• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust

Har läst att ett par av er upplevt molvärk, det har jag inte gjort på väldigt länge...förens nu, ska man göra det såhär långt in i graviditeten??
    Gör ni andra fortfarande det?

• skattenmust

Läste detta om vecka 20 nu

Fostret: Fostret växer mycket under den här tiden och är cirka 25 centimeter långt och väger runt 250 gram.

Kanske därför jag plötsligt känner av molvärk?

• Anonym (Malin)

Jag har molvärk flera gånger i veckan, det går som aldrig över.. Men det är väl ett tecken på att han växer som han ska :)

• skattenmust
    Anonym (Malin) skrev 2016-04-02 12:14:43 följande:

Jag har molvärk flera gånger i veckan, det går som aldrig över.. Men det är väl ett tecken på att han växer som han ska :)

hehe va skönt att höra, min molvärk har varit borta ett tag men kom tillbaka nu så jag undrade lite, tack för svar rara du {#emotions_dlg.flower}
  • Mulan91
    skattenmust skrev 2016-04-02 11:54:16 följande:

Har läst att ett par av er upplevt molvärk, det har jag inte gjort på väldigt länge...förens nu, ska man göra det såhär långt in i graviditeten??

Gör ni andra fortfarande det?

Jag började få som en växtvärk för nån vecka sen, nu har det lugnat ner sig men d kommer då och då. Känns som molandet man hade i början :) det är normalt tror jag sålänge man inte har överdrivet ont
  • Mulan91

Haha kanske är ett sammanträffande men varje gång jag sätter på en reggae låt ( Danjah - Sweet reggae Music ) så rör min bebis på sig lite extra mycket haha! Roligt :) kanske är en liten reggae bebis

• skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-04-02 13:13:13 följande:
    Jag började få som en växtvärk för nån vecka sen, nu har det lugnat ner sig men d kommer då och då. Känns som molandet man hade i början :) det är normalt tror jag sålänge man inte har överdrivet ont
    ja exakt så, lite i nedre buken så att säja, har inte haft det på länge men så idag kom det tillbaka, jag har inte ont men det moler lixom lite...sedan får jag hela tiden när jag vrider mig i sängen som magkramp, som om magen låser sig...
    Mulan91 skrev 2016-04-02 13:14:59 följande:

Haha kanske är ett sammanträffande men varje gång jag sätter på en reggae låt ( Danjah - Sweet reggae Music ) så rör min bebis på sig lite extra mycket haha! Roligt :) kanske är en liten reggae bebis

hahaha som min son när jag väntade honom, satte på musik å han blev helt vild, fick smeknamnet discoprinsen :)
  • skattenmust

Eftersom vi alla är anonyma så vill jag ställa en fråga-
    Har era känslor för era män förändrats ngt i graviditeten?

Jag stör mig mest, irriterar mig , vill inte ha sex eller närhet utan mest vara ifred.
    Han sitter mest å surar vilket gör att jag bara vill fly hemmet än mer...

Vill bara slippa se hans sura nuna...gahhhhhh

• Mulan91
    skattenmust skrev 2016-04-02 14:11:17 följande:

Eftersom vi alla är anonyma så vill jag ställa en fråga-

Har era känslor för era män förändrats ngt i graviditeten?

Jag stör mig mest, irriterar mig , vill inte ha sex eller närhet utan mest vara ifred.

Han sitter mest å surar vilket gör att jag bara vill fly hemmet än mer...

Vill bara slippa se hans sura nuna...gahhhhhh

Jag tror det är ganska vanligt att det blir lite ansträngt när man är gravid och när barnet har kommit. Är väl en blandning av alla hormoner och förväntningar tror jag. Jag skriver dagbok och ibland när jag läser om den tiden jag var gravid kan jag knappt känna igen mig själv haha. Så då borde väl ens partner också känna likadant och undra vad det är med en? Samtidigt som man själv inte alls kanske upplever att man är mer tjurig eller ja, inte sig själv riktigt.

Min erfarenhet är att det blev bättre sen iaf :) bästa är att försöka prata om det och förklara kanske att du inte riktigt är på humör som förr men att det inte handlar om honom?

Jag har varit ganska stabil dom här månaderna men för någon vecka sen började jag känna mig mer och

Mer små irriterad för smågrejer jag egentligen inte borde bry mig om... Haha jag vill inte :( vill ha min bebis nu så hormonerna kan dra!
  • Mulan91
    skattenmust skrev 2016-04-02 13:38:35 följande:

ja exakt så, lite i nedre buken så att säja, har inte haft det på länge men så idag kom det tillbaka, jag har inte ont men det moler lixom lite...sedan får jag hela tiden när jag vrider mig i sängen som magkramp, som om magen låser sig...hahaha som min son när jag väntade honom, satte på musik å han blev helt vild, fick smeknamnet discoprinsen :)

Haha vad roligt! :)

Jag tycker också att magen kan låsa sig ibland, jätte obehagligt!!
Svar på tråden BF Augusti 2016