skönt att ha berättat för barnen ändå. Som du säger är ju de delaktiga och påverkas också. Bra att de får fundera och sörja också. Hoppas att ni får veta orsak! Har ingen koll på hur de utreder.

Hallonpajen, ska absolut dela med mig av resultatet! Och du gör detsamma hoppas jag :) Tror vi är bland de sista ut för rul.

Oj, att det t.o.m inte alls är tillåtet att ta med barn hos er. Kanske skulle försöka få nån mer att följa med och ha dottern i väntrummet medan vi är inne. Har ingen familj här dock och tänker att OM det är dåliga nyheter så vill jag inte dela det med typ en kollega till min man :/ Och han vill verkligen inte missa heller.

• Curlingmorsan

Vi får inte heller ha barn med på UL. Men tänker att det kanske är lite äldre barn de menar. Ett litet barn förstår ju kanske inte riktigt vad det är som händer.

• Mika86

Här är inte heller barn välkomna med in på ul men, partner eller annan vuxen står det t.o.m på kallelsen vi få hem, vet dock inte hur de räkna vuxen om det är 18 som gäller eller ja bara äldre barn typ tonåring kanske

• Zarizen

Jag hade med min sambo och min son på ultraljudet. Sonen är 10 år. Stod på kallelsen att man skulle lämna små barn hemma. 10 år tycke inte jag var smått. Och det var inga problem.

• anlili

Så oerhört ledsen för er skull Serah! Hoppas att ni finner stöd i varandra och att ni tar ett igenom det här så gott det går. Och som flera andra har sagt, självklart ska du dela med dig och söka stöd även här utan att få dåligt samvete.

Angående att ta med barn på RUL så stod det så på vår kallelse också. Jag frågade innan varför och om det var en strikt regel. Min bm sa att det var mest för ens egen skull, för att det blir svårt att koncentrera sig på ultraljudet om man har en ettåring med som inte vill sitta still. Men om vi inte kunde ordna barnvakt var det fritt fram att ta med henne.

• Hazel Grace

Kärlek och omtanke till dig Serah! Självklart ska du ventilera det som är jobbigt, skriv av dig om du känner för eller bolla tankar. Be inte om ursäkt för dina känslor, du trampar ingen på tårna för att du delar med dig. Är säker på att många är här och stöttar dig. Hoppas verkligen att ni tar er tid att komma igenom det tillsammans i familjen. Rå om varandra <3

Här står det också på kallelsen till rul att barn inte får följa med. Enbart högst en vuxen till. Mest just för att om det är dåliga besked så vill dom kunna prata i lugn och ro och inte ha "distraherande moment"

• minMonchichi

Beklagar verkligen Serah Tänker på dig <3

Kanske just av den där anledningen jag själv inte riktigt vågat ta in att jag har en bebis här inne!!

Men efter rul blev det lite verkligare och efter att bebis för första gången rörde sig igår så att jag (och vi!!!) kände den helt tydligt (den försökte trycka ut sitt huvud genom min mage tror jag ) så vågar jag nu vara gravid!!! Underbart <3

Svar på tråden BF Augusti 2016